မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


12 February 2010

2 ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သင္ေပးေသာ Management



မဂၤလာရွိေနေသာ တနလၤာေန႕ေလးကို စတင္ေသာ ဒီေန႕ မနက္ကေလးက သာသာယာယာ လွပေနလ်က္ပါပဲ..။

လွပတဲ႔ ေနရက္ေလးရဲ႕ အလွကို ညေန ၃ နာရီထိုးေတာ႔ အေရးေပၚ အစည္းအေဝးကေန ဖ်က္ဆီးလိုက္ပါတယ္.။ အစည္းအေဝးေခၚတဲ႔ ဖုန္းဝင္လာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ Lab ထဲမွာပါပဲ..။ Upstairs Meeting ကို ႏိုင္ငံျခားသားထဲမွာ နီေပါ တစ္ေယာက္နဲ႔ကၽြန္ေတာ္သာ တတ္ရတယ္.။ စက္ရံူမွာ အားလံုးက တရုတ္ေတြ ဆိုေပမဲ႔. Eng လိုပဲ ေျပာၾကပါတယ္.။ အထူးသျဖင္႔. Meeting မွာေပါ႔.။

အစည္းအေဝးရဲ႕ အဓိက အခ်က္က QA Manager Ms Kho ရုတ္တရက္ အလုပ္ ထြက္စာတင္လို႔ အေရးေပၚေခၚေသာ အစည္းအေဝး ..။ အခု အစည္းေဝးမွာ သူမပါဘူးေပါ႔ေလ.။ သူေၾကာင္႔ လုပ္ရတဲ႔ Meeting ဆိုေတာ႔...။ Ms Kho ဆိုတာ စက္ရံုမွာ GM ျပီးရင္ သူပဲေလ.။ လုပ္ပိုင္ခြင္ေတြေရာ..အာဏာေရာ စက္ရံုမွာ GM ျပီးရင္ သူ..။ ျပီးေတာ႔ လခ ဆိုတာလည္း ေျပာမေနနဲ႔ေတာ႔ ဒါဆို ဘာလို႔ အလုပ္ထြက္တာလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားစရာပဲ..။ (ဒါကိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ Knowledge Management က်မွပဲ ဆက္ေရးပါမယ္.။ ဒီေနရာနဲ႔ မဆိုင္လို႔ပါ..။)

ဒီလို ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ အလုပ္က ရုတ္တရက္ ထြက္မယ္ ဆိုေတာ႔ အားလံုးလည္း ေသြးပ်က္သလို ခံစားသြားၾကရတယ္.။ ဥပမာ - ISO , CE , ဒါေတြ လာရင္ ဘယ္သူက ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းမလဲ.။ ဒါေတြက အစ ....ေနာက္ဆံုး Customer Complain ေတြကို အထိ ဘယ္သူက ကိုင္မလဲ.။ GM က Marketing နဲ႔ တျခား ကိစၥေတြ ရွိေနေသးတယ္..။ ဒီေတာ႔ ...သူ႕ေနရာကို ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတာ ရွိေနတယ္.။

တစ္ခုေတာ႔ ခံသာတာက ဒီမွာ အလုပ္ထြက္မယ္ဆိုရင္ ကို္ယ္႕သေဘာနဲ႔ ကိုယ္ထြက္တယ္ ဆိုရင္ တစ္လေတာ႔ ေစာင္႔ျပီး လုပ္ေပးရေသးတယ္.။ ဒီေန႕ ထြက္စာတင္ မနက္ျဖန္ မလာေတာ႔လို႔ မရဘူး.။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ လုပ္ငန္းကို ေနာက္လူေခၚတယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ ဒီလူသစ္ကို Training ေပးရမွာေတြ ရွိတယ္.။ ေနာက္ Procedure (လုပ္ထံုးလုပ္နည္း) ေတြ ဒါေတြ ေနာက္လူကို သင္ေပးရဦးမယ္.။ ဒါေပမဲ႔ ..Ms Kho လုပ္ထားတဲ႔ လုပ္သက္က ၄ ႏွစ္ သူ႕ရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈ နဲ႔ Management အတြက္ ဒီလို တစ္လ ေလာက္ေလးနဲ႔ ေနာက္လူက အံဝင္ပါ႔မလား..။

ဒီလို အေတြးေတြနဲ႔ Meeting တစ္ခုလံုး ဘာမွ အသံမၾကားရဘူး..။ GM ကိုယ္တိုင္ကလည္း သူရဲ႕ လက္ရံုးျပဳတ္သလို ခံစားေနရတာ သိသာတယ္.။ အားလံုးကလည္း သူ႕ကို လခတိုးေပးျပီး ဆက္ထားေစခ်င္တယ္.။ ဒါက ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ သူက အလုပ္မွာ အဆင္မေျပလို႔ ထြက္တာ မဟုတ္..။ လခနည္းလို႔ ထြက္တာ မဟုတ္ဘူး.။ သူထြက္ရတဲ႔ အေၾကာင္းရင္း Knowledge Management ေၾကာင္႔ ထြက္တာ.။ သူ႕ကုိယ္ေရးကိုယ္တာ ဘယ္လိုမွ သူ႕ကို သြားညွိလို႔ မရဘူး.။

ဒီေတာ႔ Meeting က တိတ္ဆိတ္မႈေတြ နဲ႔ပဲ ဘာမွ မေျဖမရပဲ ျပီးသြားခဲ႔တယ္..။ GM က စကားေလး တစ္ခြန္းနဲ႔ အဆံုးသတ္သြားတယ္.။ “ တကယ္လို႔ အၾကံေကာင္း တစ္ခုသာ ရရင္ ကၽြန္ေတာ္႕ကို အခ်ိန္မေရြးလာေျပာၾကပါ...။ ” ကၽြန္ေတာ္ေတြ႔ဖူူးသမွ်ထဲမွာ အျမဲျပံဳးေနတတ္တဲ႔ GM မ်က္ႏွာမွာ ဒီေန႕ေတာ႔ စိတ္မခ်မ္းသာစရာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ..။ ကၽြန္ေတာ္႕မွာလည္း အၾကံက မရွိဘူး..။ ကၽြန္ေတာ္႕ေခါင္းလည္း ခ်ာခ်ာလည္ေနတယ္.။ အၾကံေတြထက္ အံ့ၾသမႈေတြနဲ႔ Ms Kho ကို လုပ္ရက္ေလျခင္း ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္တင္တာက ပိုမ်ားေနမိမယ္ ထင္တယ္.။

ဒီလိုနဲ႔ တိတ္တဆိတ္ ျပီးခဲ႔တဲ႔ Meeting ေလးနဲ႔ အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း တိတ္တဆိတ္ ျပန္လာၾကတယ္.။ အလုပ္ခ်ိန္ျပီးလို႔ အခန္းသာ ျပန္လာတယ္..။ ကၽြန္ေတာ္ မေပ်ာ္ေတာ႔ဘူးဗ်ာ.။ စားလို႔လည္း လည္ပင္းမွာ တစ္ခုခု တစ္ေနသလို ျဖစ္ျပီး ေရေသာက္တာေတာင္မွ နင္ေနတယ္ ၊ အိပ္ရတာလည္း မေပ်ာ္ဘူး.။ ဒါနဲ႔ ည ၁ နာရီ ေက်ာ္ေတာ႔ ကိုယ္က အိပ္လို႔ မေပ်ာ္လို႔ လူးလွိမ္႔ေနေပမဲ႔ အခန္းထဲ႕ တျခား သူငယ္ခ်င္းေတြက ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ေလ.။ ကၽြန္ေတာ္ သူတို မႏိုးေပမဲ႔ အားနာလာလို႔ အိပ္ယာေဘးက ေတြ႔ရာ စာအုပ္ေလး ဆြဲျပီး ထမင္းစားခန္းဖက္ ထြက္လာလိုက္တယ္.။

ထမင္းစားခန္းထဲေရာက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ဖို႔ ေရေႏြးတည္ထားလိုက္ေသးတယ္ .။ ေနာက္ထိုင္ေစာင္႔ေနရင္း လက္ထဲက ေတြ႕ရာဆြဲလာတဲ႔ စာအုပ္ကို ၾကည္႔လိုက္ေတာ႔ ဆရာတကၠသိုလ္ေနဝင္း ေရးတဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေၾကာင္း စာအုပ္ေလး.။ ကၽြန္ေတာ္ အေလးစားဆံုး Ideal ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က နံပါတ္ ၃ မွာ ပါတယ္ေလ.။ ဒါေၾကာင္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ခဏခဏ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီလို ဝမ္းနည္းျပီး စိတ္ညစ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ဖတ္ရတာ ေကာင္းေတာ႔ မေကာင္းဘူး ။ ဒါေပမဲ႔..ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဆီက ကၽြန္ေတာ္ဘာမ်ား တစ္ခုခု ထပ္ရမလဲလို႔ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ဖို႔ ေစာင္႔ရင္းနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္ေလး ကၽြန္ေတာ္ ဖြင္႔ဖတ္လိုက္တယ္.။

ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး.အိပ္လည္း အိပ္မွ မေပ်ာ္တာေလ.ဖတ္ရင္းနဲ႔ ေရေႏြးဆူလာေတာ႔ လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ရင္း ဆက္ဖတ္ေနမိတယ္.။ ဒီလိုနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အဂၤလန္သြားျပီး “ ေအာင္ဆန္း - အက္တလီ ” စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တယ္.ေနာက္..ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျပန္လာျပီး ေတာင္တန္းေဒသက လူေတြကို စည္းရံုးေရးဆင္းတယ္.။ ေနာက္ေတာ႔...မထင္မွတ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို အာဏာလိုခ်င္တဲ႔ လူတစ္စုက ေသနတ္နဲ႔ ပတ္ခတ္လုပ္ၾကံလိုက္ၾကတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီစာအုပ္ေလးကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ဖတ္ျပီးပါျပီ.။ ဒီတစ္ခါ ဖတ္ရတာေတာ႔ ဘာရယ္ မဟုတ္ တစ္ခုခု ထူးဆန္းေနသလိုပါပဲ..။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မရွိေတာ႔ဘူး.။ လုပ္ၾကံခံလိုက္ရျပီ.။ ဒီေတာ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ခ်စ္ေသာ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ ျပည္သူေတြ ဝမ္းနည္းစြာ ငိုေၾကြးၾကတယ္.။ ဒါေပမဲ႔...တခ်ိဳ႕လူေတြ မငိုၾကဘူး.။ ဒီေန႕ရာဟာ ထူးဆန္းေနတယ္.။ ဒီမငိုၾကတဲ႔ သူေတြဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေသသြားတာကို ဝမ္းသာေနၾကတဲ႔ သူေတြလား.။ မဟုတ္ပါ.။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို သူတို႕ အသက္ထက္ ေလးစား ျမတ္နိုးၾကသူေတြပါပဲ.။ သူတို႕ ဘာလို႔ မငိုၾကတာလဲ.။ အရွိကို အရွိအတိုင္း လက္ခံလိုက္ၾကလို႔ပါပဲ..။ ျပန္လည္ မရွင္သန္ႏိုင္ေတာ႔ တဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ျပန္လည္ တမ္းတေနရင္း သူတို႕ သူတို႔ရဲ႕ အင္အားေတြကို အကုန္မခံၾကေတာ႔ပါ.။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ထားတဲ႔ လမ္းေၾကာင္းကို လိုက္ဖို႔ ....ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကိဳးစားထားေသာ လြတ္လပ္ေရး လမ္းစဥ္ ေနာက္ကို လိုက္ဖို႔ပဲ သူတို႔ စဥ္းစားၾကေတာ႔တယ္.။ ကြယ္လြန္ေနတဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ကိုထိုင္ျပီး တမ္းတေနမဲ႔ အလုပ္ကို သူတို႔ လုပ္မေနၾကေတာ႔ဘူး..။ အခုေလာေလာဆယ္ ပိုအေရးၾကီးတာ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရး ရဖို႔ေလ.။ ဒါေၾကာင္႔ ကြယ္လြန္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို္ယ္စား ဦးႏုက ေနာက္တစ္ေခါက္ သြားျပီး “ ႏု - အက္တလီ ” စာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္လိုက္ႏိုင္တယ္..။ ဒီေနာက္မွာေတာ႔ ..ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ က်န္ေနခဲ႔ေသာ ႏိုင္ငံခ်စ္သူမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံၾကီးကို လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ ဆက္ၾကိဳးစား သြားၾကတယ္.။

ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခု သြား သေဘာေပါက္လိုက္တယ္.။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မရွိလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ရတယ္ ဆိုတာပါပဲ.။ ဒီ သေဘာေပါက္တာေလးကို ကၽြန္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေျပာျပေတာ႔ သူတို႔ ပထမ သေဘာမတူတာ အျပင္ ဝိုင္းကန္႕ကြက္ၾကတယ္..။ မဟုတ္တာ..လြတ္လပ္ေရးကို ဗိုလ္ခ်ဴပ္က ၾကိဳးစားေပးခဲ႔တာကြ..မင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို မေစာ္ကားနဲ႔ ဆိုျပီး ထိုးမယ္ ၾကိတ္မယ္ေတာင္မွ ျဖစ္ၾကတယ္.။ ဒါေပမဲ႔ ...သူတို႕ သေဘာမေပါက္ၾကေသးလို႔ပါ..။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာက ဟုတ္ပါတယ္.ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဦးေဆာင္ျပီး ၾကိဳးစားခဲ႔တာပါ.။ ဒါေပမဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မရွိေတာ႔တဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မရွိေတာ႔တဲ႔ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး မရေတာ႔ဘူးလား..။ မဟုတ္ပါ. ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မရွိေတာ႔ဘူး ဆိုေပမဲ႔ လြတ္လပ္ေရးကို ရယူလိုခ်င္ေသာ တျခားေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ထားေသာ လမ္းစဥ္မ်ားကို လိုက္နာ က်င္႔သံုးျပီး လြတ္လပ္ေရးကို အရယူသြားတာပါပဲ..။

ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္သြားတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခု ျဖစ္ေနတဲ႔ ျပႆနာဟာ ဒါပါပဲ..။ အခု Ms Kho မရွိေတာ႔ဘူးေလ.။ ဒါေပမဲ႔..အလုပ္ထြက္သြားလို႔ အားလံုးက သူ႕ကို မထြက္ေစခ်င္လိုု႔ မထြက္ေရးကိုပဲ ဝိုင္းစဥ္းစားေနၾကတာ..၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာင္းစဥ္းစားလိုက္တယ္.။ တကယ္လို႔ Ms Kho အလုပ္ထြက္တာ မဟုတ္ဘူး..ေသသြားတာ ဆိုရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ..။ ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုမွ သူ႕ကို ျပန္ေခၚလို႔ မရေတာ႔ဘူးေလ.။ ဒါဆိ္ုရင္ Ms Kho မရွိေတာ႔တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္ရံုကို ဖ်က္သိမ္းေတာ႔မွာလား...မဟုတ္တာ..။ ဒါဆိုရင္လည္း ေနာက္ထပ္ ေရာက္လာတဲ႔ သူ ...ဒါမွ မဟုတ္.. လက္ရွိလူေတြနဲ႔ပဲ အစြမ္းကုန္ လည္ပတ္ရမွာပဲ မဟုတ္လား..။

ဒီမွာ..ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူလို အားကိုးရတဲ႔ သူ မရွိေတာ႔လို႔ လုပ္ငန္းေတြ လည္ပတ္မႈ ေႏွာင္႔ေနွးသြားႏိုင္ပါတယ္.။ ဒါေပမဲ႔..သူမရွိေတာ႔လို႔ လုပ္ငန္းကို ဖ်က္သိမ္း လိုက္ရတယ္ ဆိုတာေတာ႔ ဘယ္သူ႕မွ မျဖစ္ခံမယ္ မဟုတ္ပါ.။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ က်ဆံုးသြားေသာေၾကာင္႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို ေတာ္သူ တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရႏိုင္ေတာ႔ဘူးပဲ ထား..ဒီေနရာမွာ တျခား လူေတာ္ ႏွစ္ေယာက္က တာဝန္ခြဲဲျပီး လုပ္မယ္.။ ဒါနဲ႔မွ မရေသးဘူးလား..။ သံုးေယာက္ဗ်ာ..မရေသးဘူးလား ေလးေယာက္ဗ်ာ..။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလို စဥ္းစားလို႔ ရျပီးေတာ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားစြာ အေလးျပဳမိပါတယ္.။။

အခု ..Ms Kho ေနရာမွာ သူ႕လို လူေတာ္ တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ မရႏိုင္ေတာ႔ဘူးဗ်ာ..။ ဟုတ္ျပီ..။ ဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စက္ရံုကိုလည္း မဖ်က္သိမ္းႏိုင္ဘူး မဟုတ္လား.။ဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သူ႕လို စြမ္းရည္မ်ိဳးရေအာင္ လူေတာ္ေတြ သံုးမယ္ဗ်ာ..။ သူ႕ေနရာမွာ ႏွစ္ေယာက္သံုးမယ္ ..။ မရရင္ သံုးေယာက္ သံုးမယ္..မရရင္ ေလးေယာက္ဗ်ာ..ေနာက္...မရရင္.....ေနာက္....ေနာက္.....။ လုပ္ငန္းေတာ႔ အပ်က္မွ မခံႏိုင္တာေလ..။ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ..ဗိုလ္ခ်ဳပ္မရွိေပမဲ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ ယူရမွာပါပဲ...။ ဒီအတိုင္းမွ ဝမ္းနည္းျပီး ထိုင္မေနႏိုင္တာ...။

အဲဒီညက ကၽြန္ေတာ္ မအိပ္လိုက္ရပါ..။ ဒါေပမဲ႔...ကၽြန္ေတာ္ မနက္မိုးအလင္းကို ရႊင္လန္းစြာပဲ ထိုင္ ေစာင္႔ေနလိုက္တယ္..။ ညက လံုးဝ မအိပ္ထားရေပမဲ႔..ကၽြန္ေတာ္ မိုးလင္းေတာ႔ ေရခ်ိဳးျပီး စက္ရံုကို တတ္ၾကြစြာပဲ ကၽြန္ေတာ္ထြက္လာခဲ႕ပါတယ္..။ ကၽြန္ေတာ္႔အထက္မွာ Manager က Ms Ng ပါ..။ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ေတာ႔ သူလည္း ညက အိပ္မေပ်ာ္ပံု ရတယ္.. ။ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ရွိခ်က္ကို ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္.။ ေနာက္ေတာ႔ GM ေရာက္လာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ခြင္႔ေတာင္းျပီး ဝင္ေတြ႔လိုက္တယ္.။

GM နဲ႔ေတြ႕ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ စကားတစ္ခြန္းပဲ အရင္ေျပာလိုက္ပါတယ္.။

“ Mr Heng ...Ms Kho ေသသြားပါျပီ..။”

“ ေဟ...”

သူ အံ့ၾသျပီး အသံတစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားတယ္.။ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ရွင္းျပလိုက္တယ္.။ သူကေတာ႔ တစ္မ်ိဳးထင္သြားတာ ထင္တယ္.။

“ ဟုတ္ပါတယ္..Mr Heng .။ Ms Kho ဒီစက္ရံုကေန ေသသြားပါျပီ..။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူ႔ေနရာအတြက္ ျပင္ရပါေတာ႔မယ္.။ ”

တကယ္ေတာ႔ ရုပ္ရွင္ထဲကလိုမ်ိဳး ေခါင္းေဆာင္ေတြက ဘာမွ အသံုးမက်ပဲ ေအာက္ေျခက လူေတြ ေျပာသမွ် ၊ ဖားသမွ် နားေယာင္ျပီး ဘာမွ မသိပဲ သူ႕ဖားေတာ္သားေတြ ေျပာသမွ်သာ နားေထာင္ေနတယ္ ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး.။ ေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ သူ႕မွာ သူတပါးထက္ ထူးခၽြန္ေသာ စြမ္းရည္ေတြ ရွိေနပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ စကားေလး ဒီေလာက္ေျပာတာနဲ႔တင္ သူက စက္ရံုမွာ GM ေလဗ်ာ..။ သူ ခ်က္ခ်င္း သေဘာေပါက္ပါတယ္.။ သူ တစ္ခုခုကို ခ်က္ခ်င္းရလိုက္ သလို ျပံဳးျပီး ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေမးတယ္..။

“ မင္း...ဘယ္လို စဥ္းစားမိလာတာလဲ...။ ”

ကၽြန္ေတာ္အသင္႔ယူလာတဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္စာအုပ္ေလးကို ထုတ္ျပ လိုက္ျပီး သူ႕ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေၾကာင္း ေျပာျပ လိုက္ပါတယ္.။ ေနာက္ေတာ႔ ...သူ ဘာလုပ္တယ္ ထင္ပါသလဲ...။ သူ ကၽြန္ေတာ္႕ကို လက္ဆြဲ မႏႈတ္ဆက္ခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အသက္ေတြ ရွင္သန္ေနတဲ႔ စာအုပ္ေလးကို အေလးျပဳပါတယ္.။ ေနာက္ေတာ႔မွ ကၽြန္ေတာ္႕ကို လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရင္း...

“ မင္းတို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က က်ဆံုးသြားတာေတာင္မွ သူ႕အသက္ဝိညဥ္ေတြက လူေတြကို ဆက္ျပီး အလင္းေရာင္ျပေပးေနတုန္းပါလား..။ ” တဲ႔.။

ဒီေနာက္မွာေတာ႔ ...Ms Kho မရွိေပမဲ႔ စက္ရံုရဲ႕ ဆက္လက္လည္ပတ္ေရး အစဥ္အစီကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစည္းအေဝး ထပ္ေခၚတယ္.။ အဲဒီ အစည္းအေဝးရဲ႕ အလည္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္ေလးက အားလံုးရဲ႔ ေလးစားမႈကို ခံယူရင္းေပါ႔ဗ်ာ..။ ေနာက္ေတာ႔ ...Ms Kho အလုပ္ထြက္သြားတယ္ ဆိုတဲ႔ တစ္လ အခ်ိန္ေက်ာ္လြန္ သြားေပမဲ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ စက္ရံု ဆက္လက္လည္ပတ္ေနခဲ႔ပါတယ္.။ ထင္သေလာက္လည္း လုပ္ငန္း ေႏွးေကြးသြားျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိခဲ႔ပါဘူး.။

ဒိအခ်ိန္က စျပီး ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝမွာ အေကာင္းဆံုးေသာ ေဆာင္ပုဒ္ တစ္ခု တိုးလာတယ္ဗ်ာ..။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုေလးစားစြာနဲ႔ေပါ႔..။

“ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က လြတ္လပ္ေရးကို ဦးေဆာင္ၾကိဳးပမ္းခဲ႔တယ္ ..ဟုတ္တယ္...ဒါအမွန္ပဲ..။ ဒါေပမဲ႔ ..ဗိုလ္ခ်ဳပ္မရွိလည္း လြတ္လပ္ေရးရတယ္.။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်မွတ္ထားတဲ႔ လမ္းစဥ္ကို လိုက္ျပီး က်န္တဲ႔သူေတြက လြတ္လပ္ေရး ရေအာင္ ၾကိဳးစားရမယ္.။ ”

“ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မရွိလည္း လြတ္လပ္ေရးရပါတယ္.။ ”



ကိုေဇာ္ တင္ျပသည္။


မွတ္ခ်က္။ ။ ဤအထက္ပါ စာနဲ႔ ပတ္သတ္၍ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေရးျခင္း လံုးဝ မဟုတ္ပါ.။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အရမ္းၾကီးက်ယ္တဲ႔ ကိစၥပါ..။ ကၽြန္ေတာ္႕လို ဦးေႏွာက္ ေသးေသးေလးနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ.။အက်ိဳး အေၾကာင္း ဆက္စပ္စဥ္းစားမိျခင္း တစ္ခုကို တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္..။


http://zaw357.multiply.com/journal/item/642 မွာ 17.9.2009 က ေရးထားတာပါ။

.
Share/Bookmark

2 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:

Flower said...

ေတာ္ေတာ္ေလး ေလးနက္ပါတယ္..
ေတာ္ရံုတန္ရံုနဲ႕ ဒီအေတြးမ်ိဳး၀င္မိဖို႕ ဆိုတာ မလြယ္ပါဘူး... ေနရာတိုင္းမွာ ဒီလူမရွိရင္ မျဖစ္ဘူးဆိုတဲ႕ အစြဲေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိပါတယ္.. အဲဒီအစြဲကို ခၽြတ္ဖို႕ေတာ႕ စာေရးသူလို ဘယ္သူကမွ စဥ္းစားမိမယ္မထင္ဘူး..

sv said...

ဟုတ္ပါတယ္..ဗိုလ္ခ်ဳပ္မရိွလဲ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့ပါတယ္..ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ ထမင္းတလုပ္ကို ပါးစပ္ထဲ ေရာက္တဲ့အထိ ၿပင္ဆင္ေပးခဲ့ လို. ကိုယ္က စားႏိုင္ခဲ့တာပါ................ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္းမသိတဲ့ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ အတြက္ အေတြးေခ်ာ္သြားပါဦးမယ္..

ေလးစားစြာၿဖင့္

simple views