မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


21 February 2010

0 အားရ ပါးရ စားလိုက္စမ္းပါ


ကၽြန္ေတာ္ဟာ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ လူေလာကနဲ႔ သိပ္ျပီး သဟဇာတ က်ေနေလ႕ မရွိပါဘူး.။ ငယ္ငယ္က အမ်ိဳးေတြရဲ႕ ပံုစံခြက္ထဲမွာ က်င္႔သားရစြာ ေနလာခဲ႔ရေသာ အက်င္႔ေတြက ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လူေတြ မ်ားမ်ား စားစားနဲ႔ ေနရရင္ ကၽြန္ေတာ္ အေနရခက္ လာေလ႔ ရွိတယ္.။ အမ်ိဳးေတြရဲ႕ ပံုစံခြက္ထဲမွာ သူမ်ားေကၽြးတာ မစားရဘူး.။ လမ္းေဘးအစားအစာ မစားရဘူး ဒါေတြလည္း ပါတယ္.။ ငယ္ငယ္ကေတာ႔ ဟုတ္ပါတယ္.။ ၾကီးလာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္လွန္ပုန္ကန္မိလာပါေတာ႔တယ္.။

ဒါေပမဲ႔..အစားအေသာက္ စားတဲ႔ အခါမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အတြက္ ေတာ္ေတာ္ အခက္အခဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ တကယ္ သူမ်ားေကၽြးတာ မစားတတ္ဘူး.။ ေနာက္ ထမင္းစားရင္ လူေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မစားတတ္..။ ျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႕က စက္မႈ လုပ္ငန္း လုပ္တာ ဆိုေတာ႔ ထမင္းစားေတာ႔မယ္ဆိုရင္ လက္ေဆးေနတာနဲ႔ ၾကာေနတယ္ေလ.။ ဒါေၾကာင္႔ ငယ္ငယ္ ကတည္းက ဇြန္း ၊ ခရင္းနဲ႔ပဲ စားေနၾက ဆိုေတာ႔ လက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မစားတတ္.။ လက္နဲ႔ စားရင္ ထမင္းေတြ ဖိတ္က်တာနဲ႔ပဲ ကုန္တာပဲ..။

အိမ္မွာ ေဖေဖ ၊ ေမေမတို႕က လက္စံု စားမယ္ ဆိုမွသာ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္း လက္စံု အတူတူ စားမိတယ္.။ ဒါေပမဲ႔ မစားတတ္ဘူး.။ ညီမေတြ ဦးခ်တာက လြဲရင္ ကၽြန္ေတာ္ ပန္းကန္ထဲကို ဟိုဟာ ထည္႔ေပး ၊ ဒီဟာ ထည္႔ေပး ကၽြန္ေတာ္ မၾကိဳက္ဘူး.။ ျပီးေတာ႔ ထမင္းပြဲမွာ လက္ေတြမ်ားေနရင္ ေခါင္းေတြ ေနာက္လာတယ္ဗ်ာ..။ လုစားေနရသလိုၾကီး.။ မစားတတ္ဘူး.။

တကယ္လည္း ကၽြန္ေတာ္က ေတာ္ေတာ္ ဇီဇာေၾကာင္ပါတယ္.။ ကိုယ္႕ထမင္း ကိုယ္စား သူမ်ား ဒီလိုေတြ လိုက္ျပီး ထည္႔ေပးေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းစားရတာ မလြတ္လပ္ေတာ႔ဘူး.။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္က ထမင္းစားရင္ ငယ္ငယ္ကတည္းက အခု အထိ စာအုပ္တစ္အုပ္တစ္အုပ္ အျမဲပါတယ္.။

ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းစားရင္ ကိုယ္႕ဖာသာကိုယ္ တစ္ေယာက္တည္းပဲ စားတတ္တယ္.။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ထမင္းစားေနရင္ ဘယ္သူလာလာ ကၽြန္ေတာ္ မေခၚမိဘူးဗ်ာ..ေခၚလည္း မေခၚတတ္ဘူး.။ ကၽြန္ေတာ္႕ကိုလည္း သူတို႕ အိမ္သြားလည္လို႔ ထမင္းစား မေခၚလည္း ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ သေဘာမထားပါဘူးဗ်ာ..။ တကယ္ပါ.။

ဒါေပမဲ႔...ကိုယ္႕အိမ္ ၊ ကိုယ္႕ယာ မဟုတ္ေတာ႔ပဲ လူပတ္ဝန္းက်င္ ဆိုတဲ႔ ေလာကၾကီးထဲ ေရာက္လာေတာ႔ လူေတြရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သိပ္ျပီးေတာ႔ သဟဇာတ မျဖစ္ဘူးေပါ႔ဗ်ာ.။ ကၽြန္ေတာ္ကပဲ မာန ၾကီးသလိုလို ၊ မာန္တတ္ေနသလိုလိုေတာ႔ ျဖစ္ေနတတ္တာေပါ႔..။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႕ အက်င္႔ပါ.။

ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႕ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ရွိတယ္.။ သူကို ကၽြန္ေတာ္က “ ကာစင္ ” လို႔ ေခၚတယ္.။ ေတာင္ငူမွာ ေနတယ္.။ ဒီမွာ လာေတြ႕ၾကတာေပါ႔..။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ရင္ သူ႕ကို ျမန္မာ ၊ ဘဂၤလား ၊ နီၤေပါ ၊ ဗီယမ္နမ္ ၊ တရုတ္ ၊ မေလး ၊ ကလည္ ဒါေတြ အကုန္ ခ်စ္ၾက ခင္ၾကတယ္.။ တစ္ေန႕ေတာ႔ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အလွဴအိမ္တစ္ခုကို သြားရတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ထံုးစံ အတိုင္း စားေတာ႔ စားပါတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္႕ပံုစံအတိုင္းဆိုေတာ႔ ဟန္နဲ႔ စားေနသလို ျဖစ္တာေပါ႔ဗ်ာ.။ သူကေတာ႔ အားရပါးရကို စားတာဗ်..။ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသတယ္..။ သူ အိမ္မွာ စားရင္ ဒီလို စားတာ မဟုတ္ဘူးေလ..။

သူက ကၽြန္ေတာ္ အံ့ၾသ ေနတာကိုလည္း သိတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္အျပန္မွာ သူက ေျပာတယ္..

“ ကိုေဇာ္..ေလာကၾကီးမွာ လူေတြက ကိုယ္႕ကို သူမ်ား အထင္အျမင္ေသးသြားမွာ စိုးတယ္ ဆိုတဲ႔ စိတ္နဲ႔ လူေတြနဲ႔ ေျပာဆို ဆက္ဆံေနတဲ႔ အခါမွာ ဟန္ေဆာင္ျပီး ဆက္ဆံေနတတ္ၾကတယ္.။ ဟန္ၾကီး တခြဲသားနဲ႔ ဆက္ဆံမွေတာ႔ တစ္ဖက္လူကလည္း ဟန္နဲ႔ပဲ ျပန္ျပီး ဆက္ဆံေနေတာ႔မွာပဲေပါ႔..။

အလွဴလုပ္လို႕ ေကၽြးၾက ေမြးၾက စားၾက ေသာက္ၾက ျပီ ဆိုရင္လည္း လူေတြက ငါ႕ကို လူေတြမ်ား အထင္ေသးသြားမလား ဆိုတဲ႕ စိတ္နဲ႔ ဟန္လုပ္ထားတတ္ၾကတယ္.။ ကိုယ္က ဟန္လုပ္ေလ လူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈ ကြာေဝးေလပဲေလ.။ မင္းကေတာ႔ ဟန္ေဆာင္တာ မဟုတ္ပါဘူး ငါ သိတယ္.။ မင္းကေတာ႔ အခန္းမွာလည္း ဒီလိုပဲ စားတတ္တာေလ.။


ဒါေပမဲ႔..ကိုယ္ အခန္းမွာ ဘယ္လို စားစား ဒီလိုမ်ိဳး ကိုယ္႕ကို တကူးတက ဖိတ္ေကၽြးတဲ႔ ေနရာမွာေတာ႔ ကိုယ္က အားရပါးရ စားျပရင္ ဘယ္သူမဆို စိတ္ထဲမွာ ဝမ္းသာတာေပါ႔ကြာ..။ သူတို႕ လုပ္ထားတာကိုလည္း တကယ္ ေကာင္းတယ္လို႕ ဘယ္သူမဆို ထင္တာေပါ႔.။ သူတို႕ ေက်နပ္ေလ ကိုယ္႕အတြက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာမွာ လြယ္ကူတာေပါ႔ကြာ.။

အခုေတာ႔ လူေတြက မဟုတ္ဘူး.။ အိမ္မွာေတာ႔ ပုဆိုးစုတ္နဲ႔ ေကာက္သုတ္ရင္ သုတ္လိုက္တာ.၊ ေနာက္ စားစရာက ထမင္းနဲ႔ ပဲျပဳတ္ ..အလွဴအိမ္လာရင္ေတာ႔ တစ္ရွဴးေပးပါဦးတို႔ ပန္းကန္ကို တစ္ရွဴးနဲ႔ သုတ္ရတာတို႔ ဒါေတြဟာ ကိုယ္က လူအထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ျပေပမဲ႔ ဒါေၾကာင္႔ပဲ လူေတြ မုန္းသြားၾကတာ သူတို႔ မသိၾကဘူး.။

ကိုယ္႕ကိုယ္ကို မျမင္တတ္တာေပါ႔ကြာ..။ မင္းကိုလည္း တစ္ခုေတာ႔ ေျပာခ်င္တယ္.။ ကိုယ္႕အိမ္မွာ ဘယ္လိုပဲ ေနေန သူငယ္ခ်င္း..။ သူမ်ားဆီမွာ ဒီလို ဖိတ္တာ ခံရလို႔ သြားရရင္ေတာ႔ ကိုယ္က သူတို႕ ခဏတာ ေက်နပ္မႈ အတြက္ အားရပါးရ စားျပလိုက္စမ္းပါ သူငယ္ခ်င္း..။ မင္းအတြက္ အက်ိဳးမယုတ္ပါဘူး.။ ဒါဟာ ကိုေဇာ္ တစ္ေယာက္က အရမ္းခင္ဖို႔ ေကာင္းတာပဲ.။ ငါတို႕ အိမ္မွာ အလွဴလာတုန္းကေလ သူမ်ားေတြလို ဟန္ၾကီးနဲ႔ မဟုတ္ဘူး.. အားရပါးရ စားတာ ဆိုျပီး သူတို႔ အျမဲ စိတ္ထဲမွာ မွတ္မိေနလိမ္႔မယ္..သူငယ္ခ်င္း..။”

ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္႕ကို အရမ္းခင္ အရမ္းခ်စ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ေျပာတဲ႔ “ ဘဝေနနည္း ” ေလး တစ္ခုပါ..။ အရင္စက္ရံုမွာ “ ကာစင္ ” ၊ ဒီစက္ရံုမွာေတာ႔ “ ကိုျမင္႔ဦး ” လို႔ ေျပာလို႔ ရေအာင္ သူတို႕ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေတာ္ေတာ္ ခ်စ္ၾကပါတယ္.။

အခုေတာ႔ “ ကာစင္ ” ေရာ ၊ ကိုျမင္႔ဦး ” ပါ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ မရွိၾကေတာ႔ဘူး.။ ကာစင္ကေတာ႔ ေတာင္ငူျပန္သြားျပီ..။ ကိုျမင္ဦးက ေတာ႔ စင္ကာပူမွာ ..။ ကိုျမင္႔ဦးကေတာ႔ အနည္းဆံုး ၃ ရက္တစ္ခါေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ဖုန္းဆက္ပါတယ္.။ သူတို႕ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ခ်စ္သလို ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ကို ခ်စ္တာပါပဲဗ်ာ..။ သူတို႕က ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္း ေတြ ဆိုေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႕ အကိုေတြလိုပါပဲ..။

ဒါေလးဟာ ကၽြန္ေတာ္႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္႕ကို သင္ေပးခဲ႔တဲ႔ ဘဝေနနည္းေလး တစ္ခုပါပဲ.။ အဲဒီေန႕က စျပီး ကၽြန္ေတာ္ သတိထား ၾကိဳးစားျပင္ပါတယ္.။ ဘယ္သူဆီမွာ စားစား သူတို႕ သေဘာက်ေအာင္ အားရပါးရ စားပါတယ္.။ ရွဴးရွဴးရွဲရွဲ စားတာေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႔ေလ.။

ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာေျပာရဲပါတယ္.။ ဒါေၾကာင္႔လည္း လူေတြက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ခင္ဖို႔ ေကာင္းတယ္ လို႔ ေျပာၾကတာ ျဖစ္မွာပါ..။
ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း လူေတြ အမ်ားၾကီးဆီက ဒီလိုပဲ နည္းနည္း သင္ခဲ႔ရတာပါ..။


“ လူဆိုတာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ သင္႔တယ္ ဆိုတဲ႔ အရာတစ္ခု ဆိုရင္ ျပဳကို ျပဳျပင္ သင္႔တယ္ မဟုတ္လားဗ်ာ..။ ”


ကိုေဇာ္ ခံစားပံုေဖာ္သည္..။


http://zaw357.multiply.com/journal/item/677 မွာ 9.10.2009 က ေရးထားတာပါ။

.

Share/Bookmark

0 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္: