မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


16 March 2010

0 အဖြားဆီက ရလိုက္တဲ႔ အရာ



နိဒါန္း

ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၂ ႏွစ္ခြဲသားေလာက္ကတည္းက အဖြားနဲ႔ အတူတူ ညအိပ္ယာဝင္ရင္ အိပ္ခဲ႔ရတယ္။ အဖြားက ဗဟုသုတရဖြယ္အေၾကာင္းအရာမ်ား ၊ ၅၅၀ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္မ်ား ၊ ဟိုးအရင္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ မမွီလိုက္တဲ႔ အေၾကာင္းမ်ား ၊ ေလးစားအားက်ဖြယ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေၾကာင္း .... ဒီလို အေၾကာင္းေတြ အဖြားေျပာျပတာကို နားေထာင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္႕ အိပ္ယာဝင္ရာ ညမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းခဲ႔ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္႕ကို ပထမဦးဆံုး အေတြးအေခၚ ၊ ဗဟုသုတေတြ သင္ေပးခဲ႔တာ အဖြားျဖစ္ပါတယ္။ အဖြားေျပာတဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ ၊ ပံုျပင္ေလးေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ဆင္႔ေပါင္းမ်ားစြာ စဥ္းစားျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ အဖြားကလည္း မွားရင္ မွားတယ္ ၊ မွန္ရင္ မွန္တယ္ဆိုတာကို အရွိအတိုင္း ေျပာရဲ ဆိုရဲေအာင္ သင္ေပးတတ္ပါတယ္။

တကၠသိုလ္ဆိုတဲ႔ ပညာေလ႕လာရာ ေနရာ ၊ ဒီသာေပါေမာကၡ ဌာေနမွာ သြားျပီး အသိပညာေတြ မသင္ရေသးရဲ႕ ကၽြန္ေတာ္႕အဖို႔ ညဖက္ အဖြားရဲ႕ အိပ္ယာဝင္ပံုျပင္ေတြက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ဗဟုသုတေပါင္းမ်ားစြာ ေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိ ၊ စဥ္းစားမိလာခဲ႔တယ္။ ဒါေပမဲ႔.အဖြားမေျပာျပ ၊ အသင္ေပးပဲ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အဖြားဆီက ရလိုက္တာ တစ္ခု ရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ႔.......

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ @ @ @ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


ျဖစ္စဥ္(၁)

ကၽြန္ေတာ္တို႕အိမ္က ရပ္ကြက္ ဓမၼာရံုနဲ႔ နီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဝါကၽြတ္သီတင္းကၽြတ္ ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ကာလေတြ အပါအဝင္ ဘာသာေရးညီညႊတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္မွာ တရားပြဲေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား အခ်ိန္ၾကာၾကာ က်င္းပတတ္ၾကပါတယ္။

အဖြားက ဓမၼ႐ံုကို သြားျပီးတရားနာတတ္သလို အိမ္ကေန တရားလည္း နာေနတတ္တယ္။ အိမ္နဲ႔ ဓမၼာရံုက နီးေတာ႔ တရားေဟာသမွ် အတိုင္းသား ၾကားရပါတယ္။ အဖြားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ယာထဲမွာ လွဲေနရင္း တရားနာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မသိတာ မရွင္းတာကို အဖြားကို ေမး ၊ အဖြားက ျပန္ရွင္းျပ.. ဒီလိုေပါ႔။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္နည္းနည္းၾကာလာေတာ႔ တရားပြဲေတြ ရွိတဲ႔ ညေတြမွာ တရားနာျပီး မနက္မိုးလင္းရင္ အဖြားေျပာေနၾက စကားတစ္ခြန္းလို ျဖစ္လာတဲ႔ စကားေလး တစ္ခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလာတယ္။ ဒါက.....

“ ညက တရားပြဲေလး ေကာင္းလိုက္တာ.။ တရားေဟာတဲ႔ ဆရာေတာ္ကလည္း အသံေရာ ၊ ဥပမာေပးေတြေရာ ေကာင္းတယ္။ ဒီေလာက္ ေကာင္းပါတယ္ ဆိုတဲ႔ တရားကို ဂရုတစိုက္ နာေနရင္းနဲ႔ ဘယ္အခ်ိန္အိပ္ေပ်ာ္သြားမွန္း မသိလိုက္ဘူး.။ မနက္ေရာက္မွကို ႏိုးေတာ႔တယ္.။ ဘာေတြ ေဟာသြားမွန္းကို မသိလိုက္ရေတာ႔ဘူး။ ”

ကၽြန္ေတာ္လည္း ငယ္ေသးေတာ႔ ဘာမွ ေသခ်ာ မသိေသးပါ။


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ @ @ @ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~


ျဖစ္စဥ္(၂)


ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေဘးက အိမ္မွာ ေနတဲ႔ လင္မယားမွာ ကေလး ၄ ေယာက္ရွိပါတယ္။ မိန္းမက ေစ်းေရာင္းသလို ၊ ေယာက်္ားကလည္း ေစ်းေရာင္းတယ္။ မိန္းမက အရက္မေသာာက္ေပမဲ႔ ေယာက်္ားကေတာ႔ ခ်ိဳးပါပဲ။ ေန႕တိုင္းမူးတယ္။ မူးလာတိုင္းလည္း လင္မယား စကားမမ်ားတဲ႔ေန႕ မရွိ။ နည္းနည္းနဲ႔ တိုးတိုး မ်ားတာနဲ႔ ၊ မ်ားမ်ား နဲ႔ က်ယ္က်ယ္ မ်ားတာပဲ ရွိမယ္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း ကေလးအရြယ္ ဆိုေတာ႔ ဘာရယ္ ၊ ညာရယ္ မသိေသးေပမဲ႔ ဒီလူၾကီး မူးျပီး ညဘက္ သူ႕မိန္းမကို ရစ္ေနတာေၾကာင္႔ အရက္သမား နဲ႔ အရက္ဆိုတာကို မုန္းေနမိတယ္။ ဒီလို မူးေနတဲ႔ ေယာက်္ားကို ဘာလို႔ ဆက္ေပါင္းေနတာလဲလို႔လဲ ဒီမိန္းမကို အံ့ၾသမိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ .. ကေလးအေတြးဆိုေတာ႔လည္း ခဏပါပဲ။ ေနာက္ေတာ႔ ေမ႔သြားတာပါ။

ဒါေပမဲ႔ .. ေမ႕မရတာ တစ္ခုေတာ႔ ရွိေနတယ္ဗ်။ ဒါကေတာ႔ သူတို႔ ညဘက္ ရန္ျဖစ္ရင္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြ အိပ္ေရးပ်က္သလို အေႏွာင္႔အယွက္လည္း ျဖစ္တယ္ေလ။ ဒီေတာ႔ အိမ္ခ်င္းကပ္ေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း ပိုျပီးေတာ႔ ၾကားေနရေတာ႔ ပိုျပီး အိပ္ေရးပ်က္ရတယ္။

ဒါေပမဲ႔.. ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မသိပါဘူး။ အိပ္ေပ်ာ္သြားတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔.. ဒီလို ညဘက္ ဒီလင္မယား အၾကီးအက်ယ္ ရန္ျဖစ္ျပီး ေနာက္ေန႕ မနက္ဆိုရင္ အဖြားေျပာေနၾက စကားေလး တစ္ခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလာျပန္တာပါပဲ။

“ ညက ေဘးအိမ္က လင္မယား ရန္ျဖစ္လိုက္တာ တစ္ညလံုးကို မအိပ္ရဘူးေဟ႔။ ရိုက္ၾက ၊ ႏွက္ၾက မျဖစ္ပဲ သူတို႔ စကားလံုးေတြနဲ႔ ပစ္ေနတာ။ ေဘးက လူေတြက ဘယ္လိုလုပ္ အိပ္လို႔ ရေတာ႔မလဲ.။ ညကေတာ္ေတာ္ အိပ္ေရးပ်က္တယ္။ ”

ကၽြန္ေတာ္ အျမဲလိုလို ၾကားေနရေတာ႔ တစ္ခုခုကို စဥ္းစားမိသလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒီလို...


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~@ @ @ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

ျဖစ္စဥ္(၃)

ဒီေတာ႔ ... ေနာက္.. ကၽြန္ေတာ္ အသက္ေလး နည္းနည္းရလာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလး ႏွစ္ခုကို ယွဥ္ေတြးျပီး ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိလာတယ္။

လူေတြမွာ ကိုယ္ႏွစ္သက္တယ္ ဆိုရင္ စိတ္အာရံုကို ႏွစ္ထားတတ္တယ္ေလ။ စိတ္ဆိုတာ အရမ္းႏွစ္ထားတာ မ်ားရင္ ပင္ပန္းျပီး အလိုလို အနားယူတဲ႔ အေနနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ စာက်က္ေနရင္း အိပ္ေပ်ာ္သြားတာတို႔ ဘာတို႔ ျဖစ္ၾကတာ။ ဒါကို သတိေလးနဲ႔ ထိန္းေပးရတာ။ အခု ကၽြန္ေတာ္ အဖြားကလည္း သူနာခ်င္တဲ႔ တရားကို အိပ္ယာထဲက နာေနေတာ႔ လူက အနားရျပီး စိတ္နဲ႔ ဦးေႏွာက္က အာရံုစူးစိုက္ေနရတာ ဆိုေတာ႔ စိတ္ပင္ပန္းျပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားတာပါ။

ဟို လင္မယား ရန္ျဖစ္တာမွာက်ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔အဖြားစိတ္ထဲမွာ အေႏွာင္႔အယွက္ေလ။ လူေတြမွာ ကိုယ္မႏွစ္သက္တာဆိုရင္ ပိုျပီး စိတ္က မလိုခ်င္ေလ အာရံုထားမိေနတတ္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ စူးစိုက္မႈက မရွိေတာ႔ စိတ္ကေတာ႔ မပင္ပန္းဘူး။ စိတ္မပင္ပန္းေတာ႔ လူက လန္းဆန္းေနတယ္။ ကိုယ္မႏွစ္သက္တဲ႔ အသံေတြကို ၾကားေလ လုူက အိပ္လို႔ မရေလ။ ဒါကို ပိုၾကားမိေလေလ။ ဒီမွာ ပိုျပီး အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္မိေလလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တယ္။

ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ တစ္မ်ိဳးေျပာင္းျပီး စမ္းသပ္ၾကည္႔လိုက္တယ္။ ဒီလင္မယား ညဖက္ရန္ျဖစ္တံဲ႔ အခ်ိန္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ ရန္ျဖစ္သံကို ဂရုစိုက္ျပီး နားေထာင္ၾကည္႔တယ္။ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ အသံေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႔ဗ်ာ။ လင္မယား ရန္ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုမွ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ငယ္က်ိဳးငယ္နာေတြပါ ေဖာ္ၾကတာေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔..ကၽြန္ေတာ္ သူတို႕ ေျပာတာကို ကၽြန္ေတာ္ အာရံုစိုက္ျပီး ေသခ်ာ နားေထာင္ လိုက္တယ္။ ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ပုဒ္ကို နားေထာင္ေနသလိုမ်ိဳး။

ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ ထင္တဲ႔ အတိုင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ၾကာၾကာ နားမေထာင္လိုက္ရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားတာပါပဲ။ ဒီမွာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားေလးကို သေဘာေပါက္လိုက္ရပါတယ္။ လူ႕စိတ္ဆိုတာ ကိုယ္က ပိုျပီး စိတ္ပါဝင္စားလာေလေလ စိတ္ပင္ပန္းျပီး လြတ္သြားတတ္သလို ၊ စိတ္မွာ အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုေလ ပိုျပီး ကိုယ္႕အာရံုထဲ ဝင္လာေလေလပါပဲ။

ဒါေၾကာင္႔ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခု ၊ အသံ တစ္ခုခုေၾကာင္႔ စိတ္အေႏွာင္႔အယွက္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ အတြက္ပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ႔ ကိုယ္႔ရဲ႕ “ စိတ္သေဘာထား ( Attitude ) ” က အရာရာကုိ အဆံုးအျဖတ္ေပးသြားတာပါပဲ။



ကိုေဇာ္ ခံစားပံုေဖာ္သည္။



http://zaw357.multiply.com/journal/item/746 မွာ 11.11.2009 က ေရးထားတာပါ။

.
Share/Bookmark

0 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္: