မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


29 January 2010

0 ျပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ ခြာသံမ်ား ( မဖတ္မျဖစ္ ဖတ္ရမဲ႔ စာအုပ္ )


ျပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ ခြာသံမ်ား ( မဖတ္မျဖစ္ ဖတ္ရမဲ႔ စာအုပ္ )



စာအုပ္ေလး တစ္အုပ္ရွိသည္။ ျမန္မာလို ေရးထားတာပဲ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ သူ႕ထဲမွာ အဂၤလိပ္လို မပါမျဖစ္ေသာ စကားလံုးေလးေတြေတာ႔ပါသည္။ ထိုစကားလံုးေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္ ညႊန္းဆိုျပထားသလို တကယ္ကို မပါမျဖစ္မို႔သာ ထည္႔ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ထို စာအုပ္ေလး နာမည္က “ ျပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ ခြာသံ “ တဲ႔။ ဝတၳဳ မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ မင္းသား ၊ မင္းသမီး ဆိုတာ ဇာတ္ေကာင္ေတြ ေတြ႔ရလိမ္႕မည္လည္း မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ထိုမင္းသား ၊ မင္းသမီးမ်ားျဖင္႔ သင္ကိုယ္တိုင္ ဇာတ္လမ္းေလး တစ္ပုဒ္ေရးေတာ႔မည္ ဆိုရင္ ဒီစာအုပ္ေလးကို မဖတ္မျဖစ္ ဖတ္ထားသင္႔သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါသည္။

စာမေရးဘူး ၊ ကၽြန္ေတာ္ / ကၽြန္မ က စာဖတ္ရံုပဲ ဆိုရင္လည္း ဒီစာအုပ္ေလးကို ဖတ္ကို ဖတ္ထားသင္႔သည္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ႔ တခ်ိဳ႕ စာေရးသူ ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားက လူေတြ သေဘာေပါက္ နားမလည္ႏိုင္ေသာ ကဗ်ာမ်ား ၊ စာမ်ားကို ေရးၾကသည္။ ဥပမာ - ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေပးဖတ္သည္ ဆိုပါစို႔။ ကၽြန္ေတာ္က “ နားမလည္ဘူးဗ်ာ ” ဆိုေတာ႔ သူတို႕က “ ေအး..ဟုတ္တယ္။ ငါ႕ကဗ်ာက ေတာ္ရံုတန္ရံု လူ နားမလည္ဘူးကြ ။ ဒါက အဆင္႔ျမင္႔တယ္ ၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္..။ ” တဲ႕။ ဒီေတာ႔ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ နဲ႔ ဘာမွ မသိေသာ ကၽြန္ေတာ္႕မွာ ပိေနပါတယ္။

ကဲ. . ေတာ္ေတာ္ရံုတန္ရံု လူ နားမလည္တာနဲ႔ပဲ ဒါကို ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ၊ စာ ဆိုျပီး ေခါင္းစဥ္ တပ္လိုက္တယ္။ ဒါဆို “ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ၊ စာ ဆိုတာ လူနားမလည္တဲ႔ ကဗ်ာ ၊ စာ လား။ ” ဒီလို ေျပာျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာ ၊ စာ သမားမ်ားရဲ႕ ေမတၱာကို မခံယူလိုပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ဒီအတိုင္းပဲ ထားလိုက္ပါေတာ႔တယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က က - ကေလးငယ္ ခ်စ္စဖြယ္ ၊ ခ - ခေရကုန္း မေလးျပံဳး ဆိုေသာ ကဗ်ာ မပီ ၊ စာမညီ မ်ားကို ေအာ္ဟစ္ သီဆိုျပီး ေပ်ာ္ခဲ႔ၾကသည္။ အခု ေခတ္မွာေတာ႔ ဒီစာသားေလးမ်ားကို “ ဟစ္ေဟ႕ ( Hip Hop ) ” လို႔ ေခၚေဝၚေသာ သံစဥ္မ်ားျဖင္႔ ေအာ္ဟစ္ ျမဴးၾကြၾကသည္။ သူ႕ေခတ္နဲ႔ သူအခါ ေပ်ာ္ၾကပါသည္။ ( ဒီမွာလည္း ခက္ေနတတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က Hit Hot လို႕ပဲ ခဏခဏ ေရးမိသည္။ )

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေရာ ငယ္ငယ္က စိုင္းထီးဆိုင္ သီခ်င္းနဲ႔ ညဘက္ဆိုရင္ သာေနတဲ႔ လမင္းၾကီးကို အိမ္အေပၚထပ္ ျပဴတင္းေပါက္က ေငးရင္း စိတ္ကူးယဥ္ သီဆိုခဲ႔သည္။ ( ခ်စ္သူ ၊ ရည္းစားလည္း ရွိ၍ မဟုတ္။ )

ထို႕ေနာက္ ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ေပၚလာသည္။ “ ရန္မ်ားကို ကိုယ္ရွင္းမည္။ ” တဲ႔။ ေအာ္သည္ ဟစ္သည္ ခုန္ေပါက္သည္ ။ ဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အရြယ္ေရာက္လာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ တို႕လည္း သူတို႔နဲ႔ အတူတူ ေအာ္သည္ ဟစ္သည္ ခုန္ေပါက္သည္။ ဘယ္သူ႕ ရန္ေတြကို ရွင္းခ်င္လို႔မွလည္း မဟုတ္ပါ။ ကိုယ္ကလည္း မရွင္းေပးႏိုင္ေသး။

ေနာက္.. “ အလင္းေရာင္ ” ဆိုေသာ သီခ်င္းျဖင္႔ ေလးျဖဴ ေပၚလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ထဲမွာလည္း အလင္းေရာင္ေတြနဲ႔ မႈန္ရီပ်ံႏွံ႕ေနသည္။

ထိုေနာက္ ဟူး...ေဝးျပီ ေဘဘီ တဲ႔ ။ အငဲ ။ ထိုေနာက္ ေနဆယ္စင္း သီခ်င္းနဲ႔ ဝိုင္ဝိုင္း ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ေတြ ေတာ္ေတာ္ ပူေနေလာက္ျပီ ေနဆယ္စင္းေတာင္ဆိုမွ ကိုး။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ေအာ္သည္ ဟစ္သည္ ေပ်ာ္သည္။ ေနာက္ေတာ႔ ေအာ္ဟစ္ေပါက္ကြဲဆူညံ့သံန႔ဲ “ ေက်ာက္စာမ်ား ” ေခြနဲ႔ အတူ “ မ်ိဳးၾကီး ” ေပၚလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လည္း ကိုယ္႕သမိုင္းကိုယ္ ေက်ာက္ထက္ အကၡရာ တင္ၾကသည္။

ထုိေနာက္....ထိုေနာက္....ထိုေနာက္....ထြက္ေပၚလာေသာ အဆိုေတာ္ေတြ မ်ားလွပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေခတ္နဲ႔ အတူ ဂီတ ေရးစီးေၾကာင္းက မရပ္။ ဆက္လက္ ထြက္ခြာသြားၾကသည္။ ဆက္လက္ ေမာင္းႏွင္ၾကသည္။ ဆက္လက္ ေရြ႕လ်ားၾကသည္။ ဆက္လက္ ျဖတ္သန္းၾကပါသည္။

ဒါေပမဲ႔ ဝမ္းနည္းဖို႔ေကာင္းပါသည္။

စာေပ ေလာကကိုက်ေတာ႔ အရင္ေရာက္ႏွင္႔ေနေသာ ၊ ေရာက္ရွိ အေျခက်ေနေသာ ဆရာ ၊ ဆရာၾကီးမ်ားက ေျခကုတ္ယူကာ “ ကဗ်ာ ဆိုတာ ကာရံပါ ရမယ္။ ကာရံ မပါရင္ စကားေျပပဲ။ ” ဆိုေသာ အသြားထက္ထက္ ၊ စကား ဓါးတစ္လက္နဲ႔ ခုတ္ပိုင္းပစ္ၾကသည္။

“ မင္းလားကြ ။ ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳဆိုျပီး ဝတၳဳဆိုတာ နိဒါန္း ၊ စာကိုယ္ ၊ နိဂံုး ( အေၾကာင္းအရာ ၊ ျဖစ္စဥ္ ၊ ျဖစ္ရပ္ ၊ ဇာတ္သိမ္း ) ဒါမွ မပါရင္ ေတာင္ေရး ေျမာက္ေရး အရူးေရးတာကြ။ ” ဆိုျပီး တိတိက်က် တိုင္းထြာ သတ္မွတ္ထားျပီး က်က်နန ထုပ္ပိုးျပဳျပင္ထားသည္႔ “ ေပတံ ” ေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာ္ဒန္ဝတၳဴသမားမ်ား အလဲလဲ အကြဲကြဲ။

ေမာ္ဒန္ ကဗ်ာေလးေတြ ၊ ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေလးေတြ ေရေမ်ာကမ္းတင္ ဘယ္ေသာင္ျပင္မွာ ဆိုက္ကပ္ရမွန္း မသိ။ ဒီၾကားထဲ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ အရင္က ၾကံဳခဲ႔ဖူးပါတယ္။ “ ဒီလို ဝတၳဳေတြ ထည္႔မယ္ ဆိုရင္ မင္းတို႔ တိုက္ကို ငါ႔ဝတၳဳေတြ မပို႔ေတာ႔ဘူး။ ” ဟု ဆိုကာ မဂၢဇင္းတိုက္ကို လည္ပင္းကို သူရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ၾကားမႈ ဆင္ေျခေထာက္နဲ႔ နင္းပါတယ္။ မဂၢဇင္းတိုက္ခင္ဗ်ာမွာ ဖုတ္လိုက္ ဖုတ္လိုက္။ ဒီေတာ႔ ကေလာင္သစ္ေလးေတြက ေမာ္ဒန္ဝါဒကို ဆုပ္ကိုင္ရင္း ရင္ထဲမွာ တျဖစ္ေတာက္ေတာက္ ရွားမီးက်ည္ခဲေလးေတြနဲ႔ သူတို႕စာေတြ သူတို႔ မွတ္စုထဲမွာသာ မ်ားျပားလာခဲ႔တယ္။

ဒီၾကားထဲ သူလိုကိုယ္လို ေမာ္ဒန္ စိတ္ရွိသူ အခ်င္းခ်င္း ကူညီရိုင္းပင္းရင္း တစ္ေယာက္စ ၊ ႏွစ္ေယာက္စ စာေလးေတြ ေခါင္းေထာင္လာျပီ ဆိုပါစို႔ ။ “ ကဗ်ာ ဆိုတာ ကာရံပါရတယ္ ၊ ကာရံ မပါရင္ စကားေျပ ” “ ဝတၳဳဆိုတာ အေၾကာင္းအရာ ၊ အျဖစ္အပ်က္ ၊ ဇာတ္အိမ္ ရွိေနရမယ္။ မရွိရင္ ဒါ အရူး ေရး ။ ” ဟု ဆိုကာ စင္ေပၚမွ အသြားထက္ေသာ ကေလာင္ျမားတံေတြနဲ႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ကုတ္ကပ္ တြယ္တတ္လာခဲ႔ရတဲ႔ သူေတြကို စာေပ ေတာင္ထိပ္ကေန စီးပစ္တယ္။ အားက ျပတ္ျပတ္ ၊ အလူးအလဲ ၊ အကြဲအျပဲ နဲ႔ စင္ေပၚကေန ေအာင္ႏိုင္သူေတြရဲ႕ ျမားခ ခဲ႔ၾကသူေတြ မနည္းပါ။

ဒီလို အျဖစ္အပ်က္ေတြကို တြန္းထိုးတိုက္ခိုက္ျပီး ေမာ္ဒန္ဝတၳဳေတြကို တစိုက္မက္မက္ ေရးလာခဲ႔ေသာ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ စာေပ ေလ႔လာ ေျဖရွင္းမႈ ေဆာင္းပါး ေပါင္းခ်ုဳပ္ စာအုပ္ေလးပါ။ သူ႕ကိုေတာ႔ အားလံုး သိၾကတဲ႔ နာမည္အတိုင္းပါပဲ “ တာရာမင္းေဝ ” လို႔ေခၚတယ္။

ဒီစာအုပ္ေလးကို ေရးရေသာ အေၾကာင္းကေတာ စာအုပ္ထဲမွာလည္း ဆရာ တာရာမင္းေဝက ညႊန္းထားပါသည္။ ေမာ္ဒန္ ဝတၳဳေတြကို သုတ္သင္ျပီး ေရးသားထားေသာ ဆရာ တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ ၏ ေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးမ်ား ထြက္လာအျပီးမွာ ဆရာ တာရာမင္းေဝက ဒီစာမ်ားကို ေဆာင္းပါ အေနနဲ႔ ေရးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ စာအုပ္အေနနဲ႔ ဒီစာအုပ္ ထြက္လာပါေတာ႔တယ္။

ဒီစာအုပ္ ထြက္လာေတာ႔ ဘာျဖစ္ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနၾက အတိုင္းေျပာရရင္ “ မၾကည္တင္ အေၾကာ္ဝယ္စားသလိုပါပဲ။ ” လို႔ ေျပာရမွာပါ။ အဲ...မၾကည္တင္က ဘယ္လို အေၾကာ္ဝယ္စားလို႕လဲ။ ဒီလိုပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ မၾကည္တင္ ဆိုတာ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သူက အေၾကာ္ဆိုင္က မေထြးညိဳ နဲ႔ မတည္႔ဘူးဗ်။ ဒါေပမဲ႔ မေထြးညိဳေရာင္းတဲ႔ အေၾကာ္ေတြက အရမ္းေကာင္းတယ္။ ဒီနား ပတ္ဝန္းက်င္က အေၾကာ္ေတြ တစ္ဆိုင္မွ မမွီဘူး။ ဒီေတာ႔ မၾကည္တင္ က မေထြးညိဳ အေၾကာ္လည္း စားခ်င္တယ္။ သူနဲ႔လည္း မတည္ေလေတာ႔ သူ႕ရဲ႕ ကေလးကို မေထြးညိဳ ဆီက အေၾကာ္ဝယ္ခိုင္းတယ္။ “ ဟဲ႔..ဟဲ႔ ငါ ဝယ္ခိုင္းတယ္ ဆိုတာလည္း မသိေစနဲ႕ေနာ္.။ ကိုယ္႕ဖာသာ ဝယ္သလို ဝယ္လာခဲ႔။ ” ဆိုပဲ။ ဝယ္လာျပီး အိမ္ေရာက္မွ သူက စားတယ္။

အခုလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ဆရာ တာရာမင္းေဝ ရဲ႕ အခု ျပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ ခြာသံမ်ား စာအုပ္ေလးလည္း ထြက္လာေရာ စာေပ သမားေတြ ၊ စာေရးဆရာ ေတြက မၾကည္တင္ အေၾကာ္ဝယ္စားသလိုပါပဲဗ်. သူတို႕ ဘယ္ေတာ႔မွ မဝယ္ဘူး။ သူမ်ားကပဲ တဆင္႔ဝယ္ခိုင္းတယ္။ ဒါနဲ႔ပါပဲ.....ဒါနဲ႔ပါပဲ...ဒီစာအုပ္ေလးက ထြက္ျပီးျပီးခ်င္း ဆိုရေလာက္ေအာင္ ကုန္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင္း အၾကိမ္ေရ နဲ႔ထပ္ခါ ထပ္ခါ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေဝခဲ႔ရတဲ႔ စာအုပ္ေလးပါ။ မည္သူမဆို အားလံုးေတာ႔ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က စာအုပ္မ်ိဳးစံု ဖတ္သူပါ။ ဆရာဘုန္းႏိုင္ စာအုပ္ေတြ ဖတ္သလို ၊ ဆရာတာရာမင္းေဝ စာအုပ္ေတြလည္း ဖတ္ပါတယ္။ ဒါတင္ပဲလား ။ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ သမိန္ေပါသြပ္လည္း ဖတ္သလို ၊ တြတ္ပီလည္း လက္မလႊတ္ခဲ႔ပါဘူး။ ဘိုဘို စာအုပ္ေတြလည္း ဖတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ စာေပနဲ႔ ပတ္သတ္လာရင္ တစ္ခုေသာ လမ္းကို ေရြးပါ ဆိုရင္ အားနည္းရာကို အားေပးတတ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္သ႑ာန္ ဝိညာဥ္နဲ႔ စြဲကပ္ေနေသာ ဆႏၵေတြ အရ ကၽြန္ေတာ္ ေမာ္ဒန္ စာေပ ဘက္က လက္ခုတ္တီးမိမွာပါ။

သူတို႔ ႏွစ္ဖက္ စီးခ်င္းထိုးၾကျပီ ဆိုပါစို႔ ။ ငါတို႕က ရိုးရာ အရ ပုဂံေခတ္က စစ္ဝတ္တန္ဆာေတြနဲ႔ စစ္ဆင္မယ္။ မင္းတို႕က ေမာ္ဒန္ သမားေတြဆိုေတာ႔ ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ကို ေခါင္းကစြပ္ လို႔ ေျပာလည္း ကၽြန္ေတာ္ က်န္ေက်ာင္းေတာ႔ မဟုတ္ဘူး ၊ ဂ်င္ဆန္းမီ လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီဝတ္စံုကို ေရြးပါ႔မယ္။ အခုလည္း ဆရာ တာရာမင္းေဝက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာ ၊ ေမာ္ဒန္ စာေပ အေၾကာင္းကို ေျပာျပထားတာပါ။ ( ရွင္းျပတယ္လို႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အတတ္မေျပာရဲပါ။ )

ဒီမွာ ဆရာ တာရာမင္းေဝ က မင္းသား မႏၱေလး သိန္းေဇာ္ ရဲ႕ ကဗ်ာေလး တစ္ပုဒ္ကို ဥပမာေပးတယ္။ ကဗ်ာေလးက ဒီလို...။

ရႈေမွ်ာ္ခင္း

အဆံုးအစ မရွိေအာင္ က်ယ္ဝန္းလွတဲ႔ အမွားထဲ
တိမ္ေတြက လွလိုက္တာ

ကိုယ္ တရားနဲ႔ ေျဖရတယ္။


ေမာင္သိန္းေဇာ္


ဒီ ေမာင္သိန္းေဇာ္ ဆိုတာ ဇာတ္မင္းသားေလး သိန္းေဇာ္ သိန္းေဇာ္ ဆိုတဲ႔ ကိုသိန္းေဇာ္ ပါပဲ။ သူကဗ်ာေတြလည္းကလည္း တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ေမာ္ဒန္ စစ္လို႔ပါပဲ။ ( ဒီေနရာမွာ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ဆိုတာၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာကို မေပါက္တာ။ လက္ရွိေတာင္မွ အဆင္မေျပေနေသးတာကို။ သူတို႕က အျဖစ္ေသးတဲ႔ ဟိုးအရင္ကို ၾကိဳစပ္တာတဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ဦးေႏွာက္ ပိန္းေနတာပဲ ျဖစ္မွာပါ။ )

ဒီစာအုပ္ေလးမွာ ေနာက္ထပ္ ထူးျခားခ်က္ တစ္ခုက “ ေဝဖန္မႈ ” ။ ေဝဖန္ေရး ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ နားလည္လို႔ မရပါ။ ေဝဖန္မႈ ဆိုတာ ေကာင္းက်ိဳးကို ေပးတယ္တဲ႔။ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ မထင္ပါ။ ေဝဖန္မႈ ဆိုတာ အက်ိဳးလိုလို႕ ေျပာၾကားေသာ စကားမဟုတ္ပါ။ ေဝဖန္တယ္ ဆိုတာ အားလံုးလည္း ၾကားဖုူးျပီးသား ပံုျပင္ေလးလို “ သားအဖ ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ျမင္းတစ္ေကာင္ ” ပံုျပင္ေလးလို ထ ထျပန္ျပီ ၊ ထိုင္ ထိုင္ျပန္ျပီ ၊ ကုန္း ကုန္းျပန္ျပီ ၊ သြား သြားျပန္ျပီ ၊ အိပ္ အိပ္ျပန္ျပီ ၊ စား စားျပန္ျပီ။ ၾကာေတာ႔ဗ်ာ လူက ဘာလုပ္လို႔ လုပ္ရမွန္း မသိေတာ႔ဘူး။

အခုေတာ႔ ဆရာ တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ ရဲ႕ ေမာ္ဒန္ စာေပ ေလာက အေပၚ ေဝဖန္မႈ ေတြကို ဆရာ တာရာမင္းေဝက “ ဆရာကေရာ ဘယ္လိုေတြ ေရးေနတာပဲေလ။ ဆရာ က ေမာ္ဒန္ ဆိုတာကို သိလို႔လား ၊ ေမာ္ဒန္ဆိုတာေရာ ေရးဖူးလို႔လား ။ ” အစ ရွိသျဖင္႔ ျပန္လည္ မေဝဖန္ပဲနဲ႔။ ဆရာ တာရာမင္းေဝ လုပ္သြားတာကေတာ႔ ေမာ္ဒန္ ဆိုေသာ သေဘာသဘာဝ ၊ ေမာ္ဒန္ ျဖစ္တည္လာမႈ ၊ သမားရိုးက်ရဲ႕ သေဘာသဘာဝ ၊ ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈ စတာေတြပဲ ေျဖရွင္းျပျပီး ျပန္လည္ေဝဖန္မႈ မလုပ္သြားခဲ႔တာပါပဲ။

ေဝဖန္တယ္ ဆိုတာ ေကာင္းရာကို ညႊန္ျပတယ္ လို႔ဆိုျပီး လက္ခံထားသူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုေတာ႔ အၾကံေပးခ်င္တယ္။ ကိုယ္ေမြးလာတဲ႔ သားသမီးေပါ႔ဗ်ာ.၊ (ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ေျပာပါ႔မယ္.) ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ေမြးလာတဲ႔ သားသမီးက်ရင္ ဒီလိုေတြ ထိုင္ျပီး ေဝဖန္ေပးပါ။ “ ဟဲ႕ ထ ျပန္ျပီ ၊ စားျပန္ျပီ ၊ အိပ္ျပန္ျပီ ၊ သြားျပန္ျပီ ၊ ကစားျပန္ျပီ။ ” လုပ္ၾကည္႔ေပးပါ။

သို႔ေသာ္ ထို ကေလးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အလြန္ ရင္ေလးမိပါသည္။ ထိုေၾကာင္႔ အခုလို ေဝဖန္ေရးသမား ဆိုသူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခပ္ရွင္းရွင္း သရုပ္ခြဲၾကည္႔ရလွ်င္ သူတို႔နဲ႔ဘာမွ မပတ္သတ္ေသာ သူ ၊ ဘာမွ မဆိုင္တဲ႔ သူမို႔လို႔ ေဝဖန္တာလို႔ပဲ ျမင္မိပါေတာ႔တယ္။ အင္းေလ.. ကိုယ္႔သားသမီး ဆိုတာ ေဝးပါေသးတယ္။ အိမ္က အေမ ကို တစ္ရက္ေလာက္ပါပဲ။ ေဘးကေန ထိုင္ၾကည္႔ေနျပီး ေဝဖန္ၾကည္႔ပါဦး။ (အဲ..က်န္တာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔မဆိုင္ဘူးေနာ္။ )

အခု ဆရာ တာရာမင္းေဝကေတာ႔ ေဝဖန္မႈ ကို ဒါကေတာ႔ ဒီလို အေၾကာင္းေလးေတြဗ် ဆိုျပီးပဲ တင္ျပထားပါတယ္။ သူေရးထားတာေတြ အားလံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႕ လံုးဝ အပ္စပ္ေနပါျပီလို႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာပါ။ ေမာ္ဒန္ ၊ ေမာ္ဒန္ ၊ ေမာ္ဒန္ .....၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ ဆိုျပီး ေအာ္ဟစ္ေနသူမ်ားကို ဒီစာအုပ္ေလးေတာ႔ အရင္ ဖတ္ၾကည္႔ၾကပါလို႔ပဲ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ဒီစာအုပ္ေလးကို ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္မွန္း မသိေအာင္ ဖတ္ခဲ႔မိျပီးပါျပီ။

သို႕ေသာ္ တစ္ခါဖတ္တိုင္း တစ္ေနရာရာမွာ “ ဟာ.ခနဲ႔ ” ၊ “ ဟင္ ခနဲ႔ ” အျမင္သစ္ေတြ ရေစပါတယ္။ အခုလည္း ဖတ္ဆဲ ၊ ေနာင္လည္း ဖတ္မိေနဆဲ ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ႔ လိုတရ ေစေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ မျဖစ္ႏိုင္ေပမဲ႔ အျမင္သစ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖြင္႔လွစ္ေပးႏိုင္တဲ႔ စာအုပ္လို႕ ဆိုရပါလိမ္႕မယ္။

ဒီလို ေျပာေနလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ တာရာမင္းေဝ ေရးသမွ် “ ျမင္သမွ် ေတြ႕သမွ် အားလံုး သေဘာက် ” ဆိုျပီး ႏွစ္သက္ေနတယ္ လို႔ေတာ႔ မထင္ပါနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ တာရာမင္းေဝ ေရးသားေသာ “ အေရွ႔ျမိဳ႕ရိုးမွ မိုးစက္ပြင္႔မ်ား ” စာအုပ္ကုိ ဖတ္ျပီးေတာ႔ ဆရာ တာရာမင္းေဝ ဆိုလိုေသာ အေၾကာင္းအရာကို သေဘာေပါက္မိပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္က သုတစြယ္စံုကလည္း လက္မလႊတ္တမ္းဖတ္ေနေတာ႔ လူေတြက ျဖစ္ခ်င္ေဇာမ်ားလာရင္ ၊ စိတ္ထဲမွာ အရမ္းထက္သန္လာရင္ ကိုယ္႕ဖာသာ အလိုလို မီးေလာင္ကၽြမ္းႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ဖတ္ဖူးထားေတာ႔ ဆရာ တာရာမင္းေဝရဲ႕ ဆိုလိုရင္းကို သေဘာေပါက္မိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ စာေရးသူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဒီေလာက္ေတာ႔ မမိုက္မဲ သင္႔ဘူး ဆိုျပီး ဒီေနာက္ပိုင္း ဆရာ တာရာမင္းေဝ စာအုပ္ေတြ ကၽြန္ေတာ္ မဖတ္ပဲ ရပ္ထားခဲ႔ေသးတယ္။

ေနာက္ေတာ႔ “ လေရာင္ကို ပန္၍ ညဦးယံ၌လည္း ေမႊးျမျဖဴစင္ႏိုင္ပါေစ ” ဆိုတဲ႔ စာအုပ္ေလးကို ျပန္ဖတ္မိျပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ တာရာမင္းေဝ စာအုပ္ေတြ ျပန္ရွာ ဖတ္ျဖစ္ခဲ႔တယ္။ ဒီေတာ႔မွ ဆရာ တာရာမင္းေဝကလည္း “ အေရွ႔ျမိဳ႕ရိုးမွ မိုးစက္ပြင္႔မ်ား ” ထုတ္ျပီးေတာ႔ သူ႕ဆီကို ေဝဖန္စာေတြနဲ႔ စာဖတ္သူမ်ားရဲ႕ အားေပးမႈ ကို သိလိုက္ရလို႔ သူလည္း အေၾကာင္းအရာနဲ႔ တင္ျပပံု ေျပာင္းေရးတယ္ လို႔ သိလိုက္ရပါတယ္။ ဒီေတာ႔မွ ဆရာ တာရာမင္းေဝ စာအုပ္ေတြက သာမာန္လူေတြေရာ ဖတ္ေပ်ာ္ ရႈေပ်ာ္ျဖစ္ေတာ႔တာပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ ဒီစာအုပ္ေလးကို အညႊန္းေရးေနတာ ေတာ္ေတာ္ ရွည္ေနမိျပီ။ ဒီေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ပဲ ဖတ္ၾကည္႔ပါေတာ႔လို႔႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္ပါေတာ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ဗ်ာ ဒီစာအုပ္ေလးကို ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေပါ႔ေလ ( ကၽြန္ေတာ္ ရင္ထဲက စိတ္ကူးေလး ေျပာျပတာပါ။ ) မူပိုင္ေတာင္မွ ဝယ္ထားခ်င္တာ။ ျပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္႕ဖာသာ ထုတ္မယ္။ ေမာင္ပိုင္စီးဖို႕ေတာ႔ မဟုတ္ပါ။

စာေပေရးဖို႔ အပ်ံသင္သူမ်ားကို “ ေရာ႔..ဖတ္ ၊ မဖတ္မေနရ ။ ” ဆိုျပီး အတင္းေပးဖတ္ခ်င္လို႔ပါ။ ဝယ္မယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ ေစ်းမတတ္ႏိုင္မွာလည္းစုိးတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ေပါ႔ေလ။ စာေပ ဝါသနာ ပါသူေတြဆိုတာက မစားနဲ႔ ဆို မစားဘူးဗ်။ စာအုပ္ေတာ႔ ျဖစ္ေအာင္ ဝယ္ၾကတယ္။

ကဲ...လွ်ာကလည္း ေတာ္ေတာ္ ရွည္မိပါတယ္။ အညႊန္းေရးတာ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ရွည္ရလား။ ကဲဗ်ာ...တိုက္ရိုက္ဖတ္ခ်င္တဲ႔ စာဖတ္သူေတြက ဒီေနရာ ကို ႏွိပ္ျပီး ဖတ္ပါ။ ျပီးရင္ ကူးသိမ္းလိုရင္လည္း Save လိုက္ေပါ႔ဗ်ာ။

မူရင္းစာအုပ္ကို ဝယ္ဖတ္ျခင္းျဖင္႔ စာေပသမိုင္းကို ကူညီပါ။

ကိုေဇာ္ တင္ျပသည္။

.
Share/Bookmark

0 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္: