မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


12 December 2009

0 အေတြး နဲ႔ ယံုၾကည္မႈ ဆိုတာ အင္အား



အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ေသးတယ္။ ၆ ႏွစ္ ၊ ၇ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္ ထင္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုး ေဂါ႔ဖ္ကစားတာက စစ္တပ္ရဲ႕ ေဂါ႔ဖ္ကြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ အေဖနဲ႔ အတူတူ ။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွ ကစားတတ္ေသးတာ မဟုတ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ အေဖက ေျပာတယ္. .

“ သား. . ။ ေကာင္းျပီ မင္း ေဂါ႔ဖ္ ရိုက္ခ်င္တယ္ မဟုတ္လား ။ ဘယ္ေနရာကေန ဘယ္ေနရာကို ဒီေဘာလံုးေလး ေရာက္ေအာင္ ရိုက္ခ်င္တာလဲ။ ”

ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မဆိုင္းမတြပဲ ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။

“ ေဂါ႔ဖ္သီးက်င္းထဲကိုေလ အေဖ။ ”

အေဖက မယံုသလို ပုခံုးတြန္႕ရင္းေျပာတယ္။

“ ဟုတ္ျပီ ။ သားအခု ရိုက္တာကို က်င္းထဲ ဝင္မယ္လို႔ အေဖက မယံုဘူးကြ ၊ ဒါကို ယံုလာေအာင္ ဘယ္လို သက္ေသျပျပီး ရိုက္မွာလဲ ။ ဘယ္လို ပံုစံနဲ႔ ရိုက္မလဲ။ ”

ျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ဘယ္လို ေဂါ႔ဖ္သီးကို ရုိက္ရတယ္။ ေျခေထာက္က ဘယ္လို ထားရတယ္။ လက္က ဘယ္လို ဟန္ယူရတယ္။ ခါးက ဘယ္လို အေနအထားမွာ ရွိရတယ္။ ဒါေတြကို ေျပာျပတယ္။ ဒါေပမဲ႔. .အေဖက ေျပာရံုသာ ေျပာတာ အေဖ တကယ္ ကၽြန္ေတာ္႕ကို သင္ေပးတာက လက္နဲ႔ ကိုယ္ဟန္ခ်က္ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္႕ေျခေထာက္ေတြ ဘယ္လို ထားရမယ္ ဆိုတာကိုပဲ ေသခ်ာ သင္ေပးတာ။

ျပီးေတာ႔ ဒီထက္ အေရးၾကီးတာက “ အေတြး ” နဲ႔ “ ယံုၾကည္မႈ ”..

“ ငါရိုက္လိုက္တဲ႔ ေဘာလံုးေလးဟာ ငါ လိုခ်င္တဲ႔ ေနရာကို ေရာက္ကို ေရာက္ရမယ္ ။ ”

ဆိုတဲ႔ အေတြးနဲ႔ ယံုၾကည္မႈ ။ ဒါဟာ အေဖကေတာ႔ ေျပာတယ္။

“ ဒါဟာ အရမ္းလြယ္ကူတဲ႔ ေအာင္ျမင္ေရး ေဖာ္ျမဴလာပဲကြ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီလို လြယ္ကူတဲ႔ အတြက္ လူေတြက မယံုၾကဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔ မယံုသလို သူတို႔လည္း မေအာင္ျမင္ၾကဘူး။ ငါ႔သားလည္း ဒါကိုသာ အျမဲယံုၾကည္႔ေနတဲ႔ အခ်ိန္တိုင္း ေအာင္ျမင္ေနရမွာပဲ.။ ”

ဒါနဲ႔ပဲ.ကၽြန္ေတာ္လည္း ေသခ်ာ မရိုက္တတ္ေသးတဲ႔ ေဂါ႔ဖ္တံနဲ႔ ေျမမွာ ေထာင္ထားတဲ႔ ေဂါ႔ဖ္သီးဆီကို အားကုန္လြဲျပီး ငါ ဘယ္ေနရာကို ေရာက္ခ်င္တာကြာ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ အားကုန္ရိုက္လိုက္တယ္။

ဒါေပမဲ႔ ေဂါ႔ဖ္သီးက ကၽြန္ေတာ္ လိုရာမေရာက္ခဲ႔ပါဘူး။ ဒီမွာ အေဖက ေျပာတယ္။

“ အဲဒါ ဘာလို႔မေရာက္တာလဲ သိလားသား။ ”

ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းခါျပျပီး ေျပာလိုက္တယ္။

“ မသိဘူး အေဖ ၊ ဘာလို႔လဲ။ ”

“ ငါ႔သား စိတ္ထဲမွာ ငါက ေဂါ႔ဖ္ ရိုက္တာမွ မကၽြမ္းက်င္ေသးတာ ရိုက္လို႔ ေရာက္ပါ႔မလား ၊ ဆိုတဲ႔ စိတ္ရွိေနတာကိုး။ ဒီစိတ္ေရာက္ သားအခု ရိုက္လိုက္တာ လိုရာကို မေရာက္တာ။ ဒီလိုသာ ေတြးေနမယ္ ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ ေဂါ႔ဖ္သမား ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။

ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ သူတို႔ စိန္ေခၚရိုက္ေနရမဲ႔ ကြင္းေတြကလည္း သူတို႔ ရိုက္ဖူးတဲ႔ ကြင္းေတြ မဟုတ္ဘူးေလ.။ ကြင္းအသစ္ေတြ ၊ ျပင္ဆင္ထားတဲ႔ ကြင္းေတြမွာ သူတို႕ကို ဖိတ္ေခၚျပီး ရိုက္ရတာေလ။ ဘယ္ေလာက္ ေဂါ႔ဖ္ ကၽြမ္းက်င္သူ ျဖစ္ေနပါေစ။ သူတို႕ ကၽြမ္းကၽြမ္းက်င္က်င္ ရိုက္ေနၾက ေနရာ မဟုတ္ဘူးေလ။

ဒီေနရာမွာ အဓိက က အေဖ ေျပာခဲ႔သလိုပဲ ။ ငါ ဘယ္လို ရိုက္မလဲ ဆိုတဲ႔ အေတြးနဲ႔ ေရာက္ကို ေရာက္ရမယ္ ဆိုတဲ႔ ယံုၾကည္မႈပဲ။ အဲဒီမွာ ဒီႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုခု ခ်ိဳ႔ယြင္းသြားရင္ လိုရာနဲ႔ လြဲသြားတာပဲ.။ ဒါေၾကာင္႔ အခု ေဂါ႔ဖ္ ရိုက္ေနတာမွ မဟုတ္ဘူး။ ဘဝမွာလည္း ဒီလိုပဲ ကိုယ္မလုပ္ဖူးတဲ႔ အရာ ၊ ကိုယ္မေရာက္ဖူးတဲ႔ ေနရာ ၊ ကိုယ္မကၽြမ္းက်င္တဲ႔ အရာေတြနဲ႔ ဆံုလာဦးမွာေလ။

ဒီမွာ ငါ မကၽြမ္းက်င္တဲ႔ အလုပ္ ၊ မကၽြမ္းက်င္တဲ႔ ေနရာဆိုျပီး မလုပ္ေတာ႔ဘူးလား။ ဒီလို ေလာကၾကီးက အေျခအေန မေပးဘူးကြ။ ဒီလို ၾကံဳဆံုလာတဲ႔ အခါမွာ ကိုယ္စိတ္ထဲ ၊ ရင္ထဲက ဘယ္ေလာက္ အေတြး နဲ႔ ယံုၾကည္မႈ နဲ႔ လုပ္ကိုင္ ႏိုင္သလဲ။ ဒါကပဲ အဆံုးအျဖတ္ေပးသြားတာပါပဲ။

ကဲ. . ေရာ႔ ။ ေနာက္တစ္လံုး ရိုက္ၾကည္႔စမ္း ။ ”

အေဖက ဒီလိုေျပာျပီး ၊ ေျမျပင္ေပၚမွာ လဲေနတဲ႔ ေဂါ႔ဖ္သီး ေထာက္တံေလးကို ေျမမွာ စိုက္ျပီး ေဂါ႔ဖ္သီးေလး တင္ေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေျမျပင္မွာ ေထာင္ေနတဲ႔ ေဂါ႔ဖ္သီးကို တစ္လွည္႔ ၊ ကၽြန္ေတာ္ လိုရာကို တစ္လွည္႔ၾကည္႔ျပီး ကၽြန္ေတာ္ အေဖေျပာတဲ႔ ေျခေထာက္ပံုစံ အတိုင္းထားျပီး အဲဒီေနရာကို ေရာက္ကို ေရာက္ရမယ္ကြာ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ အားကုန္ရိုက္လိုက္တယ္။

အေဖတို႔လို ကၽြန္ေတာ္ လူၾကီး မဟုတ္ေတာ႔ အေဖတို႔လို အေဝးၾကီးေရာက္ေအာင္ မရိုက္ႏိုင္ေပမဲ႔ အံ့ၾသဖို႔ေကာင္းစြာနဲ႕ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ပထမအၾကိမ္ လြဲသြားတဲ႔ ေနရာထက္ပိုေဝးျပီး ပိုတိက်တဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္တဲ႔ ေနရာကို ေရာက္ခဲ႔တယ္။

ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္႕ဘဝအတြက္ အေကာင္းဆံုးေသာ အၾကံေပးစကား တစ္ခြန္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီစကားကို အဲဒီအၾကိမ္ကမွ သံုးခဲ႔တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ေရာက္ ၊ ဘာေတြပဲ လုပ္လုပ္ ၊ ဘယ္ျပိဳင္ပြဲေတြပဲ ဝင္ႏြဲႏြဲ ကၽြန္ေတာ္ အေဖေျပာခဲ႔ ဒီစကားေတြကို ျပန္လည္ၾကားေယာင္ျပီး လုပ္ခဲ႔တာပါပဲ.။ ဒီစကားေလးဟာ ကၽြန္ေတာ္႕ဘဝအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ၾကားခဲ႔ဖူး သမွ်ေတြထဲမွာ အေကာင္းဆံုးေသာ စကားေလးပါပဲ.။

ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျပန္လည္ခံစားေျပာသြားသူကေတာ႔ ယေန႕ လက္ရွိ ကမာၻ႕နံပါတ္ (၁) ေဂါ႔ဖ္သမား တိုက္ဂါးဝုဖ္ (Tiger Wood ) ပါပဲ။


source ; THE BEST ADVICE I EVER GOT
Interview by Jessica Shambora

ကိုေဇာ္ ခံစားပံုေဖာ္သည္။



.

Share/Bookmark

0 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္: