မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


28 May 2010

18 ဘုရား ႏွင္႔ နတ္မ်ား



ဒီေန႕ ဒီမွာေတာ႔ Wesak Day လို႔ ေခၚတဲ႔ေန႔ပါ။ အလုပ္ပိတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ မေန႕က လျပည္႔ေန႕ ဆိုေပမဲ႔ ဒီမွာက ေနာက္တစ္ရက္ ေနာက္က်ျပီးမွ လျပည္႔ေန႔လို႔ သတ္မွတ္ၾကထင္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ တစ္ရက္ ေနာက္က်ေနတယ္လို႔ ေျပာရမလား ၊ သူ႕တို႔ဖာသာ အေလ႔အထ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ဆိုရမလားပါပဲ။

ဒီေန႔ေတာ႔ ထူးထူးျခားျခားလို႔ပဲ ေျပာရမလား မသိဘူး။ စာေလးနည္းနည္း ဖတ္မိတယ္။ ဒီေနာက္မွာ ထပ္ျပီး ဖတ္ျဖစ္တဲ႔ ဆရာ ေရႊဥေဒါင္းေရးတဲ႔   ေဆာ္လမုန္သိုက္    Ebook ထဲမွာလည္း အဲဒီအေၾကာင္းက ပါေနေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ကို ထူးဆန္းသလို ျဖစ္လို႔ ဒီအေၾကာင္းအရာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ သလို  အခ်က္အလက္မ်ားျဖင္႔ ကိုးကား ေဖာ္ျပလို္က္ပါတယ္။


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ @ @ @ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

လူေတြမွာ မိမိဖာသာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ႔ စိတ္အမွတ္သညာ ရွိပါတယ္။ သိပၸံပညာနဲ႔ လက္ခံလို႔ မရေသးေပမဲ႔ စိတ္ပညာ အရေတာ႔ လူေတြမွာ အမွတ္သညာ အားလံုးကို ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေနရာ သံုးခုကေန မွတ္မွတ္ရရ မွတ္ထားေပးတတ္တယ္။

၁။ ဦးေႏွာက္
၂။ ႏွလံုးသား
၃။ သည္းေျခ

၁။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ မွတ္သိ မွတ္ဖြယ္ရာ အားလံုးတို႕ကို ဦးေႏွာက္က မွတ္သားေပးပါတယ္။ သူက လိုအပ္သမွ်ေတြ အားလံုးကို လိုသလို ျပန္ျပီး ထုတ္ယူေစတယ္။

၂။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္သက္ ၾကည္ႏူးေစတတ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား အားလံုးကို ႏွလံုးသားက သိမ္းဆည္းေပးထားတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္ခ်စ္ခင္ ႏွစ္သက္ေသာ သူအေၾကာင္းကို ေတြးလို္က္တာနဲ႔တင္ ႏွလံုးသားက အခုန္ျမန္လာျပီး ရင္ေတြ ခုန္လာတတ္တယ္။

၃။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ နာက်ည္းမုန္းတီးမႈ အားလံုးကို သည္းေျခက မွတ္သားေပးထားတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ အမွတ္သည္းေျခ မရွိဘူးလား ဆိုတဲ႔ စကား ေပၚလာရသလို ၊ လူတစ္ေယာက္ကို အရမ္းနာၾကင္ မုန္းတီးတဲ႔ အခါမွာ ပါးစပ္ေတြထဲက ခါးလာရသလို ၊ သည္းေျခေတြပါ ပ်က္ဆီးျပီး စိတ္ပါ ေနာက္သြားတတ္တယ္။

ဒီေနရာမွာ အၾကမ္းအားျဖင္႔ လူတစ္ေယာက္ကို ဒီလို သတ္မွတ္ထားေပမဲ႔ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ ၊ ႏွလံုးသား ၊ သည္းေျခေတြကို တစ္ပါတည္း အလံုးစံု သိမ္းပိုက္ျပီး မွတ္မိသြားေအာင္ လုပ္သြားႏိုင္တာ တစ္ခုေတာ႔ ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ “ ေၾကာက္ရြံမႈ ” ပါပဲ။ ေၾကာက္ရြံမႈ ဆိုတာ အရမ္းကို ထူးဆန္းပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အဖ်က္စြမ္းအားကလည္း အလြန္ကို ၾကီးမားလွတယ္။

အာဖရိက ေတာနက္ထဲမွ လူရိုင္း ၊ အေမဇံုေတာနက္ထဲမွ လူရိုင္း ၊ ဆာရာဝပ္မွာ ရွိတဲ႔ လူရိုင္း ၊ အင္ဒိုနီးရွား ကၽြန္းေတြေပၚမွာ ရွိတဲ႔ လူရိုင္း ၊ ကမာၻအႏွံ ဘယ္ေနရာမွာ မဆို ရွိေနတတ္တဲ႔ လူရိုင္း  ၊ အားလံုး အားလံုးေသာ လူရိုင္းေတြမွာ သူတို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပသေသာ ရုပ္ထုမ်ား ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ထိုရုပ္ထုမ်ား သေဘာတရားမ်ားဟာ ေယဘုယ်အားျဖင္႔ တစ္ခါၾကည္႔မိသူမ်ားကို ေသြးေလ ေျခာက္ျခားေအာင္ ေၾကာက္ရြံဖြယ္ရာ အရုပ္ဆိုးဆိုးမ်ား ၊ ေသြးပ်က္စရာ ရုပ္ပံုမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။







ဘာလို႔ ဒီလို ျဖစ္ေနရလဲ ဆိုေတာ႔ ၾကည္႔မိသူရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ တစ္ခါဆို တစ္ခါတည္းနဲ႔ ေၾကာက္ရြံစိတ္ ျဖစ္ေပၚသြားျပီး ဒီေၾကာက္ရြံစိတ္ကို အေျခခံကာ မသိစိတ္ထဲကို ဝင္ေရာက္ ထိုးေမႊရင္း လူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈကို ရယူတတ္ၾကပါတယ္။ 

စကားေလး တစ္ခြန္း ရွိပါတယ္။

“ လူဆိုတာ သင္းပ်ံံ႕ေမႊးၾကိဳင္တဲ႔ ပန္းညမ်ားစြာထက္ သရဲေျခာက္ရာ ညကို ပိုျပီးေတာ႔ သတိရေနတတ္တယ္။ ” 

တဲ႔။

ဒါေၾကာင္႔ ေတာထဲက လူရိုင္းေတြ ကိုးကြယ္ေသာ ရုပ္ထုမ်ား ၊ ေတာရြာ ျမိဳ႕ေပၚတြင္ ပူေဇာ္ပသထားေသာ နတ္ရုပ္မ်ားအားလံုးဟာ လူတစ္ေယာက္ တစ္ခါျမင္မိယံုနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ မသိစိတ္ထဲမွာ ထိတ္လန္႔သြားေအာင္ ေၾကာက္ရြံသြားေစႏိုင္တဲ႔ ပံုသ႑ာန္မ်ား ျဖစ္ေပၚေနရတာပါပဲ။ ဒီလို ေၾကာက္ရြံထိတ္လန္႔ ေနစရာ ေကာင္းမွလည္း “ ဘယ္လို ကိုင္လိုက္မယ္ေနာ္ ” လို႔ ေျပာျပီး လူမ်ားရဲ႔ ေၾကာက္ရြံမႈ ကို အေျခခံကာ တကယ္မရွိေသာ အရာမ်ားကို တကယ္ပဲ ရွိလာသေယာင္ေယာင္ ခ်ိန္းေျခာက္ေျပာဆိုကာ ထိန္းေက်ာင္း၍ ရလာေပေတာ႔မည္ မဟုတ္ပါလား။

သို႔ေသာ္ ဗုဒၵျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အသြင္အျပင္ ၊ အမူအရာကေတာ႔ ဒီလို မဟုတ္ပါ။ မ်က္ႏွာေတာ္ ၊ ခႏၶာကိုယ္အမ်ိဳးအစား ၊ အမူအရာမ်ားကိုက ျမင္ရသူမ်ား အဖို႔ ထိတ္လန္႕ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ မျဖစ္ေပၚပါ။ ျမင္သူသမွ် လူအားလံုးအတြက္ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္းခ်မ္းဖြယ္ရာသာ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။




ေၾကာက္ရြံမႈ ကို အေျခခံျပီး ဖြဲ႔တည္ေဆာက္ထားတာ မဟုတ္တဲ႔ ဘာသာ ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ တထိတ္ထိတ္ တလန္႕လန္႕ ျဖစ္ျပီး ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ပသ စရာ မလိုျခင္း ၊ ဘယ္လို ရွိခိုး ဝတ္မျပဳရင္ ဘယ္လို က်ိန္စာေတြ သင္႔မယ္ ဆိုျပီး မရွိျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားဆိုတာ ဘာလဲ ၊ နတ္ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖဖို႔ အခ်က္အလက္မ်ားစြာ ရွိေပမဲ႔ အခု အခ်က္ကေတာ႔ ဘုရားဆိုတာ “ ေၾကာက္ရြံမႈ ”  ကို အေျခခံျပီး ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ႔ အရာ အျဖစ္သင္႔ဘူး ဆိုတဲ႔ အခ်က္ေလး တစ္ခ်က္ပါပဲ။

*** အခြင္႔သင္႔ရင္ တျခား အခ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ ေဖာ္ျပေပးပါ႔မယ္။ ***


ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္

.

Share/Bookmark

18 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:

Unknown said...

ေနာက္လာမဲ့ အဆက္ကို ေစာင့္ဖတ္ေနပါမယ္

SHWE ZIN U said...

က်ေနာ္ တို႕ ကေတာ႔ အေၾကာက္တရား နဲ႔ အရာရာ ကို ထိန္းခ်ဳပ္ခံေနရတယ္

အဟင္း အခု မန္႔တာေလး ေတာင္ ကိုေဇာ္ ႀကိဳက္မွ ႀကိဳက္ပါ႔မလားလို႕

ခင္မင္စြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး

Unknown said...

ဟုတ္တယ္ကိုေဇာ္ေရ..တစ္ခ်ိဳ႕ေတြမ်ားဆို သူတို႕ရဲ႕ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး အားလံုးကို နတ္ေတြကို ပံုအပ္ထားသလိုဘဲ ျမင္ေတြ႕ေနရရင္ စိတ္မသက္သာစရာ ေကာင္းလိုက္တာေနာ္...

Anonymous said...

ဆက္ေရးပါဦးဗ်.. ဆန္႔ငင္..ဆန္႔ငင္ၾကီး။

ခုိင္နုငယ္ said...

ကုိေဇာ္ေရ...မ်က္စိမေကာင္းေပမယ္႔
ေမ်ာက္မွန္တပ္ျပီးလာဖတ္သြားပါတယ္...
ဒီေန႔ဗုဒၶျမတ္စြါဘုရားဖြါးျမင္ေတာ္မူသည္႔ေန႔ျဖစ္သလုိ
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူတဲ႔ေန႔...တူညားေတြပိတ္ကုိယ္ေတြ
မပိတ္လုိ႔ညစ္ဒယ္.....
ျပီးမွေနာက္တစ္ေခါက္လာဖတ္အုံးမည္....

ျမတ္မြန္ said...

စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာာင္းတယ္..
မွန္တယ္ ကိုေဇာ္ရ..လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ရုပ္ရည္နဲ႔ စိတ္ဓာတ္ကလည္း ဒီလိုသေဘာတရားပဲ..
စိတ္သေဘာထားနူးညံတဲ႕လူေတြမွာ ရုပ္ရည္ကလည္း ႀကည္လင္ၿပီး ၿမင္လိုက္တာနဲ႔ ခ်စ္ခင္စဖြယ္ ေကာင္းသလိုပါပဲ..

kiki said...

ဒီလို ဓမၼဒိဌာန္က်က် နွဳိင္းယွဥ္လိုက္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနတာ ပဲ ေနာ္ ။ တခါမွ ဒီ အသိမ်ိဳး မရွိခဲ့မိဖူးဘူး ..

ခုေခတ္ ေရႊျပည္ၾကီးထဲ ေတြ ့ ျမင္ေနရတဲ့ ၊
ခက္ထန္ တဲ ့ မ်က္နွာ မ်ား နဲ ့ ေအးျမ ျငိမ္းခ်မ္း တဲ့ မ်က္ႏွာေလးတခု ကို လည္း ဒီလို ပဲ ယွဥ္ၾကည့္ မိလိုက္တယ္ ကိုေဇာ္ ေရ ...
(ဒီေလာက္ဆို သေဘာေပါက္ ပါတယ္ ေနာ္ ..)

ေမာင္ ေလး said...

အင္း ဟုတ္တယ္ဗ်၊အေႀကာက္တရားမ်ားဖိစီး လာၿပီဆိုရင္
ဘာဆင္ၿခင္တံုတရားမွ မကယ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးဗ်ေနာ္။
စိတ္အမွတ္သညာ နဲ့ပတ္သက္လို့ ႏွလံုးသားနဲ့ သည္းေၿခ
ကပါ မွတ္သားေပးတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ အေန
နဲ့ လက္ခံလို့ မရေသးဘူးဗ်ာ။အစ္ကိုေနာက္တင္မယ့္ပိုစ္မွာ
ထည့္ေရးေပးဖို့ေတာင္းဆိုပါရေစ။ေက်းဇူးတင္လ်က္.....

Unknown said...

ကိုေဇာ္ ေရ
ခုမွ စိတ္ထဲ ေသခ်ာရွင္းသြားေတာ့တယ္
ဦးေႏွာက္
နွလံုးသား
သည္းေျခ
ဘာေၾကာင့္ မွတ္မိ စိတ္စြဲေနၾကတယ္ဆုိတာေရာ
အေၾကာက္တရား နွင့္ ေအးျမၾကည္လင္ျခင္းဆုိတာေရာ
တျခားအခ်က္မ်ားကိုလဲ ေမ်ာ္ေနပါေၾကာင္း.....

ကိုေဇာ္ said...

ဒီလိုပါ mg lay . . .
လက္ခံႏိုင္စရာလည္း မလိုပါဘူး။
ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ဒါက သိပၸံပညာ အျမင္နဲ႔လည္း မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒါေပမဲ႔လည္း ဒါကို ေက်လည္ေအာင္ ရွင္းျပဖို႔ ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ျငင္းခုန္ရလိမ္႔မယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဒီပို႔စ္မွာ က်ေနာ္ အဓိက ဘာကို ေျပာခ်င္တာလဲ ဆိုတာကိုပဲ ျမင္ေအာင္ ဖတ္ေပးပါလား။
ဘာက ဘယ္လို မွတ္သားတတ္တယ္ ဆိုတာ ေနာက္ေတာ႔ သေဘာေပါက္လာပါလိမ္႔မယ္ဗ်ာ။
ေက်းဇူးပါ....

အားလံုး. . .အားလံုးလည္း ေက်းဇူး..။

ေမာင္ ေလး said...

ဟုတ္ပါတယ္ အစ္ကို ဒီအေႀကာင္းေတြကအေတာ္ၿငင္းရ
မယ့္အေႀကာင္းေတြပါ။ဒီပို့စ္မွာ အစ္ကိုဘာကိုေၿပာခ်င္တာ
လည္းဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္သေဘာေပါက္မိပါတယ္ခင္ဗ်၊
ဒီစကၤာပူမွာဒီေန့ကို vesak day လို့သံုးတယ္ခင္ဗ်။
အစ္ကို wesak day လို့ ေရးထားမိသလားလို့။
အေရးမႀကီးပါ၊အစ္ကို့ပို့စ္ေလးႀကိုက္လို့ေသေသခ်ာခ်ာ
တစ္ေခါက္ၿပန္ဖတ္ရင္းေတြ့မိလို့ပါ
ဂရုတစိုက္ ၿပန္ေရးေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

ကိုေဇာ္ said...

မန္႕ထားတာကိုေတာ႔ က်ေနာ္ဖ်က္တယ္ဗ်။
ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ခင္ဗ်ားက ဗုဒၶဘာသာမွ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပတ္သတ္တာ ေရးတဲ႔ ေနရာေတြမွာ ဒီလိုပဲ လိုက္ျပီး သူမ်ားေတြ အျမင္မွားေအာင္ ေရးေနလားလို႔ ေတြးလိုက္မိလို႔ပါပဲ။
ေနာက္ထပ္ ထပ္မန္႕လာရင္လည္း ဖ်က္ဖို႔ အဆင္သင္႔ပါ။
သူမ်ား ဘာသာကို က်ေနာ္ မေျပာဘူး။ ကိုယ္႔ဘာသာအေၾကာင္းပဲ ကိုယ္ေျပာတာပါ။

tint said...

ခင္ခင္နဲ ့ကိုေဇာ္
၂ေယာက္လံုး Buddhist ေတြျဖစ္ျပီး ၂ေယာက္လံုးဟာ ဘာသာတရားရဲ ့မြန္ျမတ္မွဳကို တင္ျပခ်င္သူေတြျဖစ္ရဲ ့သားနဲ ့ ၂ေယာက္လံုး ခုလို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကရတာ တကယ့္ကို ၀မ္းနည္းမိပါတယ္
ခင္ခင္ျပထားတဲ ့ မူရင္းပို ့စ္ကို ဖတ္လိုက္မိတဲ ့အခါ နားလည္မိတာက ကိုေဇာ္ရဲ ့ ပို ့စ္ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ symbolism ကိုသာေျပာလိုရင္းလို ့ နားလည္ပါတယ္ ။
သူေျပာခ်င္တဲ ့ symbolism (တျခားဘာသာေတြက ရုပ္ဆိုးတဲ ့ symbol ကိုသံုးတယ္။ ကိုယ္တို ့က ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာျမတ္ဘုရားရဲ ့ ရုပ္ပြားေတာ္ကို သံုးတယ္) ကိုဘဲ လက္ခံလိုက္ရင္ အျငင္းထြက္စရာမရွိလို ့ျမင္မိပါတယ္။
ခင္ခင္နဲ ့ စအျငင္းပြားရတဲ ့ အခ်က္ ၂ခ်က္ ျဖစ္တဲ ့ ဟဒယ၀တၳဳ နဲ ့နတ္ေတြရဲ ့ အဆင္းက်ေတာ့ အမွန္အမွားဆံုးျဖတ္ရခက္တာပါ။
ကဲပါေလ ။ ဒီလိုျပန္ျမင္ၾကည့္ရေအာင္
၀ိဥာဏ္ ၆ပါး မွာ မီရာ တည္ရာ ရုပ္ ၆ပါးရွိတာကို အားလံုးလက္ခံတယ္ ။ ဒီေနရာမွာ ျမင္ၾကားနံရသာနဲ ့ ထိသိ ဆိုတဲ ့ ၅ပါးက ျပႆနာမရွိေပမဲ ့မေနာ၀ိဥာဏ္ရဲ ့ မီရာ တည္ရာ ဟဒယ၀တၳဳက မၾကာခဏ အျငင္းပြားရတာဘဲ ။ ဒါေပမဲ ့ ကိုေဇာ္ ေျပာသလို ဦးေနွာက္ ႏွလံုး သည္းေျခလို ့ ကိုတို ့ traditional teaching က မယူတာလဲ မွန္တယ္။ ခင္ခင္ေျပာသလို ႏွလံးမွာတည္တဲ ့ ဟဒယ၀တၳဳလို ့လဲ ဒို ့ေတြ အကုန္ အညီအညြတ္လက္မခံေသးတာလဲ မွန္တယ္ ။ ဒီေတာ့ ဒီဟာကို မေနာ၀ိဥာဏ္သည္ ရုပ္တခုကို မီရတည္ရမယ္လို ့ ခ်ျပရင္ ဘယ္သူမဆို လက္ခံမယ္။ ထိုရုပ္သည္ ဟဒယ၀တၳဳလို ့ ေခၚတယ္လို ့ဆိုတဲ ့ထိလဲ ဒို ့ေတြမကြဲေသးဘူး။ အဲ ဟဒယ၀တၳဳသည္ ခုေခတ္ေဆးပညာမွာ ဘာကိုေခၚလဲဆိုတာက်ေတာ့ ဒို ့ေတြ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ကြဲလြဲၾကရေအာင္ ။
နတ္ကိစၥ
သူ ့ကိုအျငင္းပြားရတာေတာ့ မေကာင္းဘူးလို ့ျမင္မိတယ္
ဒီေနရာမွာေတာ့ စကားလံုးေတြနဲ ့ ရွဳပ္ေနတာလို ့ျမင္မိပါတယ္
ဗမာစကားမွာ နတ္ဆိုတာက ေတာ္ေတာ္ခက္တာဘဲ
နတ္ေ၀ါဟာရကို ခြဲၾကည့္ရင္
အပါယ္ဘံုသား ျပိတၱာျဖစ္တဲ ့ ေ၀မာနိကျပိတၱာေတြ
စတုမဟာရာဇ္ေခၚတဲ ့ နတ္မင္းၾကီး ၄ပါးကို ေစာင့္အပ္ေသာ ဂုမၻမ္ ယကၡိဳက္ နဂါးေတြနဲ ့
တာ၀တိ ံသာကစလို ့အထက္နတ္ေတြလို ့ ခြဲရမွာဘဲ
ဒီေနရာမွာ နတ္ေတြ ရုပ္ဆိုးတယ္လို ့လံုးေျပာရင္လဲ မမွန္ ။ နတ္တိုင္းလွတယ္လို ့ေျပာလဲ အလြဲ ျဖစ္ေနပါတယ္
တာ၀တိ ံသာကစလို ့အထက္နတ္ေတြက လွၾက စည္းစိမ္ၾကီးၾကေသာ္လည္း
ေ၀မာနိကေတြ နဲ ့ စတုမဟာရာဇ္အႏြယ္ နတ္ဘီလူေတြက် လွတယ္လို ့မဆိုနိုင္ပါ
ခင္ခင္ သိခ်င္တဲ ့ အေထာက္အထားေတြက
၁)ေက်ာ္စြာနတ္ေခၚတဲ ့ ေ၀မာနိကျပိတၱာကို ျမင္တဲ ့ လူ ့ဘ၀က အေမ္မိဘုရားဟာ လန္ ့ေသျပီးသူလဲ နတ္ျဖစ္တယ္တဲ ့ ( sir richard temple 37 nats )
2)အာဠာ၀ကခၽြတ္ခန္း
၃) http://www.paramis.org/c/c.html
ကဲအဲေတာ့ ေသခ်ာေပါက္လွတဲ ့ တာ၀တိ ံသာကအေနအထက္နတ္ေတြ ရွိတယ္ လွတာမလွတာေရာေနတဲ ့ စတုမဟာရာဇ္အ၀င္ နတ္ေတြလဲ ရွိတယ္ ။ ေနာက္ေ၀မာနိကျပိတၱာကို နတ္လို ့ေခၚထားတဲ ့ ဟာေတြလဲ ရွိတယ္ေလ
အဲေတာ့ ကိုေဇာ္ေရာခင္ခင္ပါ ကိုယ့္ရွဳေဒါင့္ကေတာ့ကိုမွန္ေနတာဘဲ ။ ဒါေပမဲ ့ ျပန္ခ်ဳပ္ေသာ ၂ေယာက္လံုးဟာ ကို ့အထြာနဲ ့ ကိုဘာသာေရးကို ေလးစားတဲ ့သူေတြပါဘဲ
မတူညီတာေတြ ျငင္းခံုရတာေတြကို ေမ့လိုက္ၾကျပီး တူညီတဲ ့ ဘာသာတရားေလးစားမွဳေပၚလက္တြဲလုပ္ၾကတာေပါ့
တခါတခါမွာ ေကာင္းျမတ္တဲ ့ကုသိုလ္စိတ္နဲ ့ ဘာသာေရးေဆြးေႏြးမိရာကေန ပုထုစဥ္ေတြပီပီ ငါဆိုတဲ ့ အတၱမာနနဲ ့ ေဒါသလႊမ္းလာျပီး တဘက္နဲ ့တဘက္စိတ္အခန္ ့မသင့္ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။ အဲဒါကို မၾကီးခင္ ေဖ်ာက္ျပီး ရည္ရြယ္ခ်က္တူသူေတြျဖစ္ေနတာကို သတိရၾကပါဗ်ာ

ကိုေဇာ္ said...

ေက်းဇူးပါပဲ tint ခင္ဗ်။
က်ေနာ္က ဘာသာေရး အယူအဆနဲ႔လည္း မထိေတြ႕ဘူး။ သိပၸံ အယူအဆ နဲ႔လည္း မထိေတြ႕ပါဘူး။ ေတြးမိတာေလးနဲ႔ ဖတ္မိတာေလးကို ေရးၾကည္႔တာပါ။ ဒါေပမဲ႔ဗ်ာ စေရးကတည္းက ဒီမွာေတာ႔ ဆိုျပီးမွ Wesak Day လို႔ စထားတာပါ။ ဒါကို Vesak Day ေျပာင္းပါ ဆိုေတာ႔ က်ေနာ္ ဘယ္လို လုပ္ေပးရမလဲ။

http://www.google.com.my/#hl=en&q=Wesak+day+&aq=f&aqi=g-s1g7&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1&cad=b

ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္႔ဖာသာ ေတြးယူတာပဲ ေကာင္းပါတယ္ေလ။ က်ေနာ္က ေျဖရွင္းမရရင္ မျငင္းခ်င္ဘူးဗ်ာ။ ရွင္းေတာ႔ ရွင္းပစ္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ဒီလိုပဲ လုပ္လိုက္တာပါ။

ေက်းဇူးပါပဲ ဝင္ေရာက္ ေျဖရွင္း စိတ္ညစ္ေပးလို႕။

အတၱ နဲ႔ ေဒါသအေၾကာင္း သင္ေပးတဲ႔ အတြက္လည္း ေက်းဇူးပါပဲ။

Unknown said...

ဒီမွာ ကိုေဇာ္............
ကၽြန္ေတာ္က အျမဲဖတ္ေနၾကပါ.........
တစ္ခါမွေတာ႔ မမန္႔ျဖစ္ဘူူး.............
မေန႔ က သူေျပာေနတာေတြ ေတြ႕တယ္............
ခင္ဗ်ားဗ်ာ............ခင္ဗ်ားမို႔လို႔ ေတာင္းပန္ျပီး ေျပာေနတယ္.............အခု သူက ခင္ဗ်ား မွားတယ္ ဆိုျပီး ဘေလာ႔လုပ္ျပီး ခုတံုးလုပ္ေရးျပီ........
ဒီလိုပဲ ဘေလာ႔ဂါေလာကမွာ နာမည္ေကာင္း ယူသူေတြ မ်ားတယ္...............
ဘုရားအေၾကာင္း ျငင္းခုန္ျပီး အသိတရား မရွိတာပဲဗ်........
စေရးကတည္းက ဖ်က္ရမွာ................ျပန္ရွင္းျပေလ ပိုဆိုးေလ ဆိုတဲ႔ လူေတြဗ်.................
ကိုေဇာ္႔ကိုေတာ႔ အားနာပါတယ္............
“ ဘုရားက ျမြန္႔ၾကားဖူးတယ္......
ငါသည္ သူမ်ားနဲ႔ မျငင္းခုန္တဲ႔။ သူမ်ားသည္သာ ငါနဲ႔ လာျငင္းခုန္သည္။ ”
တဲ႔..............ထားလိုက္စမ္းပါဗ်ာ.............
သူ ဘယ္ေလာက္ တရားရွိလဲ ၾကည္႔ဦး..............
ဘေလာ႔တကာ လွည္႔ျပီး ေအာ္ေနတာ. . .
ထားလိုက္ဗ်ာ.................က်ေနာ္ ခင္ဗ်ား အစားတင္းတယ္............
( ေျပာတာ ရိုင္းရင္ ေဆာတီးဗ်ာ..............)

-_- said...

ဘယ္သူမွန္လဲေတာ့ မသိပါဘူး။ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘာသာေရးကေန တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ ထိလိုက္ ယိလိုက္နဲ့ အမုန္းေတြ ၿဖစ္ၿပီး Blog ေပၚထပ္တင္။ဘာသာေရးကေန ဘယ္သူမွန္တယ္ေတြ ၿဖစ္ကုန္ေရာ။စာအသြားအလာၾကည့္ရတာ မခင္ခင္ က ပိုေဒါသအားေတြ အႏိုင္ယူခ်င္မွုေတြ မ်ားေနသလိုဘဲ။

Unknown said...

ေၾသာ္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အမွန္အတိုင္း ျဖစ္သြားပီပဲ။
ေကာင္းေလစြ။
ကိုယ့္အမွားကိုယ္သိျပီး ျပင္ရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။
ဆက္မွားေနအံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ..............

ကိုေဇာ္ said...

channyein ခင္ဗ်ာ။
အခုလို သံုးသပ္ေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ႔ ဒီကိစၥကို က်ေနာ္ ဒီအတိုင္းပဲ ထားလိုက္ပါျပီ။
က်ေနာ္႕ကို ခင္ျမင္ေသာ အားျဖင္႔ ဘယ္ေနရာမွာမွ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးေပး မေနပါနဲ႔ေတာ႔ဗ်ာ။ ပိုရွည္လာမွာ စိုးလို႔ပါ။
ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္။

maung ခင္ဗ်။
က်ေနာ္က ဒီကိစၥမွာ မွားတယ္လို႔ maung က ယူဆတယ္ ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္ မေျပာလိုပါဘူး။
တစ္ခုေတာ႔ က်ေနာ္ ေျပာပါရေစ။
က်ေနာ္႔စာမွာ ေသခ်ာ ဖတ္ပါ။
ဒီမွာေတာ႔ ဆိုတာ အလကား မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမွာေတာ႔ ဆိုတာ ဟိုမွာေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေလဗ်ာ။ ဒီမွာ သတ္မွတ္ယူဆတာကို သိေစခ်င္လို႔ က်ေနာ္က ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ ေရးပါတယ္။ ဒါေလးကို ေသခ်ာ သေဘာေပါက္ရင္ က်ေနာ္ ေနာက္ေရးတဲ႔ ဟာေတြကို ကိုယ္႔ရဲ႕ အယူအဆ နဲ႔ မျငင္းျဖစ္ေတာ႔ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။

အခုလို ေသခ်ာ လာျပီး ဆိုဆံုးမတာကိုလည္း ေက်းဇူး တင္ပါတယ္။ က်ေနာ္က ျပန္မေရးရင္ စာဖတ္သူကို မေလးစားရာ က်မွာ စိုးလို႔ ျပန္ေျပာတာပါ။ ျငင္းခုန္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ ဆိုလိုခ်င္တာက ဒီမွာေတာ႔ ( ဒီက ) အယူအဆ ကိုပါ။

အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။