မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


12 March 2010

0 ေက်းဇူးပါ ေမေမ




အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ပါေသးတယ္.။ ငယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္ ၁ တန္းေက်ာင္းသားေလးပဲ ရွိပါဦးမယ္.။ အဲဒီေန႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းက ျပန္လာျပီး ညဘက္ စာလုပ္မယ္ ဆိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အဂၤလိပ္စာ ပံုႏွိပ္စာအုပ္မရွိေတာ႔ဘူး.။ ကၽြန္ေတာ္ လြယ္အိတ္ထဲေသခ်ာ ထည္႔ထားတာကိုေတာ႔ သိတယ္ ။ မုန္႕စားဆင္းေတာ႔ သူမ်ားေတြလိုပဲ ( သူမ်ားေတြထက္လည္း ပိုမွာပါ.။ ) ေမ်ာက္ရံႈးေအာင္ေဆာ႔တယ္ေလ.။

မုန္႕စားျပန္တတ္ေတာ႔ အဂၤလိပ္စာက သင္ျပီးေတာ႔ ျပန္မစစ္မိေတာ႔ဘူးေလ.။ က်န္တဲ႔ ဆရာမ သင္တဲ႔ ဘာသာ ေတြပဲ သင္ျပီး ျပန္လာတာ.။ ေသခ်ာတယ္.ကၽြန္ေတာ္႕ အဂၤလိပ္စာ စာအုပ္ အခိုးခံရျပီ.။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္ျဖစ္တာေတြကို အေဖ ၊ အေမကို ေျပာရတဲ႔ အရြယ္ဆိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမေမ႕ကို အရင္ေျပာတယ္.။ ေမေမက ေတာ႔ ထံုးစံအတိုင္း ပြစိပြစိေပါ႔.။ ဒါနဲ႔ ေဖေဖျပန္ေရာက္ေတာ႔ ေဖေဖ႕ကိုလည္း ေျပာတယ္.။

ဒီေတာ႔ ေဖေဖက စကားတစ္ခြန္းေတာ႔ ေျပာတယ္.။

“ သားရယ္..။ ပစၥည္းေပ်ာက္တယ္ ဆိုတာ ကိုယ္က ေပါ႔ဆလို႔ပဲ.။ ဒါထက္ အခိုးခံရတယ္ ဆိုရင္ ကိုယ္က သတိမထားမိဆိုတာလည္း ျပတာပဲ.။ အလိမ္ခံရတယ္ ဆိုတာကေတာ ႔ ကိုယ္ညံတယ္ ဆိုတာ ျပတာ.။ ထားလိုက္ပါေတာ႔ ငါ႔သားကလည္း ပစၥည္းမွ တစ္ခါမွ မေပ်ာက္ဖူးတာေလ.။ ညက်ရင္ ေဖေဖတို႔ ေလဟာျပင္မွာ သြားဝယ္တာေပါ႔ကြာ..။ ”

ဒီလိုေျပာျပီး ညစာစားျပီး ျမိဳ႕ထဲကို ထြက္လာတယ္.။ ေမေမကေတာ႔ ကားေပၚမွာ ကတည္းက ပြစိပြစိ နဲ႔ ေျပာလာတယ္.။

“ ေပ်ာက္သြားလို႔ အသစ္ျပန္ဝယ္ရတာေနာ္.။ အခု ဝယ္တာ ဘယ္ေလာက္ေပးရလဲ.။ တစ္က်ပ္ ဆိုရင္ တစ္ခ်က္ရိုက္မယ္.။ ႏွစ္က်ပ္ ဆိုရင္ ႏွစ္ခ်က္ ရိုက္မယ္.။ ”

ဒီစကားကေတာ႔ ဘယ္လိုမွ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းပါ.။ အဲဒီတုန္းကတည္းကလည္း ညဘက္ဆို ျမိဳ႕ထဲက ေလဟာျပင္ မွာ စီတယ္.။ အဝတ္အစားေတြ ၊ စားစရာေတြ ၊ စာအုပ္စာတန္းေတြ အစံုပါပဲ ခ်ေရာင္ေနၾကတယ္.။ တစ္ေနရာေရာက္ေတာ႔ ေက်ာင္းပံုႏွိပ္စာအုပ္ေတြကိုခ်ေရာင္းေနတာ ေတြ႕ရတယ္.။ ေဖေဖက ေမးေတာ႔ ဒီလူက အစံုလိုက္ဝယ္မွာလား လုပ္ေနတယ္.။ ေဖေဖက မဟုတ္ဘူး. အဂၤလာလိပ္စာ တစ္အုပ္ထဲ ဆိုေတာ႔ တစ္အုပ္ထဲ ဆိုရင္ေတာ႔ ဒီလူက.......

“ ကၽြန္ေတာ္ေတာ႔ ဘက္ပဲ႕မွာေလ.။ ဒါေၾကာင္႔ ေစ်းကိုေတာ႔ ပိုေပးရမယ္.။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဂၤလိပ္စာ စာအုပ္ခ်ည္းပဲ သီးသန္႕ ျပန္ရွာရဦးမွာေလ.။ ”

ဒီလို ေျပာတယ္.။ သူက ဒီလို ေျပာတာ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူးဗ်ာ.။ ကၽြန္ေတာ္က တစ္က်ပ္ ပိုသြားရင္ တစ္ခ်က္ပိုအရိုက္ခံရမွာေလ.။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ ေဖေဖတို႔ စစ္ ၊ မစစ္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ အတင္းကို စစ္တာပဲ..။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတတ္သလိုေပါ႔.။

“ ဦးေလးၾကီးရယ္..၊ ေလ်ာ႔ပါဦးဗ်ာ.။ ဦးေလးၾကီး ေလ်ာ႔မွဗ်..ဦးေလးၾကီး ေစ်းမ်ားေလ ကၽြန္ေတာ္ က ပိုအရိုက္ခံရေလပဲ..။ ”

ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာကို သူ သေဘာမေပါက္ပါဘူး..။ ဟုတ္ပါတယ္.။ ဘယ္လိုေပါက္မွာလဲ.။ အဲ..ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မွတ္ရရ ဒီအဂၤလိပ္စာ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ေလးကို ၁၁ က်ပ္ နဲ႔ ဝယ္ခဲ႔ရတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ျပန္ေတာ႔ ဒီစာအုပ္ေလးကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ပိုက္ထားရင္း အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ အရိုက္ခံရမဲ႔ ၾကိမ္လံုးေလးကိုလည္း ျမင္ေယာင္ေနမိတယ္.။ ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုေတာ႔လည္း ဒီအျပစ္ကို ေရွာင္ဖို႔ စိတ္ကုူး ကၽြန္ေတာ္႕မွ မရွိပါဘူး.။ အရိုက္ေတာ႔လည္း ဘယ္သူကမွ မခံခ်င္ဘူးေပါ႔.။

ဒီလို လမ္းေလွ်ာက္လာရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ တရုတ္တန္း ေလွ်ာက္လိုက္ေသးတယ္.။ အရင္ကဆို ဟိုဟာပူဆာ ဒီဟာ လိုခ်င္ တယ္ ေျပာေနေပမဲ႔ ဒီေန႕ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ျပႆနာ နဲ႔ ကိုယ္ မေပ်ာ္ႏိုင္ပါဘူး.။ စာအုပ္ေလးကိုပဲ ပိုက္ထားမိတယ္.။ ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ စာအုပ္ေလး ဘယ္ကို ေရာက္ေနျပီလဲလို႔လည္း ေတြးမိတယ္.။ ခိုးသြားတဲ႔ သူကိုလည္း ေဒါသေတြ ထြက္ေနတယ္.။

ေနာက္ေတာ႔ တရုတ္တန္းက ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းၾကိဳက္တဲ႔ ေကာ္ျပန္႕လိပ္သြားစားတယ္.။ ေနာက္ေတာ႔ ျပန္လာတယ္.။ အျပန္မွာ ေဖေဖက ငါ႔သားပင္ပန္းေနျပီ လာ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္႕ကို ခ်ီတယ္.။ ေဖေဖက ခ်ီခဲပါတယ္.။ ကိုယ္႕ဖာသာကိုယ္သြားႏိုင္ေအာင္ လမ္းပဲေလွ်ာက္ခိုင္းတတ္တယ္.။ အခုမွသာ...။ ေနာက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႕ကို တစ္ခု ေျပာတယ္.။ ေမေမ မၾကားေအာင္ တိုးတိုးေလးေပါ႔..။

“ သားေရ..။ စာအုပ္က ၁၁ က်ပ္ ေပးရတာ ဆိုေတာ႔..။ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ႔ မင္းေတာ႔ ၁၁ ခ်က္ အေဆာ္ခံရေတာ႔မွာ ေသခ်ာတယ္.။ ဒါေပမဲ႔ အရိုက္မခံရေအာင္ ေဖေဖတစ္ခု အၾကံေပးမယ္.။ ဒီလိုလုပ္..။ ”

အဲ..ကၽြန္ေတာ္လည္း က်ေနတဲ႔ စိတ္ေတြ တတ္ၾကြျပီး ျပန္ေခါင္းေထာင္ သြားတယ္.။ ဒီေတာ႔မွ ေဖေဖက ဆက္ေျပာတယ္.။

“ ဒီလိုလုပ္ အခု ေဖေဖတို႔ ျပန္ရင္ ေဖေဖက ကားေမာင္းေနတာ ဆိုေတာ႔ ေဖေဖေပၚမွာေတာ႔ ေနလို႔မရဘူးေလ.။ သားေမေမေပၚမွာ ေနရမွ မဟုတ္လား. ။ ဒါဆိုေတာ႔ သားေမေမေပၚမွာ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလိုက္ အိမ္ေရာက္တဲ႔ အထိ မထနဲ႔..။ ေနာက္..အိပ္ေနတယ္ ထင္ျပီး အိမ္ေရာက္ရင္ သားကို အိပ္ယာထဲ တန္းထည္႔လိုက္လိမ္႕မယ္.။ ဒါဆို အိပ္လိုက္ေတာ႔ေလ.။ ေနာက္ေန႕ သားႏိုးလာတဲ႔ အခ်ိန္ဆိုရင္ သားေမေမလည္း ေမ႕သြားျပီေပါ႔.။ ဒါဆို အရိုက္မခံရေတာ႔ဘူးေပါ႔.။ ”

“ ဟာ..ဟုတ္တယ္ေနာ္ ေဖေဖ ။ ဒါဆို သား ဒီလို လုပ္မယ္.။ ”


ဒီလိုနဲ႔ ..။ အျပန္မွာ ေဖေဖကားေမာင္းေနတုန္း ကၽြန္ေတာ္က ေမေမေပၚမွာ ထိုင္ရင္း အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလိုက္တယ္.။ အိမ္ေရာက္ေတာ႔ ေမေမက

“ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတာလား...။ ထ...ထ အရိုက္ခံျပီးမွ အိပ္ေနာ္..။ ”

တဲ႔..။ ကၽြန္ေတာ္ မထဘူး အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလိုက္တယ္.။ ေဖေဖကေတာ႔

“ ငါ႔သားေလး အိပ္ေနျပီ .။”

ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ကို ေပြ႕ရင္း တိုးတိုးေလးကပ္ေျပာတယ္.။

“ ဘာမွ ျပန္မေျပာနဲ႔ အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး တခါတည္း အိပ္ေနလိုက္ေတာ႔ ..။ ”

ကၽြန္ေတာ္လည္း အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရင္းနဲ႔ တစ္ခါတည္း အိပ္ေပ်ာ္သြားတာ မနက္မုိးလင္းတဲ႔ အထိပါပဲ.။ မနက္မိုးလင္းေတာ႔ ေမေမ ဘာေျပာမလဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေစာင္႔ၾကည္႔ေတာ႔ ေမေမ ဘာမွ မေျပာေတာ႔ပါ..။ ဟုတ္ျပီ..ေဖေဖေျပာသလို ေမေမေမ႕သြားတာပဲ ျဖစ္မယ္.။ ဒါေၾကာင္႔ ေမေမျပန္သတိရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ႔မွ မလုပ္ဘူး.။ မသိမသာပဲေနတယ္.။ ဒီ အဂၤလိပ္စာအုပ္ေလး ေပ်ာက္သြားတာ သတိရျပီး ျပန္ဝယ္ေပးရလို႔ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ၁၁ ခ်က္ရိုက္ေနဦးမယ္.။

ဒါေၾကာင္႔ အဂၤလိပ္စာအုပ္ေလး အသစ္ျပန္ဝယ္ေပးရတာကို သတိရမွာ စိုးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ထပ္ ဘယ္အရာ ၊ ဘယ္ပစၥည္းမွ မေပ်ာက္ေအာင္ သတိထားပါေတာ႔တယ္.။ မုန္႕စားဆင္းခ်ိန္မွာ အရင္လို သြားေဆာ႔မယ္ ဆိုရင္ေတာင္မွ လြယ္အိတ္ကို လံုျခံဳေအာင္ လြယ္အိတ္ၾကိဳးစကို ေသခ်ာ ခ်ည္နံဲ႔တယ္.။ ေက်ာပိုးအိတ္ဆိုရင္လည္း ေသခ်ာ ပိတ္တယ္.။ ေနာက္ ၾကိဳးနဲ႔ခ်ည္ထားလိုက္တယ္.။

ဒါေတြက ေမေမ ကၽြန္ေတာ္အဂၤလိပ္စာအုပ္ေလး ေပ်ာက္သြားတာကို အသစ္ဝယ္ေပးရလို႔ ရိုက္မယ္ ဆိုတာကေန စျပီး ကၽြန္ေတာ္ အစၥည္းမေပ်ာက္ေအာင္ ဂရုစိုက္ လာတတ္တာေလးေတြပါပဲ.။

တကယ္လို႔ သူမ်ားမိဘေတြလို ပစၥည္းေပ်ာက္လို႔ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ရိုက္လိုက္ ႏွက္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလို မွတ္မိမွာ မဟုတ္ပါဘူး.။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဒီတစ္ၾကိမ္က လြဲလို႔ ပစၥည္းေပ်ာက္တယ္ ၊ က်န္ခဲ႔တယ္ ဆိုတာ မရွိေတာ႔တာပဲ.။ ေက်ာင္းက ျပန္မယ္ ဆိုရင္လည္း ေသခ်ာ စစ္တတ္လာတယ္.။ ကိုယ္႕ပစၥည္း ဘယ္လို ဆိုရင္ ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္ ဆိုတာကိုလည္း စဥ္းစားတတ္လာတယ္..။

ဒါဟာ မိဘ တစ္ေယာက္က သားသမီးတစ္ေယာက္ကို ဆိုဆံုးမပံုေလး တစ္ခုပါပဲ..။ ဒါနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၾကီးလာမွ သိလာရတယ္.။ တကယ္ေတာ႔ လူၾကီးေတြပဲ မနက္ျဖန္ မနက္က်ေတာ႔ ေမ႕သြားတယ္ ဆိုတာျဖစ္မွ မျဖစ္ႏိုင္တာေလ.။ ဒါေပမဲ႔ ကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ ငယ္တဲ႔ အခ်ိန္ဆိုေတာ႔ တကယ္ပဲ ထင္ခဲ႔တာေပါ႔ေလ.။ ဒီလို ဆံုးမတဲ႔ အတြက္ ေမေမ႕ကို တစ္ခုပဲ ေျပာပါရေစ..။

“ ေက်းဇူးပါ ေမေမ...။ ”


ကိုေဇာ္ ခံစားပံုေဖာ္သည္။



http://zaw357.multiply.com/journal/item/711 မွာ 23.10.2009 က ေရးထားတာပါ။

.
Share/Bookmark

0 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္: