မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


15 March 2010

1 ေရေႏြးအိုး နဲ႔ ေရေႏြးပန္းကန္

.




ကၽြန္ေတာ္ဟာ တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္နဲ႔ စိတ္သေဘာထားခ်င္း မတိုက္ဆိုင္လာရင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျပီး စိတ္ဆင္းရဲျခင္းၾကီးစြာ ျဖစ္တတ္သူတစ္ေယာက္ပါ.။ ကိစၥတစ္ခုဟာ မွန္ကန္တယ္.။ တိက်တယ္.။ ေသခ်ာတယ္ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ေလ႔လာစမ္းစစ္ျပီး လက္ခံထားတာ ဆိုရင္ သူမ်ားေတြလည္း ဒီလိုပဲ လက္ခံလိမ္႕မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ယူဆမိသူ တစ္ေယာက္ပါ.။

ဒီေတာ႔ တစ္ခါတစ္ေလ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခု ေျပာေတာ႔မယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ရွိတာေလးေတြ ေျပာျပလို႔ သူတို႔ လက္သင္႔ခံလိမ္႔မယ္လို႔ ထင္ထားတာကို အတင္းလက္မခံပဲ ျငင္းရင္ ကၽြန္ေတာ္စိတ္ဆင္းရဲတတ္သူ တစ္ေယာက္ပါ.။ ဒါေၾကာင္႔ တစ္ခါတစ္ေလ နဲ႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ သိပ္ေတာ႔ မေျပာျဖစ္ေတာ႔ပါဘူး.။ တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ႔ အရမ္းလြဲေနရင္ ဝင္ေျပာမိျပန္ေရာဗ်ာ.။

ဒီမွာ ခုနက ကၽြန္ေတာ္ ေျပာသလို ဒီေလာက္ ရွင္းလင္းလြယ္ကူေနတာကို သူတို႕ မထင္မွတ္ပဲ အျပင္းအထန္ျငင္းတတ္ၾကပါတယ္.။ ဒီေတာ႔ ေနာက္ဆံုးမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျဖစ္ေနရတာကို ကၽြန္ေတာ္ ဆရာက သတိေပးတဲ႔ အေနနဲ႔ အျဖစ္အပ်က္ေလး တစ္ခုနဲ႔ ဥပမာျပဳျပီး ေျပာပါတယ္.။

အဲဒီေန႕က ေက်ာင္းကိစၥနဲ႔ အျငင္းအခုန္ျဖစ္ေနၾကလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဝင္ျပီး ေျပာေပးရင္း ကၽြန္ေတာ္ပါ သြားတယ္.။ ဒီေတာ႔ ေနာက္ဆံုး ကၽြန္ေတာ္ လက္ေလွ်ာ႔ျပီး ေဘးထြက္ထိုင္ျပီး စိတ္မေကာင္းေတာ႔ ျဖစ္ေနတာေပါ႔.။ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဒီလို ျဖစ္ေနတာကို သိတဲ႔ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေခၚတယ္ ..ျပီးေတာ႔ ..“ လာကြာ..လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားရေအာင္ ..။ ” ဆိုျပီး ေခၚပါတယ္.။ ဆရာေခၚေတာ႔လည္း ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘုမသိ ၊ ဘမသိ လိုက္သြားတာေပါ႔ေလ.။

လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ေရာက္သြားမွ ဆရာက ကၽြန္ေတာ္႕ကို ထိုင္ခိုင္းျပီး လက္ဖက္ရည္မွာတယ္..။ ေနာက္..ကၽြန္ေတာ္တို႔ေရွ႔က ေရေႏြးအိုးထဲကို ေရေႏြးမွာ လိုက္ျပီးေတာ႔ ဟိုဟို ဒီဒီ စကားေတြ ေျပာေနတယ္.။ ခဏေနေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မွာထားတဲ႔ လက္ဖက္ရည္မလာခင္ ေရးေႏြးအိုး အရင္ေရာက္လာတယ္.။ ဒီေတာ႔မွ ဆရာက ေရွ႕က ပန္းကန္လံုးေလး တစ္လံုးကို ဆြဲရင္း...

“ ေမာင္ေဇာ္...၊ မင္းအခု ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ဆိုတာ ဆရာသိတယ္.။ မင္းတို႔ ခုန ျငင္းေနၾကတာလည္း ဆရာ အစအဆံုးေတြ႕ေနတာပဲ.။ မင္းေျပာတာ တရားနည္းလမ္းက်တယ္.။ ဒါေပမဲ႔..သူတို႔ လက္သင္႔မခံဘူး မဟုတ္လား.။ ဒီမွာကြ..ဒီမွာ ၾကည္႔..။ ”

ဆိုျပီး ...။ ဆရာက သူ႕လက္မွာ ကိုင္ထားတဲ႔ ေရေႏြးအိုးထဲက ေရေႏြးၾကမ္းေတြကို စားပြဲေပၚမွာ ခ်ထားတဲ႔ ပန္းကန္လံုးထဲ ေလာင္းထည္႔လိုက္တယ္.။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာဘာလုပ္ျပတယ္ ဆိုတာ မသိေသးပါဘူး..။ ဆရာေလာင္းထည္႔ရင္းနဲ႔ ေရေႏြးပန္းကန္လံုးထဲမွာ ေရေႏြးေတြလည္းျပည္႔ေရာ ဆရာက မရပ္ေသးဘူး.၊ ဆက္ျပီး ေလာင္းထည္႔ေနတယ္.။ ဒီေတာ႔ ေရေႏြးေတြက ပန္းကန္လံုးထဲ ကေန အျပင္ကို လွ်ံက်ကုန္ေတာ႔တာေပါ႔..။ ဒီေတာ႔...ကၽြန္ေတာ္က...

“ ဆရာ...၊ ေရေႏြးေတြ လွ်ံက်ကုန္ျပီ...။ ”

လို႔ ေျပာေတာ႔..။ ဆရာက ေရေႏြးေတြကို ေလာင္းထည္႔ေနတာကို မရပ္ပဲ.. ဆက္ေလာင္းထည္႔ေနရင္း ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေျပာတယ္.။

“ ဟုတ္တယ္.. ေမာင္ေဇာ္..။ ဒါပဲေလ..။ ဒါက ေရေႏြးအိုး နဲ႔ ေရေႏြးပန္းကန္က ေျပာတဲ႔ သင္ခန္းစာပဲ..။ လူေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲကြ..။ ဘယ္အရာမဆို လူေတြမွာ အတိုင္းအတာ ဆိုတာ ရွိတယ္.။ အခုလည္း ၾကည္႔ေလ..။ ေရေႏြးအိုး မွာ ရွိသမွ် ေရေႏြးပန္းကန္လံုးထဲကို ဝင္မွာလား.။ ဘယ္ဝင္မလဲကြာ..သူ႕မွာလည္း အတိုင္းအတာ ဆိုတာ ရွိတယ္.။ သူ႕မွာ ဝင္ဆံတာထက္ ပိုလာရင္ လွ်ံက်တာ ထံုးစံပဲေပါ႔ကြာ.။

ဒီလိုပဲ လူေတြမွာလည္း သူတို႔ရဲ႕ ဦးေႏွာက္မွာလည္း အကန္႕အသတ္ေတြ ရွိတယ္.။ မင္းမွာ နားလည္ႏိုင္တဲ႔ ဦးေႏွာက္ရွိေပမဲ႔ ဒီလိုပဲ လူတိုင္းကိုလည္း နားလည္ႏိုင္မဲ႔ ဦးေႏွာက္ရွိမယ္လို႔ မထင္နဲ႔ကြ.။ သူတို႕ရဲ႕ ဦးေႏွာက္က ဒီလို နားလည္ႏိုင္တဲ႔ ဦးေႏွာက္မရွိရင္ မင္းေျပာသမွ်ေတြ အားလံုးဟာ သူတို႕ ဦးေႏွာက္နဲ႔ မဝင္ဆံပဲနဲ႔ လွ်ံထြက္လာလိမ္႕မယ္.။ ဒီေတာ႔ မင္းမွာ ရွိတဲ႔ ေရေႏြးအိုး အတိုင္းအတာ ဦးေႏွာက္ နဲ႔ သူတို႕ ေရေႏြးပန္းကန္ေလးထဲကို အတင္းေလာင္းထည္႔ေနခ်င္ပါနဲ႔ကြာ.။ မင္းေလာင္းထည္႔သမွ်ေတြ လွ်ံထြက္လာေတာ႔ မင္းပဲ စိတ္ဆင္းရဲရလိမ္႕မယ္.။


ေလာကမွာ သူတို႔ အတိုင္းအတာနဲ႔ သူရွိတယ္.။ သူ႕ဖာသာသူ ေဘာင္ဆိုတာ ရွိတယ္.။ ဒီေဘာင္ထက္ေက်ာ္သြားရင္ လွ်ံထြက္ကုန္တာပဲ..။ ဒါေလးေတာ႔ သေဘာေပါက္ထားကြ..။ ”


“ တကယ္ေကာင္းလိုက္တဲ႔ ဥပမာ ေပးေလးပါဆရာ..။ ”

ဒီဥပမာေပးေလး ကၽြန္ေတာ္ ၾကားမိတဲ႔ ေနာက္ပိုင္း လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ မေျပာျပမိေတာ႔ပါဘူး.။ နည္းနည္းေျပာၾကည္႔လို႔ အဆင္ေျပတယ္.. လက္ခံႏိုင္တယ္ ဆိုရင္ ဆက္ေဆြးေႏြးတယ္.။ အဆင္မေျပ လို႔ လွွ်ံထြက္ကုန္ျပီဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ရပ္ထားလိုက္ပါတယ္.။

လူေတြမွာ အကန္႕အသတ္ရွိတယ္ ဆိုတာ တကယ္ပါဗ်ာ.။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္႔ဆရာ သင္ျပ လမ္းညႊန္႕ခဲ႕တဲ႔ ဥပမာေလး တစ္ခုပါပဲ..။

ကိုေဇာ္ ခံစားပံုေဖာ္သည္။


http://zaw357.multiply.com/journal/item/731 မွာ 4.11.2009 က ေရးထားတာပါ။

.
Share/Bookmark

1 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:

Unknown said...

That's a good thoughts and good example. Everyone has their limit.
So nice to read your post .........