မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ zaw357.blogspot.com ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။

{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }

ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

အဇၨတေဂၢ ပါဏုေပတံ ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစာၦမိ။


19 March 2010

1 အထက္ပိုင္းမွာ သာသာယာယာ ရွိပါသည္(၁)

.



တစ္ေန႕က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ စကားေျပာျဖစ္လိုက္တယ္။ သူလည္း ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္ေနတယ္ တဲ႔။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ဂလိုပဲ တဲ႔။ သူကလည္း နည္းပညာ ဘေလာ႔ေတြ ေရးတယ္။ သူကလည္း ဆက္ေျပာတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ၊ “ သူလည္း စိတ္ပ်က္ေနတယ္.။ ” တဲ႔။ “ ေဟ ဘာလို႔လဲ။ ” လို႔ ထပ္ေမးမိတယ္။ သူလည္း ဂလိုပဲ တဲ႔။ ေနာက္ထပ္... ေနာက္ထပ္ေတြကို ေျပာျပတယ္။

ေၾသာ္ .. ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားလည္း အံ့ၾသစရာ ေကာင္းစြာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ခံစားေနရတယ္။ ဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္ေတာ္႕သူငယ္ခ်င္းကို အားေပးလိုက္ပါတယ္။ ( ဒီပို႕စ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဒီေန႕ မနက္ ၃ နာရီမွာ ေရးတာပါ။ မျပီးေသးလို႔ မတင္ျဖစ္ေသးတာ။ အခုမွ တင္ရတယ္ဗ်ာ။ ) သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္ ေမးလိုက္ပါတယ္။

“ မင္း ဘာလို႔ မင္းနည္းပညာ ဘေလာ႕ေတြ ေရးေနတာလဲ။ ”

“ ေၾသာ္. သူမ်ားေတြ လြယ္ကူေအာင္ေလ။ ဘာရယ္ မဟုတ္ေပမဲ႔ သူတို႔ အလြယ္တကူနဲ႔ အဆင္ေျပေအာင္ေလ။ ”

“ ေအးေလ.. သူငယ္ခ်င္း။ အခု မင္းလုပ္တာေတြက အဆင္ေျပလား။ သူမ်ားေတြကေရာ လက္ခံရဲ႕လား။ ”

“ လက္ခံပါတယ္။ အခုမွ ဒီလို အေႏွာင္႔အယွက္ေလးေတြ ျဖစ္လာတာ။ အရင္က လႈပ္လီလႈပ္လဲ႔နဲ႔ ငါၾကိဳးစားေနတုန္းက ဘယ္သူကမွ ငါ႕ကို ဘာမွေတာင္မွ ေျပာေပးၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အခုလို ငါ႔ဘေလာ႔ေလး နာမည္ရလာမွ ငါမရွိတဲ႔ အခ်ိန္မွာ Cbox မွာလာေအာ္တယ္။ ငါ မရွိတာ သိတဲ႔ အခ်ိန္ Comment မွာ မဟုတ္တာေတြ လာေရးသြားတယ္။ ၾကာလာေတာ႔ တင္းလာတာေပါ႔ကြာ။ ဒါေၾကာင္႔ပါ။ ”

“ ေၾသာ္..သူငယ္ခ်င္း။ မင္းလည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေမ႕ေန တတ္တယ္။ အျမင္႔ဆံုး သစ္ပင္ မိုးၾကိဳး အပစ္ခံရတယ္ ဆိုတာေလ။ ဒါက အရမ္းျမင္႔သြားရင္ ေျပာတာ။ ရိုးရိုးကေတာ႔ သစ္ပင္ဆိုတာ ျမင္႔လာေလ ေလတိုးခံရတာ မ်ားေလေလပဲ သူငယ္ခ်င္း။ ”

“ အင္း..ဟုတ္ပါတယ္ကြာ။ ဒါေပမဲ႔လည္း ကိုယ္က ဘာမွ မလုပ္ပဲ အေျပာခံရေတာ႔ ၾကာေတာ႔ စိတ္ညစ္လာတာပါကြာ။ ”

“ ဟုတ္တယ္။ ငါနားလည္ပါတယ္။ ဒါကို ေျဖရွင္းဖို႔ နည္းရွိတယ္ သူငယ္ခ်င္း။ ”

“ ဘယ္လိုလဲ.။ ”

သူ ေမွ်ာ္လင္႔ျခင္း မ်က္ဝန္းေတြနဲ႔ အေရာင္လက္ျပီး ေမးတယ္။


“ ဟိုးေကာင္းကင္က မိုးသားမည္းမည္းေတြကို ၾကည္႔။ ဒါက မိုးတိမ္ေတြ မဟုတ္လား။ မိုးရြာေတာ႔မယ္ ဆိုရင္ ေလကလည္း ၾကမ္းမယ္။ မိုးေတြကလည္း ခ်ံဴးမယ္။ လွ်ပ္စီးေတြလည္း လက္မယ္။ မိုးၾကိဳးေတြလည္း ပစ္မယ္။ ဒါကို ဒီမိုးသားေတြ ၊ ေလျပင္းေတြကို ကိုယ္နဲ႔ ေဝးေအာင္ ငါတို႔ အတင္းတိုးေဝွ႕ တိုက္ခိုက္ေနလို႔ မရဘူး။

ငါတို႕ လုပ္သင္႔တာ ၊ လုပ္ရမွာကေတာ႔ ပိုျပီး ျမင္႔တဲ႔ အထက္ကို တတ္ဖို႔ပဲ။ တကယ္ေတာ႔ မိုးေတြခ်ံဳး ၊ မိုးၾကိဳးေတြပစ္ ၊ ေလျပင္းေတြ တိုက္တယ္ ဆိုတာ ေအာက္ေျခမွာပဲ ျဖစ္တတ္တာ သူငယ္ခ်င္း။ ဟိုးက ျမင္႔တယ္ ဆိုတဲ႔ အထက္ဘက္မွာ ဒီလို တိမ္မည္းမည္းေတြ မရွိၾကဘူး။ အထက္ေရာက္ေလ တိမ္ဆိုး တိမ္ညစ္ေတြ ကင္းေလပဲ။


ဒီေတာ႔ကြာ။ ကိုယ္႕မွာ ျပႆနာေတြဆိုတဲ႔ တိမ္ဆိုးတိမ္ညစ္ေတြ ၊ ေလျပင္ေတြ တိုက္ခုိက္တာ ခံေနရျပီဆိုရင္ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ႔ ေနရာက နိမ္႕ေနေသးလို႔ပဲ။ ဒါေတြနဲ႔ လြတ္ဖို႕ဆိုရင္ အထက္ကို တတ္ဖို႕ပဲ ရွိေတာ႔တယ္ သူငယ္ခ်င္း။ အထက္ကို ေရာက္ေလ လြတ္လပ္ျပီး အေႏွာင္႔အယွက္ ျပႆနာေတြ နည္းလာေလပဲ။ ဒါက ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ ကိုယ္က ျမင္႔မားလာလို႕လို႔ ေျပာလို႔ရသလို ၊ ကိုယ္႕မွာ ျပႆနာကို ကိုင္တြယ္နိုင္တဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြလည္း ျပည္႔ဝလာလို႔လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။


တခ်ိဳ႕က ဒါကို မသိၾကဘူး။ သူငယ္ခ်င္း ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ႔ ေနရာက နိမ္႔ေနလုိ႔ ေတြ႕ၾကံဳေနရတဲ႔ ျပႆနာေတြကို မသိပဲ တိမ္ေတြကို လက္နဲ႔ တြန္းသလိုမ်ိဳး ျပႆနာေတြကို အတင္းတိုက္ခိုက္တတ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ျပႆနာေတြ ပိုမ်ားလာတတ္တယ္။ တကယ္ေတာ႔ ဒီလို ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႕က ကိုယ္က ေရာက္ေနတဲ႔ ေနရာထက္ ပိုျမင္႔ေအာင္ ၾကိဳးစားဖို႔ပဲ သူငယ္ခ်င္း။ ”


ကၽြန္ေတာ္ စကားဆံုးေတာ႔ သူ ဝမ္းသာအားရ ေျပာသြားတယ္။

“ ဟုတ္တယ္ သူငယ္ခ်င္းရယ္။ ေက်းဇူးတင္တယ္.။ မင္းေရာ အဆင္ေျပတယ္ မဟုတ္လား။ မင္းဘေလာ႔ေလးေရာ အေျခအေန။ ”

“ ေျပပါတယ္ကြာ။ ေအးေဆးပါ။ ”

ဒီလိုလည္း ေျပာျပီးေရာ. သူထြက္သြားပါတယ္။ ေၾသာ္ ကၽြန္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္း မသိရွာဘူးဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဂလိုပဲ ျဖစ္ေနတာကို။

ဟုတ္တယ္ဗ်ာ။ ဒီ ဂလို ဆိုတာၾကီးက ေတာ္ေတာ္ ဆိုးတယ္။ လူေတြ ဘာလို႔မ်ား သူမ်ားေတြကို တိုက္ခိုက္ခ်င္ ၾကတာပါလိမ္႕။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္လိုမွ မေျဖရွင္းတတ္ေအာင္ စိတ္ညစ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္မွာ Google ကေန Mark Fisher ရဲ႕ The instant millionaire
ကို သြားဖတ္မိလို႔ ဒီအထဲက အေၾကာင္းအရာေလး အတိုင္းေျပာလိုက္တာပါ။

တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္တုန္းမွာ ဒီေလာက္ နားမလည္ေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္႕ကို မဟုတ္တာလာေျပာရင္ ဆက္ဆက္ထိမခံ ျဖစ္တတ္တယ္ဗ်ာ။ ဒါေၾကာင္႔ အခု ကၽြန္ေတာ္လည္း သူမ်ားကိုသာ ႏွစ္သိမ္႕လိုက္ေပမဲ႔ စိတ္တိုေနခ်ိန္ပါ။ ဒါေပမဲ႔ သူ႕ကုိ ေျပာျပရင္းနဲ႔မွ ကၽြန္ေတာ္လည္း တကယ္ကို သေဘာေပါက္လာပါေတာ႔တယ္။

အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွလည္း မေျပာလိုေတာ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္႕ကို ေျပာခ်င္တာ ေျပာၾကပါေတာ႔။ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းတာ လုပ္ေနတယ္ လို႔ ယံုၾကည္တဲ႔ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္စရာရွိတာေတြ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္လုပ္သြားပါမယ္။ စာေတြ ဆက္ေရးသြားပါမယ္။

ဒီလို ကၽြန္ေတာ္႕ကို ပုတ္ခတ္ေျပာတာေတြကုိ ျပန္လည္ မတြန္းလွန္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒီတိုက္ခိုက္မႈေတြကေန လြတ္ရာဆိုတဲ႔ ပိုျမင္႔ရာကိုပဲ ေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိဳးစားရမွာေပါ႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ကၽြန္ေတာ္႕စာေတြကို ပုတ္ခတ္သူေတြ ဆီကေန သူတို႔ အသံေတြ တိတ္ေအာင္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ပိုေကာင္းတဲ႔ စာေတြ ရေအာင္ ေရးပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စာေတြ ညံ့ေနေသးလို႔ ဒီလို ေျပာတာ ခံေနရတာပဲ ျဖစ္မွာပါ။

ကၽြန္ေတာ္ ပိုၾကိဳးစားပါဦးမယ္။



Mark Fisher ကိုေက်းဇူးတင္စြာျဖင္႔။
ကိုေဇာ္ ခံစားပံုေဖာ္သည္။

http://zaw357.multiply.com/journal/item/770 မွာ 21.11.2009 က ေရးထားတာပါ။

.
Share/Bookmark

1 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:

Unknown said...

ကိုေဇာ္၇ဲ့ဒီpost ကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ကိုေဇာ္ေျပာတာသိပ္မွန္ပါတယ္
တခါတေလလူေတြ၇ဲ့အတိုက္အခိုက္ကဘ၀လဲျပိဳသြားမတတ္ေၾကာက္ဖို့ေကာင္းပါတယ္ဒီpost ကိုဖတ္ျပီးကိုယ့္ဘ၀ကိုပိုျမင့္တက္ေအာင္ၾကိုးစား၇မယ္ဆိုတာနားလည္သြားျပီ