“ ဗုဒၶ ဘာသာ ” ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းပဲ အရင္ ေမးၾကည္႔ခ်င္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္ေနျပီး ဗုဒၶဘာသာ ဘာလဲ ဆိုတာကို ေမးလုိက္ရင္ တကယ္ကို ဆြံအ သြားတတ္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႕လည္း အရင္က တကယ္ကို ခံစားခဲ႔ရဖူးတယ္။ ဟိုက္. . . ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ ကိုယ္႕ဖာသာ ျပန္ေမးသြားမိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဖာသာ အေျဖမရခဲ႔ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ အနီးအနားမွာ ရွိေနတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ထက္ တတ္ သိ နားလည္သူေတြကို ထပ္ဆင္႔ေမးၾကည္႔မိတယ္။ သူတို႕ကျပန္ျပီး အေျဖေပးပါတယ္။
“ ဗုဒၶ ဆိုတာ ဘုရား ၊ ဘာသာ ဆိုတာ အယူဝါဒ ။ ဒါေၾကာင္႔ ဘုရားရဲ႕ အယူဝါဒ ။ ” တဲ႔။
အရမ္းကို ရွင္းလင္းေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ အတြက္ စိတ္တိုင္းက် အေျဖမရေသးဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ရင္တြင္းက မလိမ္မညာပဲ အေျဖေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္စဥ္းစား ၾကည္႔မိတယ္။ တကယ္လို႔ ဗုဒၶ ဆိုတာသာ ဘုရား ဆိုျပီး ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ “ ဘုရားအယူဝါဒ ” ဆိုရင္ တျခား ဘာသာ ေတြမွာလည္း သူတို႕ဘာသာအရ ဘုရားကို အေခၚအေဝၚေတြ ရွိေနတာပဲ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေတြးၾကည္႔မိတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ ဆိ္ုတာ ဘာလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ တတ္သိသူမ်ားကို ေမးျမန္းခဲ႔ပါတယ္ ၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ား ဖတ္႐ႈခဲ႔တယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာ အေျဖတစ္ခုကို ရခဲ႔ပါတယ္။ ဒါကေတာ႔ . . . .
( ကိုးကား - ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ ႏိုင္ငံရတနာ ဆံုးမစာမ်ား။ စာမ်က္ႏွာ ၄၁ ၊ ၄၂ မွ )
ဆိုေသာ ေျဖရွင္းခ်က္ေလးကို ရခဲ႔ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြအတြက္ မွားတယ္ ၊ မွန္တယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကမွလည္း သြားမျငင္းျဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။ သူတို႔ဖာသာ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ ဘုရားအယူ ဆိုလို႔ ဆိုခဲ႔ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေျပာျပလို႔ သေဘာေပါက္လြယ္ခဲ႔ရင္ ဆက္ေျပာျဖစ္ျပီး သူတို႕ လက္ဝါးထဲက အသိကို အုပ္မိုးကာ ဇြတ္ျငင္းဆန္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ေနလိုက္တာပါပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲက အေၾကာ္သည္ၾကီးလို “ အတင္းၾကီးပါလားေတာ္ ” ဆိုျပီးလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေစ်းဆစ္တာလို ျပန္မေျပာမိပါဘူး။ ရယ္ပဲ ေနလိုက္ပါတယ္။
“ ဗုဒၶ = သိမႈ ျမင္မႈကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႕ရမႈကို အေျခခံျပီး ဆရာမကူပဲ အလိုလို သိနားလည္ႏိုင္ေသာ ၊ ဘာသာ = အယူဝါဒ ”
( ကိုးကား - ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ ႏိုင္ငံရတနာ ဆံုးမစာမ်ား။ စာမ်က္ႏွာ ၄၁ ၊ ၄၂ မွ )
ဆိုေသာ ေျဖရွင္းခ်က္ေလးကို ရခဲ႔ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြအတြက္ မွားတယ္ ၊ မွန္တယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကမွလည္း သြားမျငင္းျဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။ သူတို႔ဖာသာ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ ဘုရားအယူ ဆိုလို႔ ဆိုခဲ႔ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေျပာျပလို႔ သေဘာေပါက္လြယ္ခဲ႔ရင္ ဆက္ေျပာျဖစ္ျပီး သူတို႕ လက္ဝါးထဲက အသိကို အုပ္မိုးကာ ဇြတ္ျငင္းဆန္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္ေနလိုက္တာပါပဲ။ ရပ္ကြက္ထဲက အေၾကာ္သည္ၾကီးလို “ အတင္းၾကီးပါလားေတာ္ ” ဆိုျပီးလည္း ကၽြန္ေတာ္ ေစ်းဆစ္တာလို ျပန္မေျပာမိပါဘူး။ ရယ္ပဲ ေနလိုက္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ ဘာလဲ ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္း အတြက္ “ သိမႈ ၊ ျမင္မႈ ကို အေျခခံျပီး ဆရာမကူပဲ အရာရာကို သိျမင္ႏိုင္ေသာ အယူဝါဒ ” ဆိုေသာ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုျပီး ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပဋိကတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ “ ဗုဒၶဘာသာ ” လို႔ တစ္လံုးမွေတာင္မွ မပါဘူးလို႔ ထပ္၍ မွတ္သားမိျပန္ပါေတာ႔တယ္။ တကယ္ေတာ႔ “ ဗုဒၶသာသနာ ” “ ဗုဒၶဝါဒ ” ေခၚဆိုမွသာ ပိုျပီးေတာ႔ မွန္ကန္ႏိုင္တယ္လို႔ ထပ္မံ ဖတ္ရျပန္ပါတယ္။ ဖတ္ခ်င္သူမ်ားနဲ႔ ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားလိုသူမ်ား ဒီေနရာ မွာ သြားျပီး ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္။
ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္က ဒါေတြကို အရင္ေျပာျပတာလဲ ဆိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုခ်က္ေတြက လူေတာ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ လြဲေနတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွန္တယ္လို႔ မေျပာဝံ့သလို ၊ သူမ်ားမွန္လား ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသိပါဘူး။
ဥပမာေလး ေနာက္တစ္ခု ေျပာပါဦးမယ္။ ပဲခူးမွာ ကၽြန္ေတာ္႔ အဖိုးရဲ႕ညီ ၊ ကၽြန္ေတာ္႔ အဖိုးေလးက နာမည္ေက်ာ္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္မွာ ေက်ာင္းထိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုရင္ ဝတ္ရင္ေတာင္မွ ပဲခူးကို တကူးတက သြားျပီး ကိုရင္ ဝတ္ခဲ႔ရတယ္။ နည္းနည္း အသက္ၾကီးလာတဲ႔ အခ်ိန္ ကိုရင္ၾကီး ဝတ္ရတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ တရားနာခ်ိန္ ၊ တရားထိုင္ခ်ိန္ျပီးရင္ ဆရာေတာ္က တရားစစ္သလို ၊ ကိုယ္ကလည္း ဆရာေတာ္ကို မရွင္းလင္းတဲ႔ တရားေတာ္ေတြကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္တင္လို႔ ရပါတယ္။ ဒီေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေမးခ်င္လာတယ္။
ကိုယ္႔ရဲ႕ အဖိုးေလး ဆိုေတာ႔ သူမ်ားေတြလို တရားစစ္တဲ႔ ေနရာမွာ ေမးမေနေတာ႔ပါဘူး။ ဆြမ္းဘုန္းေပးျပီးလို႔ ဆရာေတာ္က သူ႕ေက်ာင္းေဆာင္မွာ နားေနေတာ႔မွ ေပေယာင္ေယာင္နဲ႔ ဆရာေတာ္နား ကပ္ျပီး ေျခေထာက္ကို ႏွိပ္ေပးရင္း ေမးမိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘုန္းဘုန္း လို႔ပဲ ေခၚတယ္။
“ ဘုန္းဘုန္း ဘုရာ႔ ၊ တပည္႔ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခ်င္တယ္။ ”
“ ေအး ေျပာေလကြာ။ ”
“ တပည္႔ေတာ္တို႔ ဗုဒၵဘာသာမွာ “ ဆုေတာင္းတာ နဲ႔ ဆုပန္တာ ” ဘာမ်ားကြာသလဲ ဘုရာ႔။ ”
အဲဒီမွာ စေတာ႔တာပါပဲ။ ဒီေတာ႔ ဆြမ္းစားျပီး ေမွးေနတဲ႔ ဆရာေတာ္ မ်က္လံုးေတြ က်ယ္သြားတယ္။ နည္းနည္းျငိမ္ျပီး စဥ္းစားသြားတယ္ ထင္တယ္။ ခဏေနမွ. . .
“ အတူတူပဲ ထင္တယ္ ကုိရင္။ ဘာမ်ား ျဖစ္လို႔လဲ။ ”
“ တပည္႔ေတာ္ကေတာ႔ မတူဘူး ထင္တယ္ ဘုရာ႔။ မတူလို႔ “ ေတာင္းတာ နဲ႔ ပန္တာ ” ဆိုျပီး ခြဲေျပာၾကတာေပါ႔။ ”
“ တူတယ္ ထင္တယ္။ ”
“ မတူႏိုင္ဘူး ဘုရာ႔။ ”
အဲဒီလို သြားျပီး ျငင္းမိတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အေတြးမ်ားကို ခ်ဴပ္မထားတတ္တဲ႔ အေဖ နားမွာ ေနလာရတာ ဆိုေတာ႔ . . . ၊ ေဖေဖနဲ႔ ျငင္းေနၾကလိုမ်ိဳး ျဖစ္ျပီး စ်ာန္ဝင္ကာ ျငင္းလိုက္မိတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဘာရလဲ ဆိုေတာ႔ ကြမ္းတံေတြး ေထြးခံနဲ႔ ပစ္ေပါက္ခံလိုက္ရတာပါပဲ။ ေတာ္ေသးတယ္ ကၽြန္ေတာ္က အေျပးျမန္လို႔ ၊ ဒါေပမဲ႔ ေက်ာင္းေဆာင္ထဲမွာ ကြမ္းတံေတြးေတြနဲ႔ ပြသြားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ သန္႔ရွင္းေရး လုပ္ေပးလိုက္ရတာပါပဲ။ အဖြားအတြက္လည္း အိမ္ျပန္ေရာက္ျပီး ေဆြးမ်ိဳးေတြ ၾကားထဲမွာ ေျပာစရာ တစ္ခု ထပ္တိုးသြားတာေပါ႔ေလ။
ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာလို႔ ေျပာျပေနတာလဲ ဆိုေတာ႔ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းတယ္ ဆိုေပမဲ႔ အေျဖဆိုတာ ရလာတတ္တာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ႔ သင္ခန္းစာေလး တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကတည္းက အေျပးေျခေထာက္ ၊ ေထြးခံ မထိလိုက္မိတဲ႔ ေခါင္းနဲ႔ ရင္းျပီး သိလာခဲ႔တယ္ လို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။ ဒါေပမဲ႔ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ လက္မေလွ်ာ႔ခဲ႔ပါဘူး။ သိႏိုင္ေလာက္သူေတြ ၊ ေျဖႏိုင္ေလာက္သူေတြကို ေမးမိတယ္။ စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာ ( ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္မွ ဗုဒၶဝင္သမိုင္းျပတိုက္ထဲက စာအုပ္ေတြ ၊ ေပစာေတြေရာ ) နားလည္တာေတြေရာ ၊ နားမလည္တာေတြေရာ ဖတ္ခဲ႔တယ္။
ေနာက္ဆံုးေတာ႔ “ ဆုေတာင္းတာ နဲ႔ ဆုပန္တာ ” ကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ခဲ႔ရတာက ဒီလိုပါ။ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ကၽြန္ေတာ္႔လို လိုက္ျပီး ယူဆပါ လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိ ဖတ္မိ ေတြးမိ တဲ႔ အတိုင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ညႊန္းလိုက္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြမွာ “ သားဆုပန္တယ္ ၊ ေယာက်္ားဆုပန္တယ္ ၊ ဘုရားဆုပန္တယ္ ” လို႔ အထင္အရွားကို အတိအလင္းကို ေရးသား ေဖာ္ျပထားၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔မ်ား “ သားဆုေတာင္းတယ္ ၊ ေယာက်္ားဆုေတာင္းတယ္ ၊ ဘုရားဆုေတာင္းတယ္ ” လို႔ မေရးၾက ၊ မေျပာၾကတာပါလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်ာ ေတြးၾကည္႔မိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ တျခားဘာသာေတြလို ဘယ္သူ႕ဆီၤကမွ ဘာၾကီး ရပါေစ ဆိုျပီး ေတာင္းလို႔ ရရိုး ထံုးစံ မရွိတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲ. . ေတာင္းသူေတြလည္း ရွိတာေပါ႔ေလ။ ဒါေပမဲ႔ ဒါက ဆုေသးေတြကို ေတာင္းတာ ျဖစ္ျပီး ဘာမွ မလုပ္ပဲနဲ႔ ျပည္႔ၾကတယ္ လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ မၾကားမိပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ေတာ႔ လုပ္ယူရတာပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ ဘာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေသးလို႔ ေျပာတာလည္း ဆိုေတာ႔ ဆုၾကီးပန္သူမ်ား အားလံုးက ေယာက်္ားျဖစ္မွ ရတာကို ထပ္ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သားဆုပန္တယ္ ဆိုတာလည္း ေယာက်္ား ျဖစ္ေစလိုတာပဲ ၊ ေယာက်္ားဆုပန္တယ္ ဆိုတာလည္း ေယာက်္ားျဖစ္ေစလိုတာပဲ ၊ ဘုရား ဆိုတာကေတာ႔ ေျပာမေနနဲ႔ေတာ႔ မိန္းမ ဘုရားမွ မရွိတာေလ။ ဒီေတာ႔. . . . . သူတို႕ ဘာလို႔ ဆုေတာင္းတယ္ လို႔ မသံုးပဲ ဆုပန္တယ္ လို႔ပဲ သံုးရတာလဲ ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ မျဖစ္မေန ၾကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရမဲ႔ အရာေတြကို ဆုပန္တယ္ လို႔ သံုးတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ရတယ္။
တျခားေသာ ဘာသာေတြမွာကေတာ႔ သူတို႔မွာ ဘာမွ မရွိဘူး။ သူတို႕မွာ သူတို႕ရဲ႕ ထာဝရ ဘုရားရွင္ဆီမွာ ဆုေတာင္းလိုက္ရင္ ျပည္႔သြားတယ္ လို႔ ယူဆၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ကေတာ႔ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ ကိုယ္႕ဖာသာ ၾကိဳးစားရမယ္ ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္႕ဖာသာ ၾကိဳးစားဖုိ႔ အားထုတ္ပါ႔မယ္ လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဝန္ခံ ပန္ၾကားေသာ အားျဖင္႔ ကတိကဝတ္ျပဳလိုက္တာကို “ ဆုပန္တယ္ ” လို႔ ေခၚလိုက္ျခင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆမိတယ္။ ( ထပ္ေျပာပါ႔မယ္ . . ကၽြန္ေတာ္႔ဖာသာ ယူဆမိတယ္။ )
ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာၾကီး ျဖစ္ပါေစ လို႔ ဆု မေတာင္းမိေတာ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္႔ဖာသာပဲ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ ဆိုေသာ ကတိကဝတ္ျဖင္႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ၊ တစ္စံုတစ္ေနရာမွာ ( ဥပမာ - ဘုရားေရွ႕ေမွာက္မွာ ) ဆု ပန္ၾကားမိပါေတာ႔တယ္။ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာကို ဘယ္သူ႕ကိုမွ အားမကိုးပဲ မိမိဖာသာပဲ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ ဆိုတဲ႔ ကတိကဝတ္ တစ္ခုကို “ ဆုပန္တာ ” လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္မိခဲ႔ပါတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအတြက္ အထူးဆုလို႔ေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္မိေသးတယ္။
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ @ @ @ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
အဖိုးေလး ဆရာေတာ္ဆီက ေထြးခံနဲ႔ ရင္းျပီး သင္ယူလိုက္ရတဲ႔ သင္ခန္းစာေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္႔ဘာသာကိုေတာင္မွ ကိုယ္ ဘယ္သူနဲ႔မွ မေဆြးေႏြးေတာ႔ပါ။ ဒီမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပစရာ နည္းနည္း ရွိပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ျဖစ္ျပီး တရားကို အခ်ိန္ေလး နည္းနည္းရရင္ ေလ႔လာက်င္႔ၾကံသူမ်ား အတြက္ပါ။ လုပ္ၾကည္႔ရင္ အက်ိဳးထူးမယ္ လို႔လည္း ယံုၾကည္မိပါတယ္။
အရင္က ရပ္ကြက္က ဓမၼာရံုမွာ အဂၤါေန႕ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္သြားသြားျပီး ေရေႏြးၾကမ္းနဲ႔ လက္ဖက္သုတ္ သြားစားေလ႔ ရွိပါတယ္။ ဘာလို႔ ဒီလို ေျပာတာလဲ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေရေႏြးအိုးနဲ႔ ေနာက္တစ္ခါ အေပါက္ မခံခ်င္ေတာ႔လို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ သူတို႔ ေျပာတာကို မ်က္လံုးေလး ကလယ္ ကလယ္ နဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ မသိသလို နားေထာင္ျပီး လက္ဖက္သုတ္ေတြပဲ နင္းကန္ အုပ္ခဲ႔ပါတယ္။ သူတို႕ ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြကိုေတာ႔ နည္းနည္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
သူတို႔ ဓမၼရံုမွာ ဆိုေတာ႔ တရားအေၾကာင္းေတြပဲ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။ တရားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတယ္ ဆိုတာထက္ ငါဘယ္ေလာက္ သိတယ္ တတ္တယ္ ဆိုတာကိုပဲ ေျပာေနၾကသလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ၾကားမိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ဆိုရင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ပဥၥဝဂၢီငါးပါးကို ဓမၼစၾကၤာတရား ေဟာေနတဲ႔ ေနျပိဳင္ ၊ လျပိဳင္ ဆိုေသာ ပန္းခ်ီကားကို ေတြ႔ဖူး ျမင္ဖုူးၾကမွာပါ။
ဒီလိုပံုပါ။ ဒါေပမဲ႔. . . . .
ဒီပန္းခ်ီကားကို ျပည္႔ျပည္႔စံုစံု ၾကည္႔ဖူးသူေတြဆိုရင္ ဒီအေၾကာင္းအရာကို သိႏိုင္ေလာက္ပါတယ္။ ( အခုအထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတာ မျပည္႔စံုပါ။ ) အခု ေဖာ္ျပပါ ပံုမွာ ေနျပိဳင္လျပိဳင္ ဆိုေသာ ပံုကို ပါမလာေတာ႔ပါ။ ဘာလို႔ ေနျပိဳင္ လျပိဳင္ ပံု ပါမလာေတာ႔တာလဲ ဆိုေတာ႔ လူေတြ ေသခ်ာ မမွတ္မိေတာ႔လို႔ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရားက ဓမၼစၾကၤာတရားကို အေၾကာင္းအရာ ေပါင္းမ်ားစြာကို စုစည္းကာ တရားေဟာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရား တရားေဟာေနရာမွ မ်က္ႏွာမူရာ အရပ္က “ ေျမာက္အရပ္ ” ပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရားရဲ႕ လက္ယာဘက္မွာ လ ကလည္း အျပိဳင္ ၊ လက္ဝဲဘက္မွာ ေန ကလည္း အျပိဳင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဒီေနရာမွာ ထူးျခားခ်က္ ရွိပါတယ္။ ဘုရားဟာ ပညာကို အားေပးပါတယ္။ တန္ခိုးကို အားမေပးပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ လ ဆိုတာ ပညာ ကို ကိုယ္စားျပဳျပီး ေန ဆိုတာ တန္ခိုး ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ ဘုရားက ေျမာက္ဘက္ အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူျပီး တရားေဟာေနတာ ျဖစ္ေတာ႔ လက္ယာဘက္ အျခမ္းက အေရွ႕ဘက္ပါ။ လက္ယာအျခမ္းမွာ လ က အျပိဳင္တည္ရွိေနျပီး ၊ လက္ဝဲဘက္ က အေနာက္ဘက္ ၊ ဘက္ဝဲဘက္ အျခမ္းမွာ ေန က တည္ရွိေနပါတယ္။
ဒါက ဘာကို ရည္ညႊန္းေျပာဆိုတာလည္း ဆိုေတာ႔ “ ပညာက အတတ္ ၊ တန္ခိုးက အက် ” ဆိုတဲ႔ သေဘာတရားေလးကိုပါ ယူျုပီး ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားက တရားေဟာခ်ိန္ကို ျပင္ဆင္ ေနရာယူကာ ေဟာေျပာခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဟိုးအရင္က ပန္းခ်ီေတြမွာ ေနကို လက္ယာဘက္မွာ ထည္႔ျပီး မွားဆြဲ မိတတ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ က်မ္းဂန္ေတြကို ေသခ်ာ မေလ႔လာပဲ ၊ ဆိုဆံုးမမႈေတြကို ေသခ်ာ မေလ႕လာပဲ မွားဆြဲမိတာကို ဝန္မခံခ်င္ေတာ႔ ေနာက္ဆံုးမွာ အဓိက ျပယုဂ္ ျဖစ္တဲ႔ “ ေနျပိဳင္ လျပိဳင္ ” က ပါမလာေတာ႔ပါဘူး။
ဒါေၾကာင္႔ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားက “ ပညာကို အားေပျပီး တန္ခိုးကို အားမေပးဘူး ” ဆိုတဲ႔ ဆိုဆံုးမမႈဟာလည္း ကြယ္ေပ်ာက္လု မတတ္ျဖစ္ျပီး တရားပြဲ ေဆြးေႏြးၾကရာမွာလည္း သူတတ္တယ္ ငါ တတ္တယ္ ဆိုျပီး ျငင္းခုန္မိၾကေတာ႔တာပါ။
( ဝမ္းသာစရာပါပဲဗ်ာ။ ဒီပံုေလး တစ္ပံုကိုေတာ႔ ရွာေတြ႕လိုက္တယ္။ ဒါ အမွန္ပါ။ လက လက္ယာဘက္မွာ ရွိျပီး ေနက လက္ဝဲဘက္ အက်ဘက္မွာ ရွိရမယ္။ ပညာက တတ္လာေလေလ ၊ တန္ခိုး က ေမွးမွိန္ သြားေလေလ ဆိုျပီး မာန္မာနကို သတ္ခိုင္းျပထားတဲ႔ ပံုေလးပါ။ )
အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ အဂၤါေန႕တိုင္း သြားေနၾက ဓမၼာရံုမွာ တရားအေၾကာင္းကို အေၾကာင္းျပဳျပီး သူတို႔ ျငင္းခုန္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ နားေထာင္ၾကည္႔မိေတာ႔ . . . “ ငါတို႔ မိုးကုတ္က ဘယ္လို ၊ ငါတို႔ သဲအင္းဂူက ဘယ္လိုကြ ၊ ငါတို႔ ကသစ္ဝိုင္က ဘာ ” ဆိုတဲ႔ စကားေတြပဲ ၾကားရတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ မရွိပါ။
တျခားဘာသာေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ကို ေလ႕လာဖူးပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ ဘာျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတြကိုေရာေပါ႔ေလ။ အခုလို ဗုဒၶဘာသာ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုန္ေနၾကေလေလ သူတို႔မွာ တရားနဲ႔ ေဝးေနတယ္ ဆိုတာ သိသာေစပါတယ္။
ဆူးေလဘုရားကို ေရာက္ေအာင္ ဘယ္ကေနသြားရလဲ ဆိုေတာ႔ ဆူးေလဘုရားလမ္းက သြားမွ ေရာက္တာ မဟုတ္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းကေန သြားျပီးမွ ေကြ႕လိုက္လည္းေရာက္တာပါပဲ။ ကမ္းနားလမ္းကေန တတ္လာျပီးမွ ေလွ်ာက္လာရင္လည္း ေရာက္တာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဓိက က နိဗၺာန္ကို ေမွ်ာ္ရည္ဖို႔ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ဘယ္လမ္းကပဲ သြားသြား လိုရာ ခရီးေရာက္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ ေဆြးေႏြးေနတာကို နားေထာင္မိရင္ “ ပိန္ေဖာင္းက ေကာင္းတယ္ ၊ ရွဴ ထုတ္က ပိုေကာင္းတယ္ ၊ ထိ မွတ္ ၾကြ လွမ္း က ပိုအဆင္ေျပတယ္ ” ဒါေတြကို ျငင္းခုန္ေနၾကတာနဲ႔ သူတို႕ လိုရာကို မေရာက္ႏိုင္ၾကဘူး လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္။ သူတို႕က ဓမၼာရံုကို လူစည္ေအာင္ လုပ္ေပးရံု ၊ လက္ဖက္သည္ကို ေရာင္းေကာင္းေအာင္ ေထာက္ပံ႔ေနတယ္ လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိတယ္။
ထားပါေတာ႔ေလ. . . .
ဒီပို႔စ္ကလည္း အရမ္းရွည္သြားျပီ ျဖစ္လို႔ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဆင္ျခင္မိတာေလးပဲ ေျပာျပီး နိဂံုးခ်ဳပ္ပါ႔မယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ မိမိ ဘယ္က်င္႔စဥ္လမ္းကိုပဲ လိုက္လိုက္ အဓိကကေတာ႔ “ သတိ္ ” ပါပဲ။ သတိေနာက္မွာ အသိ ေလး ကပ္ထားရပါမယ္။ ဒီလိုပဲ အသိ ေနာက္မွာလည္း သတိ က ပါေနရပါမယ္။ ဘယ္က်င္႔ၾကံအားထုတ္တဲ႔ တရားသေဘာက “ ပိန္ေဖာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ရွဴထုတ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ထိ မွတ္ ၾကြ လွမ္း ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ” အေရးအၾကီးဆံုးက စိတ္ေနာက္ကို သတိ နဲ႔ အသိ က လိုက္မသြားဖို႔ပါ။
ဥပမာ -
ျမင္တာကို ျမင္တယ္ လို႔ပဲ မွတ္ပါ။ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္ ဒါဆို ရပါျပီ။ ဘာကို ျမင္တာလဲ ဆိုရင္ လမ္လြဲပါတယ္။
ၾကားတယ္ ဆိုရင္လည္း ၾကားတယ္ ၾကားတယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဒါကို ဘာအသံလဲ ဆိုရင္ လမ္းလြဲပါတယ္။
ရွဴတယ္ ဆိုရင္လည္း ဝင္တယ္ ထြက္တယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဒီေလက အဆုတ္ထဲကို ေရာက္သြားတဲ႔ အထိ ပါသြားရင္ မွားပါတယ္။
အနံ႕ရတယ္ ဆိုရင္လည္း ရတယ္ ရတယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဘာအနံ႔ပါလိမ္႔ ဆိုရင္ လမ္းလြဲပါတယ္။
ထိတယ္ ဆိုရင္လည္း ထိတယ္ ထိတယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဘာကို သြားထိေနတာပါလိမ္႔ ဆိုရင္ မွားပါတယ္။
ဒီလိုေလးပဲ ကမၼဌာန္းထိုင္တဲ႔ အခါမွာ ဆင္ျခင္ၾကည္႔ပါ။ ဒီလို ဆင္ျခင္ရင္ တရားေပါက္ျပီး နိဗၺာန္ ျမန္ျမန္ေရာက္မယ္ လို႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုပါ။ အထက္က ေရးထားတဲ႔ အတိုင္းပဲ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ဆင္ျခင္နည္းပါ။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း တူမွာ မဟုတ္ပါ။ တျခားသူေတြလည္း သူတို႔ဖာသာ အဆင္ေျပတဲ႔ ဆင္ျခင္နည္းေတြ ရွိပါလိမ္႔မယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ “ ဘုရား ျဖစ္ရပါေစသား ” ဆိုေသာ ဆုၾကီး မပန္ႏိုင္ခင္ အခ်ိန္ထိေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳထားရမွာ “ နိဗၺာန္ ” ပဲ မဟုတ္ပါလား။
ဘုရား တရားေဟာေနရာမွ မ်က္ႏွာမူရာ အရပ္က “ ေျမာက္အရပ္ ” ပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရားရဲ႕ လက္ယာဘက္မွာ လ ကလည္း အျပိဳင္ ၊ လက္ဝဲဘက္မွာ ေန ကလည္း အျပိဳင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ႕ ဒီေနရာမွာ ထူးျခားခ်က္ ရွိပါတယ္။ ဘုရားဟာ ပညာကို အားေပးပါတယ္။ တန္ခိုးကို အားမေပးပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ လ ဆိုတာ ပညာ ကို ကိုယ္စားျပဳျပီး ေန ဆိုတာ တန္ခိုး ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ ဘုရားက ေျမာက္ဘက္ အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူျပီး တရားေဟာေနတာ ျဖစ္ေတာ႔ လက္ယာဘက္ အျခမ္းက အေရွ႕ဘက္ပါ။ လက္ယာအျခမ္းမွာ လ က အျပိဳင္တည္ရွိေနျပီး ၊ လက္ဝဲဘက္ က အေနာက္ဘက္ ၊ ဘက္ဝဲဘက္ အျခမ္းမွာ ေန က တည္ရွိေနပါတယ္။
ဒါက ဘာကို ရည္ညႊန္းေျပာဆိုတာလည္း ဆိုေတာ႔ “ ပညာက အတတ္ ၊ တန္ခိုးက အက် ” ဆိုတဲ႔ သေဘာတရားေလးကိုပါ ယူျုပီး ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားက တရားေဟာခ်ိန္ကို ျပင္ဆင္ ေနရာယူကာ ေဟာေျပာခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ဟိုးအရင္က ပန္းခ်ီေတြမွာ ေနကို လက္ယာဘက္မွာ ထည္႔ျပီး မွားဆြဲ မိတတ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ က်မ္းဂန္ေတြကို ေသခ်ာ မေလ႔လာပဲ ၊ ဆိုဆံုးမမႈေတြကို ေသခ်ာ မေလ႕လာပဲ မွားဆြဲမိတာကို ဝန္မခံခ်င္ေတာ႔ ေနာက္ဆံုးမွာ အဓိက ျပယုဂ္ ျဖစ္တဲ႔ “ ေနျပိဳင္ လျပိဳင္ ” က ပါမလာေတာ႔ပါဘူး။
ဒါေၾကာင္႔ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားက “ ပညာကို အားေပျပီး တန္ခိုးကို အားမေပးဘူး ” ဆိုတဲ႔ ဆိုဆံုးမမႈဟာလည္း ကြယ္ေပ်ာက္လု မတတ္ျဖစ္ျပီး တရားပြဲ ေဆြးေႏြးၾကရာမွာလည္း သူတတ္တယ္ ငါ တတ္တယ္ ဆိုျပီး ျငင္းခုန္မိၾကေတာ႔တာပါ။
( ဝမ္းသာစရာပါပဲဗ်ာ။ ဒီပံုေလး တစ္ပံုကိုေတာ႔ ရွာေတြ႕လိုက္တယ္။ ဒါ အမွန္ပါ။ လက လက္ယာဘက္မွာ ရွိျပီး ေနက လက္ဝဲဘက္ အက်ဘက္မွာ ရွိရမယ္။ ပညာက တတ္လာေလေလ ၊ တန္ခိုး က ေမွးမွိန္ သြားေလေလ ဆိုျပီး မာန္မာနကို သတ္ခိုင္းျပထားတဲ႔ ပံုေလးပါ။ )
အခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ အဂၤါေန႕တိုင္း သြားေနၾက ဓမၼာရံုမွာ တရားအေၾကာင္းကို အေၾကာင္းျပဳျပီး သူတို႔ ျငင္းခုန္ေနၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ နားေထာင္ၾကည္႔မိေတာ႔ . . . “ ငါတို႔ မိုးကုတ္က ဘယ္လို ၊ ငါတို႔ သဲအင္းဂူက ဘယ္လိုကြ ၊ ငါတို႔ ကသစ္ဝိုင္က ဘာ ” ဆိုတဲ႔ စကားေတြပဲ ၾကားရတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေထြေထြ မရွိပါ။
တျခားဘာသာေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ ႏိႈက္ႏိႈက္ခၽြတ္ခၽြတ္ကို ေလ႕လာဖူးပါတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ ဘာျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတြကိုေရာေပါ႔ေလ။ အခုလို ဗုဒၶဘာသာ အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခုန္ေနၾကေလေလ သူတို႔မွာ တရားနဲ႔ ေဝးေနတယ္ ဆိုတာ သိသာေစပါတယ္။
ဆူးေလဘုရားကို ေရာက္ေအာင္ ဘယ္ကေနသြားရလဲ ဆိုေတာ႔ ဆူးေလဘုရားလမ္းက သြားမွ ေရာက္တာ မဟုတ္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလမ္းကေန သြားျပီးမွ ေကြ႕လိုက္လည္းေရာက္တာပါပဲ။ ကမ္းနားလမ္းကေန တတ္လာျပီးမွ ေလွ်ာက္လာရင္လည္း ေရာက္တာပါပဲ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အဓိက က နိဗၺာန္ကို ေမွ်ာ္ရည္ဖို႔ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ဘယ္လမ္းကပဲ သြားသြား လိုရာ ခရီးေရာက္ဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။
အခုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ ေဆြးေႏြးေနတာကို နားေထာင္မိရင္ “ ပိန္ေဖာင္းက ေကာင္းတယ္ ၊ ရွဴ ထုတ္က ပိုေကာင္းတယ္ ၊ ထိ မွတ္ ၾကြ လွမ္း က ပိုအဆင္ေျပတယ္ ” ဒါေတြကို ျငင္းခုန္ေနၾကတာနဲ႔ သူတို႕ လိုရာကို မေရာက္ႏိုင္ၾကဘူး လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္တယ္။ သူတို႕က ဓမၼာရံုကို လူစည္ေအာင္ လုပ္ေပးရံု ၊ လက္ဖက္သည္ကို ေရာင္းေကာင္းေအာင္ ေထာက္ပံ႔ေနတယ္ လို႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိတယ္။
ထားပါေတာ႔ေလ. . . .
ဒီပို႔စ္ကလည္း အရမ္းရွည္သြားျပီ ျဖစ္လို႔ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ ဆင္ျခင္မိတာေလးပဲ ေျပာျပီး နိဂံုးခ်ဳပ္ပါ႔မယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ မိမိ ဘယ္က်င္႔စဥ္လမ္းကိုပဲ လိုက္လိုက္ အဓိကကေတာ႔ “ သတိ္ ” ပါပဲ။ သတိေနာက္မွာ အသိ ေလး ကပ္ထားရပါမယ္။ ဒီလိုပဲ အသိ ေနာက္မွာလည္း သတိ က ပါေနရပါမယ္။ ဘယ္က်င္႔ၾကံအားထုတ္တဲ႔ တရားသေဘာက “ ပိန္ေဖာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ရွဴထုတ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ထိ မွတ္ ၾကြ လွမ္း ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ” အေရးအၾကီးဆံုးက စိတ္ေနာက္ကို သတိ နဲ႔ အသိ က လိုက္မသြားဖို႔ပါ။
ဥပမာ -
ျမင္တာကို ျမင္တယ္ လို႔ပဲ မွတ္ပါ။ ျမင္တယ္ ျမင္တယ္ ဒါဆို ရပါျပီ။ ဘာကို ျမင္တာလဲ ဆိုရင္ လမ္လြဲပါတယ္။
ၾကားတယ္ ဆိုရင္လည္း ၾကားတယ္ ၾကားတယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဒါကို ဘာအသံလဲ ဆိုရင္ လမ္းလြဲပါတယ္။
ရွဴတယ္ ဆိုရင္လည္း ဝင္တယ္ ထြက္တယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဒီေလက အဆုတ္ထဲကို ေရာက္သြားတဲ႔ အထိ ပါသြားရင္ မွားပါတယ္။
အနံ႕ရတယ္ ဆိုရင္လည္း ရတယ္ ရတယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဘာအနံ႔ပါလိမ္႔ ဆိုရင္ လမ္းလြဲပါတယ္။
ထိတယ္ ဆိုရင္လည္း ထိတယ္ ထိတယ္ ပဲ မွတ္ပါ။ ဘာကို သြားထိေနတာပါလိမ္႔ ဆိုရင္ မွားပါတယ္။
ဒီလိုေလးပဲ ကမၼဌာန္းထိုင္တဲ႔ အခါမွာ ဆင္ျခင္ၾကည္႔ပါ။ ဒီလို ဆင္ျခင္ရင္ တရားေပါက္ျပီး နိဗၺာန္ ျမန္ျမန္ေရာက္မယ္ လို႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုပါ။ အထက္က ေရးထားတဲ႔ အတိုင္းပဲ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ဆင္ျခင္နည္းပါ။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း တူမွာ မဟုတ္ပါ။ တျခားသူေတြလည္း သူတို႔ဖာသာ အဆင္ေျပတဲ႔ ဆင္ျခင္နည္းေတြ ရွိပါလိမ္႔မယ္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ “ ဘုရား ျဖစ္ရပါေစသား ” ဆိုေသာ ဆုၾကီး မပန္ႏိုင္ခင္ အခ်ိန္ထိေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳထားရမွာ “ နိဗၺာန္ ” ပဲ မဟုတ္ပါလား။
*** ဘယ္လမ္းကပဲ သြားသြား လိုရာ နိဗၺာန္လမ္းကို ျမန္ျမန္ေရာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။ ***
ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
.
17 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:
ဖတ္မွတ္သြားပါယ္ ကိုေဇာ္ခင္ဗ်ား....
ျမင္လွ်င္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျမင္စိတ္ ေလး ကိုပဲ ဘာေၾကာင့္ သိေအာင္လုပ္ရလဲ(မွတ္ရလည္း) ဆိုတာေလး ထပ္ျပီးျဖည့္ရင္ စားဖတ္သူေတြ ျငီးေငြ႕ သြားမလား....
ပိုစ့္ေလးကို ဖတ္ျပီး သာဓုေခၚလိုက္ပါတယ္ ကိုေဇာ္။
မိမိ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ ကြဲျပားႏိုင္ခြင္႔ ရွိပါတယ္။ ဘာသာေရး က်ေနာ္ ေရးခဲပါတယ္။ အထင္အျမင္ လြဲမွားႏိုင္ေစေသာ အေရးအသားမ်ားကို ဖ်က္ပါမယ္။
အင္း ဒါမ်ဳိး ဆို ေရႊစင္ဦး တို႕ အလုပ္မဟုတ္ ကိုႀကီးေက်ာက္ သာဖတ္ခိုင္းမွတ္ခိုင္း လိုက္ပါ
စတာေနာ္ ကိုေဇာ္ ပိုစ္ ေလး အတြက္ေက်းဇူးပါ
ခင္မင္စြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး
ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးတရားၿပတာ နာဖူးပါတယ္အကို...သူ.နည္းက ဘာနည္းမွမဟုပ္ဘူး...ဘုရားနည္းတဲ. ဘယ္လမ္းကပဲသြားသြားဘုရားကိုေရာက္ဖို.လိုရင္းပဲေလ...တရားေဆြေႏြးတာမဟုပ္ပဲ..တရားၿငင္းၾကတာ အလြန္မ်ားပါတယ္..(ဒီပိုစ္.ကို အလြန္ၾကိုက္ပါတယ္) စရိုက္ ၆ ပါးရွိတဲ.ထဲက ကိုယ္.စရိုက္နဲ.ကိုက္ညီနိုင္မဲ.တရားအားထုပ္တာဟာ အေကာင္းဆံုးလို.ညီမ ထင္ပါတယ္..။
သိပ္ေကာင္းတဲ. ပိုစ္.ေလးပါ။
သိပ္ေကာင္းတဲ.ပိုစ္.ေလးပါ။
မွတ္သားသြားတယ္ ကုိေဇာ္ေရ...အက်ဳိးရွိေစပါတယ္
အသက္ၾကီးျပီဆိုျပီး ရိပ္သာပို႔ခ်င္တဲ့သူေတြရဲ့..အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္မွျဖစ္ေတာ့မယ္..
ကဲ...ဒီ post ေတြနဲ႔ေဝးေဝးေရွာင္မွ..
ဒီမွာ ကိုေဇာ္............
ကၽြန္ေတာ္က အျမဲဖတ္ေနၾကပါ.........
တစ္ခါမွေတာ႔ မမန္႔ျဖစ္ဘူူး.............
မေန႔ က သူေျပာေနတာေတြ ေတြ႕တယ္............
ခင္ဗ်ားဗ်ာ............ခင္ဗ်ားမို႔လို႔ ေတာင္းပန္ျပီး ေျပာေနတယ္.............အခု သူက ခင္ဗ်ား မွားတယ္ ဆိုျပီး ဘေလာ႔လုပ္ျပီး ခုတံုးလုပ္ေရးျပီ........
ဒီလိုပဲ ဘေလာ႔ဂါေလာကမွာ နာမည္ေကာင္း ယူသူေတြ မ်ားတယ္...............
ဘုရားအေၾကာင္း ျငင္းခုန္ျပီး အသိတရား မရွိတာပဲဗ်........
စေရးကတည္းက ဖ်က္ရမွာ................ျပန္ရွင္းျပေလ ပိုဆိုးေလ ဆိုတဲ႔ လူေတြဗ်.................
ကိုေဇာ္႔ကိုေတာ႔ အားနာပါတယ္............
“ ဘုရားက ျမြန္႔ၾကားဖူးတယ္......
ငါသည္ သူမ်ားနဲ႔ မျငင္းခုန္တဲ႔။ သူမ်ားသည္သာ ငါနဲ႔ လာျငင္းခုန္သည္။ ”
တဲ႔..............ထားလိုက္စမ္းပါဗ်ာ.............
သူ ဘယ္ေလာက္ တရားရွိလဲ ၾကည္႔ဦး..............
ဘေလာ႔တကာ လွည္႔ျပီး ေအာ္ေနတာ. . .
ထားလိုက္ဗ်ာ.................က်ေနာ္ ခင္ဗ်ား အစား တင္းတယ္............
( ေျပာတာ ရိုင္းရင္ ေဆာတီးဗ်ာ..............)
ဒီပို့စ္ ေလးကို ပထမဖတ္ ႀကည့္မိေတာ့ တခုခုေတာ့ တခုခု
ပဲလို့ေတာ့ထင္မိပါတယ္။ကြန္မန့္ေတြကိုဖတ္မိေတာ့မွ နည္း
နည္း သေဘာေပါက္ သလိုရွိလာသလိုပဲ ခင္ဗ်။အဲဒါနဲ့ ဘုရားႏွင့္နတ္မ်ား ပို့စ္ ရဲ့ ကြန္မန့္ေတြကိုၿပန္ဖတ္ရၿပန္ေရာ။
အဲဒီ ကမွတဆင့္ khin khin blog ေရာက္သြားပါတယ္။
ဘယ္သူမွားၿပီး၊ဘယ္သူမွန္တယ္ဆိုတာကို ရိပ္မိသလိုေတာ့
ရိွသား။ကာယကံရွင္ေတြကေတာ့အသိဆံုးပါ။ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္
မခင္ခင္ ရဲ့ကြန္မန့္ေတြကိုၿပန္ေဖာ္ၿပေပးေစခ်င္ပါတယ္၊
မေလးမွာ wasakလို့ ေခၚတယ္လား။ပထမေတာ့ အစ္ကို့
ကို စလံုးကထင္လို့ မွားေရးမိတယ္လို့ထင္မိတာေဆာတီးပါ။
ဖ်က္တာကို ဘယ္လို ျပန္တင္ရမယ္ ဆိုတာ တကယ္ က်ေနာ္ မသိလို႔ပါ mg lay. သူမ်ားေတြလည္း လိုက္ေမးၾကည္႔ျပီးပါျပီ။ mg lay သိရင္လည္း ဘယ္လို ျပန္ျပီး Restore လုပ္ရတယ္ ဆိုတာ ေျပာျပခဲ႔ပါလား။
ေက်းဇူးပါပဲ..။
ေဆားတီးပါအစ္ကို၊ကၽြန္ေတာ္ကကြန္ၿပူတာကိုသာမန္ သံုးစြဲ
သူတစ္ေယာက္ပါ။ကၽြန္ေတာ္လည္းမသိပါ။
ကိုညီလင္းဆက္ကို(သို့)kp3နည္းပညာဘေလာ့ကိုေမး
ႀကည့္လို့ေတာ့ရႏိုင္မလားမသိဘူးခင္ဗ်။
္
တုိ႕ဆီမွာေတာ႕ကြန္မက္ေတြက အီးေမလ္ထဲကုိ ဝင္ေအာင္ ဆက္တင္ခ်ိန္ထားတယ္။ ကြန္မက္ဝင္လာရင္ အီးေမလ္ထဲေရာက္လာတာဘဲ အဲဒီကေနၿပန္ကူးၿပီး publish လုပ္လုိ႕ရတယ္။ ဆက္တင္မခ်ိန္ထားရင္ေတာ႕မသိ..
nice article . i like your blog.
ကိုေဇာ္ေရ ျမတ္စြာဘုရား ဓမၼစၾကၤာတရား ေဟာေနတဲ့ပံုကို ဘေလာ့ဂ္မွာ ထည့္ဖို႔ ကူးယူသြားပါတယ္ေနာ့္။ ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္။
Post a Comment