အေၾကာင္းအရာ ေျခေျချမစ္ျမစ္ မရွိဘဲ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာလိုက္ရသည္။ ငယ္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္ျပီး ထူးထူးဆန္းဆန္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ေသာ စကားမ်ားကို အလြန္ေျပာတတ္သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ကမာၻကို အလုပ္မရွိတိုင္း လတ္လ်ားလတ္လ်ား ပတ္ေနသူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ႔ အတြက္ သူ႕ကို ၾကိဳးတုပ္ထားရင္ေတာင္မွ ဖမ္းမမိပါဘူး။ အခုလည္း ဘယ္ကေန ဘယ္လို ျဖစ္တယ္ မသိ ကၽြန္ေတာ္႔ဖုန္းကို လွမ္းဆက္ပါသည္။
သူနဲ႔ ေျပာျဖစ္တဲ႔ အေၾကာင္းေတြကို နားေထာင္မယ္ ဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕ ေျပာတတ္တဲ႔ စကားေတြနဲ႔ နည္းနည္းေတာ႔ အသားက်ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။ ႏို႕မို႕ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္ ဗ်ည္းသံ ၊ သရသံေတြ ထည္႔ျပီး ၾကားေယာင္ မိေနရင္ ဘယ္လိုမွ အဆင္ေျပမယ္ မဟုတ္ပါ။ သူက စကားေျပာရင္ ဗ်ည္းသံ ၊ သရသံ မဲ႔စြာ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား ၊ မေတြးမိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေျပာျပတတ္ ပါသည္။ ေက်ာင္းတုန္းက ဆိုရင္ သူစကားေျပာရင္ အားလံုးလိုလိုက ေက်ာင္းစာ ပုစာၦကိုသာ အေျဖရေအာင္ တြက္ပါရေစ လို႔ ေတာင္းပန္ ယူၾကရသည္ အထိ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ -
“ မင္းၾကားဖူးလား ကိုေဇာ္ ”
ေသခ်ာပါသည္။ သူေျပာသမွ် အေတာ္မ်ားမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကားဖူးတာ မ်ားပါသည္။ ဒါေၾကာင္႔ ေသခ်ာေအာင္ပဲ ေျပာလိုက္ပါေတာ႔သည္။
“ ေအး . . မၾကားဖူးဘူး ”
“ မင္းကလည္း ဘာေျပာမယ္ မွန္းေတာင္မွ မသိေသးဘူး။ မၾကားဖူးဘူးက စေျပာတာပဲ ”
အယ္ . . . ဒါလည္း ဟုတ္တာပဲ။
“ ဒါေတာ႔ ဒါေပါ႔။ မင္းကလည္း ငါ႔ကို ေျပာရင္ ငါ မၾကားဖူးဘူး ဆိုတာကိုပဲ ေရြးေျပာတာပဲ မဟုတ္လား ”
ဒီေတာ႔ သူက မခိုတရုိ႔ ျပံဳးျပန္ပါသည္။ လက္ႏွစ္ဘက္ကို ပြတ္ျပီး ရွက္ျပံဳးျပံဳးျခင္းေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ မင္းတုန္းမင္းၾကီး ေက်နပ္စရာတစ္ခုခုကို ေတြ႕လို႔ ျပံဳးလိုက္သလို ျပံဳးျခင္းမ်ိဳးပါပဲ။
“ ဒီလိုကြ။ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ဟာ မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို လက္ထပ္ ယူျပီးရင္ ၁ ၊ ၂ ၊ ၃ ျဖစ္တယ္တဲ႔။ မင္း ၾကားဖူးလား ”
ေမးျပန္ျပီ လူကို ႏွိမ္သလိုပဲ။ မၾကားဖူးပါဘူး ဆိုေနမွပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းပဲ ခါျပလိုက္သည္။ ဒီေတာ႔ သူ႕ဖာသာ ဆက္ေျပာပါေတာ႔သည္။
ေမးျပန္ျပီ လူကို ႏွိမ္သလိုပဲ။ မၾကားဖူးပါဘူး ဆိုေနမွပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းပဲ ခါျပလိုက္သည္။ ဒီေတာ႔ သူ႕ဖာသာ ဆက္ေျပာပါေတာ႔သည္။
“ တစ္ = သူနဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ တစ္ ေနတတ္တယ္ တ႔ဲ ”
“ ဘယ္လို ”
“ ဘယ္လို ”
“ ဥပမာ - ကိုယ္က အခန္းထဲ ဝင္မယ္ ဆိုရင္ သူက အခန္းအျပင္ ထြက္မယ္ ၊ ကိုယ္က အခန္းအျပင္ ထြက္မယ္ ဆိုရင္ သူက အခန္းထဲ ဝင္မယ္ လုပ္ရင္း အခန္းတံခါး အဝမွာ တစ္ေနတတ္တယ္တဲ႔။ ဆန္႔က်င္တဲ႔ သေဘာေပါ႔ကြာ။ ”
“ ေၾသာ္. . . ”
“ ေၾသာ္. . . ”
“ ႏွစ္ = ကိုယ္က အႏွစ္ ခံရတတ္တယ္ တဲ႔ ”
“ ဘုရား . . ဘုရား . .ဘယ္လိုမ်ားပါလိမ္႔ ”
“ ဘုရား . . ဘုရား . .ဘယ္လိုမ်ားပါလိမ္႔ ”
“ ဥပမာကြာ - ေခါင္းစားရင္ ဘုရင္ ျဖစ္တယ္ ဆိုျပီး ကိုယ္႕ကို ၾကက္ေခါင္းေကၽြးျပီး သူကေတာ႔ ၾကက္ေပါင္ကိုပဲ စားပါ႔မယ္ ဆိုျပီး စကားလံုး လွလွေလးေတြနဲ႔ အႏွစ္ခံရမယ္ တဲ႔ ”
“ ဂလိုကိုး . . . ”
“ ဂလိုကိုး . . . ”
“ သံုး = ကိုယ္က အသံုးခ်ခံရမယ္ တဲ႔ ”
“ ဟင္. . . အတစ္ခံ ၊ အႏွစ္ခံရတာထက္ အသံုးခ်ေတာင္မွ ခံရဦးမတဲ႔လား ”
“ ဟင္. . . အတစ္ခံ ၊ အႏွစ္ခံရတာထက္ အသံုးခ်ေတာင္မွ ခံရဦးမတဲ႔လား ”
“ ဟုတ္တယ္ ဒီအတိုင္းပဲ။ ဥပမာ - ကိုယ္က စင္ကာပူကို ေစ်းဝယ္ထြက္မလား ၊ ကားဝယ္မလား ဆိုရင္ သူက စင္ကာပူသြားျပီး ကားဝယ္မယ္ ဆိုျပီး ေျပာလိမ္႔မယ္တဲ႔ ”
ေၾသာ္. . . ေၾသာ္. . . အင္း . . အင္း. . နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ ေခါင္းစားေအာင္ နားေထာင္ခဲ႔ရေသာ ၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ေသာ စကားမ်ားကို အလြန္ ေျပာတတ္သူ တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ( ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ စာေတြ မ်ားမ်ား ဖတ္လာေတာ႔ သူ႕စကားေလးေတြကို ဟာသပေဒသာ နဲ႔ ဆရာ တာရာမင္းေဝ စာအုပ္မ်ားထဲမွာ ထပ္ဖတ္မိပါသည္။ )
အခုလည္း ဘယ္ကေန ဘယ္လို ကၽြန္ေတာ္ ဖုန္းနံပါတ္ကို သိသြားလည္း မသိပါဘူး။ လွမ္းဖုန္းဆက္ပါသည္။ သူ႕အသံၾကားလိုက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သိေနပါသည္ ျဂိဳဟ္ဆိုးအသံ ဆိုျပီးေတာ႔ပါ။ သူကေတာ႔ တဟဲဟဲ ရယ္ရင္း ဒီလိုပဲ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြကို ေျပာပါေတာ႔သည္။ ေျပာရင္းနဲ႔ အြန္လိုင္း အေၾကာင္း ပါလာျပန္ပါသည္။
“ မင္းတို႔ အြန္လိုင္းကလည္း ေတာ္ေတာ္ ရႈပ္တာပါပဲလား”
“ ေအာင္မာ ဘာရႈပ္လို႔လဲ ”
“ ရႈပ္တာေတြ ေျပာရရင္ေတာ႔ အမ်ားၾကီးပဲကြ။ ဒါေပမဲ႔ ငါ တစ္ခုေတာ႔ ေျပာပါဦးမယ္။ မင္းေရးတာေတြ ေက်ာင္းမွာတုန္းက ေရးသလို မျပင္းေတာ႔ဘူး။ ”
“ ဘယ္လို မျပင္းတာလဲ ”
“ မေကာင္းေတာ႔ဘူး။ ျပင္းျပင္ျပျပ ထိထိရွရွ မရွိေတာ႔တာ ၊ ေက်ာင္းတုန္းက ဆိုရင္ ေရးလိုက္ရင္ ပိႆေလး ေဘးပစ္ပဲ။ ဖတ္လိုက္ရတဲ႔ လူလည္း နင္႔ခနဲ ၊ ခံလိုက္ရတဲ႔ လူဆိုလည္း နင္႔ခနဲပဲ ”
“ ဒါကေတာ႔ကြာ ၊ အေျခအေနေပၚ မူတည္ေရးရတာေလ။ ဟိုဟာက သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ ဖတ္တာ ၊ ဒီမွာက လူေပါင္းစံု ဖတ္တာေလ။ ငါေရးတာနဲ႔ ကီး မကိုက္ရင္ သူတို႔ကို ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနမွာလည္း စိုးတယ္။ ”
“ ဒါကေတာ႔ မင္းမွားတယ္ လို႔ ထင္တာပဲ ၊ လူဆိုတာ ကိုယ္႔ပံုစံ ကိုယ္ရွိတယ္ေလ။ အရင္ကလိုပဲ ခပ္မာမာ ေရးစမ္းပါကြာ ၊ အခု မင္း ေရးထားတာေတြ ၾကည္႔ရတာ မိန္းမလ်ာလိုပဲ ”
“ ဟာ . . . ”
“ ဟာ မေနနဲ႔။ တကယ္ေျပာတာ ေပ်ာ႔စိ ေပ်ာ႔ဖတ္နဲ႔။ ဖတ္ရတာလဲ ေရေလ်ာ႔ေနတဲ႔ ေရပူေဖာင္းကို ကိုင္ရသလိုပဲ ”
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာေျပာရမွန္း မသိသလိုကို ျဖစ္သြားသည္။ သူကပဲ ဆက္ေျပာျပန္ပါသည္။
“ အရင္ကဆို တစ္ခုခု တိုတိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ရွည္ရွည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္ျပီးရင္ အေတြးေလးေတြက ဆက္ေတြးလို႔ ေကာင္းတယ္။ အခု ေရးတာေတြက ေရေပၚဆီေတြပဲ ”
“ အမ္ ”
နင္ သထက္ နင္ မိသြားသည္။
“ ဟ ဒါကေတာ႔ အေျခအေနေပၚ မူတည္ျပီး သင္႔တင္႔သလို ေရးရတာကြ။ အရင္ကလိုသာ ပိႆေလးနဲ႔ ေဘးပစ္ ေရးေနရင္ ေန႔တိုင္း ကိုယ္႕ဖာသာ ေရးျပီး သူမ်ား လာဆဲတာ ခံရလို႔ေတာင္မွ ဆံုးေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ ”
“ ေအး လူေတြ ဒါေတြ ခက္ေနတာပဲ။ ကိုယ္ေပးခ်င္ ၊ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ အႏုပညာအေပၚမွာ တန္ဖိုးထားမွာလား။ လူၾကိဳက္မ်ားေအာင္ ေရလိုက္ ငါးလိုက္ ေရးမွာလား။ အရင္က မင္းပဲ ေျပာဖူးတယ္ေလ။ ဆန္းသစ္မႈ တစ္ခုကို မေရာက္ခင္မွာ ေရွးေဟာင္းသမားေတြရဲ႕ တုပ္ဆီးတိုးမႈကို ခံရမွာပဲ ဆိုတာ မင္းေမ႕သြားျပီလား ”
“ မေမ႔ပါဘူးကြ။ ဒါေပမဲ႔ လုပ္ရတဲ႔ နည္းလမ္းေတြကေတာ႔ ကြာတယ္ကြာ။ အခုက အြန္လိုင္းေပၚမွာကြ။ “ ေရကူးညွာတင္နည္း ” ကိုလည္း သံုးမရဘူး။ “ ေကာက္ပင္ရိတ္လွီးနည္း ” ကိုလည္း လုပ္သံုးမရဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ “ ခက္တင္ေမာင္းနင္းနည္း ” ကိုေတာင္မွ ပါးပါးေလးပဲ သံုးရတာ ”
“ ဒါဆို မင္း ပိႆေလးနဲ႔ ေဘးမပစ္ႏိုင္ဘူးေပါ႔။ အရင္ကေတာ႔ မင္းက ေဘးကိုေတာင္မွ မပစ္ဘူးဆို တည္႔တည္႔ပဲ ထုမယ္ ဆို ”
“ Flexible ျဖစ္ဖို႔လည္း လိုတယ္ ဆိုတာ သိလာတယ္ သူငယ္ခ်င္း ”
“ ဒါဆိုရင္ေတာ႔ မင္း စစ္မွန္မႈ မျဖစ္ေတာ႔တာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါ မင္းကာကြယ္တာပဲ။ ”
“ ဒါကေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရးၾကည္႔မွပဲ သိမယ္ သူငယ္ခ်င္း ”
“ ေအးေလ။ ငါလည္း ဘာမွသာ မေရးတာ ေနရာတကာေတာ႔ ေရာက္ျပီး လိုက္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းလိုပဲ သူတို႔လည္း ဒီလို ကာကြယ္ ေျပာတတ္တာပါပဲ။ ျပီးေတာ႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္ေလ....”
“ ဘာလဲ ”
“ ကိုယ္တိုင္ ေရးၾကည္႔ပါလား ဆိုျပီးေတာ႔. . . ”
“ ဒါလည္း အမွန္ပဲေလ။ ဘယ္အရာ မဆို ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးၾကည္႔မွ သိတာကြ။ က်ားပြဲ တစ္ပြဲလို ေဘးက ထိုင္ၾကည္႔ျပီး အကြက္ေတြ ျမင္ေနယံုနဲ႔ေတာ႔ အလကားပဲ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ထိုးၾကည္႔ရမယ္ေလ။ ”
“ အိုေကေလ ထားပါဦး။ မင္းတို႔ အြန္လိုင္းက ခ်က္တင္ အေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းေျပာခ်င္ေသးတယ္။ ”
“ အင္း ”
“ ပထမကေတာ႔ကြာ။ ငါတို႔ ငယ္ငယ္က ေကာင္မေလးနဲ႔ ေကာင္ေလး ရစ္ေနၾကျပီ ဆိုရင္ “ အီစကလီ ” လုပ္တယ္ ဆိုျပီးေတာပဲ ေျပာတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ ဒီလို “ အီစီကလီ ” ဆိုတာပဲ သိတယ္။ အခုေတာ႔ကြာ “ က်ဴ ” ( Q ) ေနၾကတယ္ လို႔ ေျပာင္းသံုးေနၾကပါလား။ ငါေတာင္မွ ပထမ ဒီစကားကို နားမလည္ဘူးကြ။ ”
“ ေအးေလ အခု ေနာက္ပိုင္း ခ်က္တင္ ေလာကမွာေတာ႔ ဒီလိုပဲ “ Q ” ေနတယ္ လို႔ပဲ ေျပာၾကတာပဲေလ။ ”
“ ေအး . . တကယ္ေတာ႔ ဒီစကားေလးက စဥ္းစားစရာေလးပဲကြ။ ”
“ ဘယ္လိုလဲ ”
“ မင္းတို႕က အဆင္႔လိုက္ မစဥ္းစားလို႔ ”
“ ဘယ္လို စဥ္းစားရမွာလဲ ”
“ A B C D ကိုပဲ အဆင္႔လိုက္ စဥ္းစားလိုက္ေလ။ ”
ဒီလိုပဲ သူက စကားေျပာရင္ ေဝ႔လည္ေၾကာင္ပတ္ ၊ ေဝလည္က်ားပတ္ေတြ အရမ္းမ်ားသည္။ တစ္ခါတေလ ဒါကိုပဲ စိတ္မရွည္စရာ ျဖစ္တတ္ပါသည္။
“ ဘယ္လို စဥ္းစားရမွာလဲ ၊ ငါ မသိဘူးကြာ။ မင္းပဲ ေျပာျပေတာ႔ . . . . ”
“ ဟဲဟဲဟဲ. . . . A B C D ရဲ႕ အကၡရာ အစဥ္အလိုက္ ဆိုရင္ Q ဆိုတာ မျဖစ္လာခင္ P ဆိုတာ အရင္လာတယ္ မဟုတ္လား။ ”
“ ေအး အဲဒါ ဘာျဖစ္လဲ ”
“ ဒါပဲေပါ႔ကြ။ Q ခ်င္ေနတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ အရင္ဆံုး P ျပင္ေအာင္ လုပ္ထားရမွာေပါ႔။ ဒါမွ သူ Q လို႔ ရမယ္ေလ။ သူ႔ကိုယ္သူ P ျပင္ေအာင္ မလုပ္ထားရင္ သူမ်ားကို သူ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး သြား Q မလဲ ”
ေအာင္မာ ဟုတ္သားပဲဟ။ တစ္ခါမွကို မစဥ္းစားမိဘူး။
“ ၾသ . . ဒီေတာ႔. . . ”
“ ဒီေတာ႔ A B C D အကၡရာ အစဥ္အလိုက္ အတိုင္းပဲ P P ျပင္ျပင္ Q ေနတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ Q ေနတာ လြန္သြားရင္ေတာ႔ သူေျပာသမွ်ေတြ အားလံုးဟာ R ေနတာေတြ ျဖစ္သြားေတာ႔တာပဲ ”
“ ဟာ . . . . ”
ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွကို မစဥ္းစားမိခဲ႔ဘူး။ သူေျပာလိုက္ေတာ႔လည္း အဂၤလိပ္ အကၡရာ အစီအစဥ္ေလးက သူ႕ဖာသာ အဆင္ကို ေျပေနပါေရာလား။
“ ဟာ မေနနဲ႔။ အဂၤလိပ္ အကၡရာကိုက လိုအပ္လို႔ ဒီလို စီစဥ္ေပးထားတာ။ PP ျပင္ျပင္ ျပင္ဆင္ ထားတဲ႔ လူမွ Q လို႔ ရတာ။ ေအး . . . Q တာ မ်ားသြားတဲ႔ လူေတြကလည္း Q တာ လြန္သြားရင္ သူေျပာေနတာေတြက R ေနတာ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဒါကေတာ႔ ငါ အခု ျမင္ေနတဲ႔ မင္းတို႔ အြန္လိုင္းက ခ်က္တင္သမားေတြ အားလံုး က်င္႔သံုးေနတဲ႔ Q တာကို ျမင္မိတဲ႔ သေဘာတရားေလးပါပဲကြာ။ ဘာမွေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ”
“ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး ဆိုေပမဲ႔ အရမ္းေကာင္းတယ္ သူငယ္ခ်င္း။ P ျပင္ေအာင္ ေျပာမွ Q လို႔ ရသလို ၊ Q တာ မ်ားသြားရင္လည္း R သြားတာပဲ။ အရမ္းေကာင္းတယ္ သူငယ္ခ်င္း ေက်းဇူးပဲ။ ဒီေတာ႔. . . ”
“ ဒီေတာ႔ ဘာျဖစ္လဲ ”
“ ဒီေတာ႔ကြာ။ ငါ႔နာမည္ “ ကိုေဇာ္ ” ေလ။ ဒီေတာ႔ ဘေလာ႔ေပၚ တင္ရမွာေပါ႔ကြာ ”
“ ဟာ . . . ”
ဟဲဟဲ. . . ဒီတစ္ကြက္နဲ႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကို ေနာက္ေကာက္ခ်ျပီး အလဲထိုး လိုက္ပါေတာ႔သည္။ အြန္လိုင္း ခ်က္တာသမားေတြ အတြက္ေပါ႔ဗ်ာ ေဆာင္ရန္ ၊ ေရွာင္ရန္ စကားေလး ရတာေပါ႔ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။
ေၾသာ္. . . ေၾသာ္. . . အင္း . . အင္း. . နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ ေခါင္းစားေအာင္ နားေထာင္ခဲ႔ရေသာ ၊ ထူးထူးဆန္းဆန္း ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ေသာ စကားမ်ားကို အလြန္ ေျပာတတ္သူ တစ္ေယာက္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ( ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ စာေတြ မ်ားမ်ား ဖတ္လာေတာ႔ သူ႕စကားေလးေတြကို ဟာသပေဒသာ နဲ႔ ဆရာ တာရာမင္းေဝ စာအုပ္မ်ားထဲမွာ ထပ္ဖတ္မိပါသည္။ )
အခုလည္း ဘယ္ကေန ဘယ္လို ကၽြန္ေတာ္ ဖုန္းနံပါတ္ကို သိသြားလည္း မသိပါဘူး။ လွမ္းဖုန္းဆက္ပါသည္။ သူ႕အသံၾကားလိုက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သိေနပါသည္ ျဂိဳဟ္ဆိုးအသံ ဆိုျပီးေတာ႔ပါ။ သူကေတာ႔ တဟဲဟဲ ရယ္ရင္း ဒီလိုပဲ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြကို ေျပာပါေတာ႔သည္။ ေျပာရင္းနဲ႔ အြန္လိုင္း အေၾကာင္း ပါလာျပန္ပါသည္။
“ မင္းတို႔ အြန္လိုင္းကလည္း ေတာ္ေတာ္ ရႈပ္တာပါပဲလား”
“ ေအာင္မာ ဘာရႈပ္လို႔လဲ ”
“ ရႈပ္တာေတြ ေျပာရရင္ေတာ႔ အမ်ားၾကီးပဲကြ။ ဒါေပမဲ႔ ငါ တစ္ခုေတာ႔ ေျပာပါဦးမယ္။ မင္းေရးတာေတြ ေက်ာင္းမွာတုန္းက ေရးသလို မျပင္းေတာ႔ဘူး။ ”
“ ဘယ္လို မျပင္းတာလဲ ”
“ မေကာင္းေတာ႔ဘူး။ ျပင္းျပင္ျပျပ ထိထိရွရွ မရွိေတာ႔တာ ၊ ေက်ာင္းတုန္းက ဆိုရင္ ေရးလိုက္ရင္ ပိႆေလး ေဘးပစ္ပဲ။ ဖတ္လိုက္ရတဲ႔ လူလည္း နင္႔ခနဲ ၊ ခံလိုက္ရတဲ႔ လူဆိုလည္း နင္႔ခနဲပဲ ”
“ ဒါကေတာ႔ကြာ ၊ အေျခအေနေပၚ မူတည္ေရးရတာေလ။ ဟိုဟာက သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ ဖတ္တာ ၊ ဒီမွာက လူေပါင္းစံု ဖတ္တာေလ။ ငါေရးတာနဲ႔ ကီး မကိုက္ရင္ သူတို႔ကို ေစာ္ကားသလို ျဖစ္ေနမွာလည္း စိုးတယ္။ ”
“ ဒါကေတာ႔ မင္းမွားတယ္ လို႔ ထင္တာပဲ ၊ လူဆိုတာ ကိုယ္႔ပံုစံ ကိုယ္ရွိတယ္ေလ။ အရင္ကလိုပဲ ခပ္မာမာ ေရးစမ္းပါကြာ ၊ အခု မင္း ေရးထားတာေတြ ၾကည္႔ရတာ မိန္းမလ်ာလိုပဲ ”
“ ဟာ . . . ”
“ ဟာ မေနနဲ႔။ တကယ္ေျပာတာ ေပ်ာ႔စိ ေပ်ာ႔ဖတ္နဲ႔။ ဖတ္ရတာလဲ ေရေလ်ာ႔ေနတဲ႔ ေရပူေဖာင္းကို ကိုင္ရသလိုပဲ ”
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာေျပာရမွန္း မသိသလိုကို ျဖစ္သြားသည္။ သူကပဲ ဆက္ေျပာျပန္ပါသည္။
“ အရင္ကဆို တစ္ခုခု တိုတိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ ရွည္ရွည္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္ျပီးရင္ အေတြးေလးေတြက ဆက္ေတြးလို႔ ေကာင္းတယ္။ အခု ေရးတာေတြက ေရေပၚဆီေတြပဲ ”
“ အမ္ ”
နင္ သထက္ နင္ မိသြားသည္။
“ ဟ ဒါကေတာ႔ အေျခအေနေပၚ မူတည္ျပီး သင္႔တင္႔သလို ေရးရတာကြ။ အရင္ကလိုသာ ပိႆေလးနဲ႔ ေဘးပစ္ ေရးေနရင္ ေန႔တိုင္း ကိုယ္႕ဖာသာ ေရးျပီး သူမ်ား လာဆဲတာ ခံရလို႔ေတာင္မွ ဆံုးေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ ”
“ ေအး လူေတြ ဒါေတြ ခက္ေနတာပဲ။ ကိုယ္ေပးခ်င္ ၊ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ႔ အႏုပညာအေပၚမွာ တန္ဖိုးထားမွာလား။ လူၾကိဳက္မ်ားေအာင္ ေရလိုက္ ငါးလိုက္ ေရးမွာလား။ အရင္က မင္းပဲ ေျပာဖူးတယ္ေလ။ ဆန္းသစ္မႈ တစ္ခုကို မေရာက္ခင္မွာ ေရွးေဟာင္းသမားေတြရဲ႕ တုပ္ဆီးတိုးမႈကို ခံရမွာပဲ ဆိုတာ မင္းေမ႕သြားျပီလား ”
“ မေမ႔ပါဘူးကြ။ ဒါေပမဲ႔ လုပ္ရတဲ႔ နည္းလမ္းေတြကေတာ႔ ကြာတယ္ကြာ။ အခုက အြန္လိုင္းေပၚမွာကြ။ “ ေရကူးညွာတင္နည္း ” ကိုလည္း သံုးမရဘူး။ “ ေကာက္ပင္ရိတ္လွီးနည္း ” ကိုလည္း လုပ္သံုးမရဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ “ ခက္တင္ေမာင္းနင္းနည္း ” ကိုေတာင္မွ ပါးပါးေလးပဲ သံုးရတာ ”
“ ဒါဆို မင္း ပိႆေလးနဲ႔ ေဘးမပစ္ႏိုင္ဘူးေပါ႔။ အရင္ကေတာ႔ မင္းက ေဘးကိုေတာင္မွ မပစ္ဘူးဆို တည္႔တည္႔ပဲ ထုမယ္ ဆို ”
“ Flexible ျဖစ္ဖို႔လည္း လိုတယ္ ဆိုတာ သိလာတယ္ သူငယ္ခ်င္း ”
“ ဒါဆိုရင္ေတာ႔ မင္း စစ္မွန္မႈ မျဖစ္ေတာ႔တာ ေသခ်ာတယ္။ ဒါ မင္းကာကြယ္တာပဲ။ ”
“ ဒါကေတာ႔ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ေရးၾကည္႔မွပဲ သိမယ္ သူငယ္ခ်င္း ”
“ ေအးေလ။ ငါလည္း ဘာမွသာ မေရးတာ ေနရာတကာေတာ႔ ေရာက္ျပီး လိုက္ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းလိုပဲ သူတို႔လည္း ဒီလို ကာကြယ္ ေျပာတတ္တာပါပဲ။ ျပီးေတာ႔ ေျပာတတ္ၾကတယ္ေလ....”
“ ဘာလဲ ”
“ ကိုယ္တိုင္ ေရးၾကည္႔ပါလား ဆိုျပီးေတာ႔. . . ”
“ ဒါလည္း အမွန္ပဲေလ။ ဘယ္အရာ မဆို ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးၾကည္႔မွ သိတာကြ။ က်ားပြဲ တစ္ပြဲလို ေဘးက ထိုင္ၾကည္႔ျပီး အကြက္ေတြ ျမင္ေနယံုနဲ႔ေတာ႔ အလကားပဲ ကိုယ္တိုင္ ဝင္ထိုးၾကည္႔ရမယ္ေလ။ ”
“ အိုေကေလ ထားပါဦး။ မင္းတို႔ အြန္လိုင္းက ခ်က္တင္ အေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းေျပာခ်င္ေသးတယ္။ ”
“ အင္း ”
“ ပထမကေတာ႔ကြာ။ ငါတို႔ ငယ္ငယ္က ေကာင္မေလးနဲ႔ ေကာင္ေလး ရစ္ေနၾကျပီ ဆိုရင္ “ အီစကလီ ” လုပ္တယ္ ဆိုျပီးေတာပဲ ေျပာတယ္ ၊ ဒါေၾကာင္႔ ဒီလို “ အီစီကလီ ” ဆိုတာပဲ သိတယ္။ အခုေတာ႔ကြာ “ က်ဴ ” ( Q ) ေနၾကတယ္ လို႔ ေျပာင္းသံုးေနၾကပါလား။ ငါေတာင္မွ ပထမ ဒီစကားကို နားမလည္ဘူးကြ။ ”
“ ေအးေလ အခု ေနာက္ပိုင္း ခ်က္တင္ ေလာကမွာေတာ႔ ဒီလိုပဲ “ Q ” ေနတယ္ လို႔ပဲ ေျပာၾကတာပဲေလ။ ”
“ ေအး . . တကယ္ေတာ႔ ဒီစကားေလးက စဥ္းစားစရာေလးပဲကြ။ ”
“ ဘယ္လိုလဲ ”
“ မင္းတို႕က အဆင္႔လိုက္ မစဥ္းစားလို႔ ”
“ ဘယ္လို စဥ္းစားရမွာလဲ ”
“ A B C D ကိုပဲ အဆင္႔လိုက္ စဥ္းစားလိုက္ေလ။ ”
ဒီလိုပဲ သူက စကားေျပာရင္ ေဝ႔လည္ေၾကာင္ပတ္ ၊ ေဝလည္က်ားပတ္ေတြ အရမ္းမ်ားသည္။ တစ္ခါတေလ ဒါကိုပဲ စိတ္မရွည္စရာ ျဖစ္တတ္ပါသည္။
“ ဘယ္လို စဥ္းစားရမွာလဲ ၊ ငါ မသိဘူးကြာ။ မင္းပဲ ေျပာျပေတာ႔ . . . . ”
“ ဟဲဟဲဟဲ. . . . A B C D ရဲ႕ အကၡရာ အစဥ္အလိုက္ ဆိုရင္ Q ဆိုတာ မျဖစ္လာခင္ P ဆိုတာ အရင္လာတယ္ မဟုတ္လား။ ”
“ ေအး အဲဒါ ဘာျဖစ္လဲ ”
“ ဒါပဲေပါ႔ကြ။ Q ခ်င္ေနတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ အရင္ဆံုး P ျပင္ေအာင္ လုပ္ထားရမွာေပါ႔။ ဒါမွ သူ Q လို႔ ရမယ္ေလ။ သူ႔ကိုယ္သူ P ျပင္ေအာင္ မလုပ္ထားရင္ သူမ်ားကို သူ ဘယ္လိုလုပ္ျပီး သြား Q မလဲ ”
ေအာင္မာ ဟုတ္သားပဲဟ။ တစ္ခါမွကို မစဥ္းစားမိဘူး။
“ ၾသ . . ဒီေတာ႔. . . ”
“ ဒီေတာ႔ A B C D အကၡရာ အစဥ္အလိုက္ အတိုင္းပဲ P P ျပင္ျပင္ Q ေနတဲ႔ လူတစ္ေယာက္ဟာ Q ေနတာ လြန္သြားရင္ေတာ႔ သူေျပာသမွ်ေတြ အားလံုးဟာ R ေနတာေတြ ျဖစ္သြားေတာ႔တာပဲ ”
“ ဟာ . . . . ”
ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွကို မစဥ္းစားမိခဲ႔ဘူး။ သူေျပာလိုက္ေတာ႔လည္း အဂၤလိပ္ အကၡရာ အစီအစဥ္ေလးက သူ႕ဖာသာ အဆင္ကို ေျပေနပါေရာလား။
“ ဟာ မေနနဲ႔။ အဂၤလိပ္ အကၡရာကိုက လိုအပ္လို႔ ဒီလို စီစဥ္ေပးထားတာ။ PP ျပင္ျပင္ ျပင္ဆင္ ထားတဲ႔ လူမွ Q လို႔ ရတာ။ ေအး . . . Q တာ မ်ားသြားတဲ႔ လူေတြကလည္း Q တာ လြန္သြားရင္ သူေျပာေနတာေတြက R ေနတာ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဒါကေတာ႔ ငါ အခု ျမင္ေနတဲ႔ မင္းတို႔ အြန္လိုင္းက ခ်က္တင္သမားေတြ အားလံုး က်င္႔သံုးေနတဲ႔ Q တာကို ျမင္မိတဲ႔ သေဘာတရားေလးပါပဲကြာ။ ဘာမွေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ”
“ ဘာမွ မဟုတ္ဘူး ဆိုေပမဲ႔ အရမ္းေကာင္းတယ္ သူငယ္ခ်င္း။ P ျပင္ေအာင္ ေျပာမွ Q လို႔ ရသလို ၊ Q တာ မ်ားသြားရင္လည္း R သြားတာပဲ။ အရမ္းေကာင္းတယ္ သူငယ္ခ်င္း ေက်းဇူးပဲ။ ဒီေတာ႔. . . ”
“ ဒီေတာ႔ ဘာျဖစ္လဲ ”
“ ဒီေတာ႔ကြာ။ ငါ႔နာမည္ “ ကိုေဇာ္ ” ေလ။ ဒီေတာ႔ ဘေလာ႔ေပၚ တင္ရမွာေပါ႔ကြာ ”
“ ဟာ . . . ”
ဟဲဟဲ. . . ဒီတစ္ကြက္နဲ႔ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ သူ႕ကို ေနာက္ေကာက္ခ်ျပီး အလဲထိုး လိုက္ပါေတာ႔သည္။ အြန္လိုင္း ခ်က္တာသမားေတြ အတြက္ေပါ႔ဗ်ာ ေဆာင္ရန္ ၊ ေရွာင္ရန္ စကားေလး ရတာေပါ႔ ဟုတ္တယ္ဟုတ္။
“ P > Q > R ”
ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္
.
19 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:
P Q R သေဘာကို သေဘာက်တယ္ း) ဟုတ္ပါ့ Qတာေတြမ်ားသြားရင္လည္း R တယ္လို႕ ထင္နို္င္စရာရွိတာပဲ ။
အာR ၿပီးသြားရင္ေတာ႔ အက္စ္ sorry ဘဲဗ်ာ
ခင္မင္တဲ႔
ေရႊစင္ဦး
p q r....s...???.. t....????...
ခင္မင္တဲ့
ေရႊဂဲ
ဟိဟိ း) ၾကဳတာမ်ားေတာ႔ အာသြားေရာတဲ႔ ေျပာတတ္ တယ္ ဟုတ္သားပဲ အၾကဴမမ်ားေအာင္ဂရုစုိက္မွ း)
ေမာင္ဘႀကိဳင္
ဖတ္ရင္းျပံဳးသြားတယ္ ကိုေဇာ္...
ခင္မင္တဲ့
ေန၀သန္
ပီျပင္ေအာင္ က်ဴတတ္သူမ်ား အာေတြ႕ ၿပီး အထပ္ထပ္ ျပန္က်ဴေနတာ ေတြ႕ဖူးပါတယ္ ကိုေဇာ္ရယ
ၿငိမ္းစိုးဦး္
သေဘာက်တယ္..
သူေၿပာတာလည္း ဟုတ္ေနသားပဲ...
ကိုေဇာ္႔သူငယ္ခ်င္းက P,Q,R..အေႀကာင္း
ေတာ္ေတာ္ေလ႔လာထားပံုရတယ္...
အဟတ္..
အင္း ...
တတ္လဲ တတ္ႏိူင္လြန္း ..
ေရး လဲ ေရး ႏိူင္လြန္း...။
Q လို႔ ေရးထားတာက ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ တန္းစီတာကို ေျပာတာပဲ။ Please 'Q' ဆိုတာ ေက်းဇူးၿပဳၿပီး တန္းစီပါလို႔ ေရးတာ။ အဲဒီေတာ့ ခ်က္တင္ေလာကက Q ဆိုတာလည္း တန္းစီခိုင္းတာမ်ား ျဖစ္ေနမလား :-)
ရွင့္အၾကဴမေတြကို ဆက္မေရးပါေစနဲံ႔။ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ပဲ ၀င္မပါေစနဲ႔။ဘမ္းထားလို႔ဘာမွေရးလို႔မရတာကိုအခြင့္ေကာင္းမယူနဲ႔လုပ္နည္းေတြအမ်ားၾကီးရွိတာ
သေဘာေပါက္ပါ။
Nwe Ko
လန္းတယ္ဗ်ိဳးးးးး
ဟဟဟဟ ရယ္သြားတယ္ ေနာ္ ခြီးးးး
ပညာ ရသြားျပီ....ဘာတဲ ့
P Q R ...ဟီးးးး
အခုေတာ့ မ P ေသးလို ့
ဒါက တကယ္ပဲေနာ္ အစ္ကုိ ... ညီတို႕မစဥ္းစားမိခဲ႕ဘူးဗ် .. အခုလို အသိေပးလို႕ ေက်းဇူးေနာ္ အစ္ကို
ခင္မင္လွ်က္
ေနေဇာ္လင္း
အန္ (N) ခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္
အို (O) ေနသူေတြ အခ်င္းခ်င္း
ပီ (P) ပီ ျပင္ျပင္
ၾကဴ (ွQ) ၾကျပီး
အာ (R) ေနတာ သိလဲသြားေရာ
အက္ (S) ရာေတြ တစတစ ျဖစ္ကာ
တီ (T) ကို ဆားနဲ႔တို႔သလို ထြန္႔ထြန္႔လူး ခံစားရျပီး
ယူ (U) လို႔လဲ မျဖစ္တဲ့ အဆံုး
ဗီ (V) ဒီယိုထဲကလို
ဒဗယ္လ်ဴ (W) ေဆးလံုးေလးေတြ ေသာက္ကာ
အိတ္ (X) လိုက္ရင္ ေကာင္းလိမ့္ႏိုး စဥ္းစားရင္းေနာက္ဆံုးေတာ့
၀ိုင္ (Y) ေတြ အမူးေသာက္လိုက္လို႔
ဇက္ (Z) က်ဳိးက်သြားသတဲ့။
ဟတ္ ဟတ္ ဟတ္
PQR ၃ လံုးေလာက္နဲ႔ေတာ့ ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္။
ခုမွသိေတာ့တယ္..
မွတ္သားသြားရတယ္..
ခင္မင္စြာ
သဒၶါ
P Q R ရဲ႕ သေဘာတရားေတြ
ခုမွသိေတာ႔တယ္။
ေၾသာ္..ဒါနဲ႔ ေမးအုံးမယ္။
မင္းတုန္းမင္းတရားၾကီး လက္ပြတ္ျပီး ရယ္(ရီ)တာ
ကုိေဇာ္ ျမင္ဖူးတယ္ေပါ႔။:) :P
ခင္မင္စြာျဖင္႔
ခုိင္နုငယ္
ဖတ္သြားပါသည္.. မွတ္သြားပါသည္...
ေဟာဗ်ာ ကိုေဇာ္ က လဲ ဗ်ာ တည့္တည့္ၾကီး ေျပာေနသလို ပဲ။ P>Q>R တဲ ့လားဗ်ာ။
အေတြးေလးေတြေကာင္းတယ္။
သရသံေတာ့မသိဘူး။ ဗ်ည္းသံေတာ့ ပါေနသလုိလုိဘဲဗ်။ း၀)))
ခင္မင္လ်က္
ကုိကိုေမာင္(ပန္းရနံ႔)
Post a Comment