တစ္ခါက . . .
ရုပ္ခ်င္း ခြဲမရေအာင္ တူေသာ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ ရွိသတဲ႔။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ ရုပ္ခ်င္း ခြဲမရေအာင္ တူယံုမက ျပဳမူေနထိုင္ပံုကလည္း တစ္ထပ္တည္းက်ေနေလ့ ရွိ၏။ သူတို႔ကို မိဘေတြကေတာင္မွ မခြဲတတ္ေအာင္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျဖစ္ခဲ႔ရ၏။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္က ရုပ္လကၡဏာေတြသာ တူတာ အေတြးမွာေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ နည္းနည္းမွ မတူတဲ႔ အျပင္ လံုးဝကို ဆန္႔က်င္ျပီး ကြဲျပာၾကသတဲ႔။ ဒီလို ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ျပီး ကြဲျပားတယ္ ဆိုတာကလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တမင္ ဆန္႔က်င္ေနတာ မဟုတ္ဘဲ။ သူတို႔ဖာသာ စိတ္ထဲက အလိုလို ျဖစ္ေပၚေနတာပဲ ျဖစ္၏။
အျဖဴတစ္ျခမ္း ၊ အနက္တျခမ္း ေဆးသုတ္ထားေသာ ေက်ာက္တံုး တစ္တံုးကို တစ္ေယာက္က ဘာလို႔ အျဖဴေရာင္ တစ္ျခမ္းသုတ္ထားရတာလဲ လို႔ ေတြးေနခ်ိန္မွာ ေနာက္တစ္ေယာက္ ဘာလို႔ အနက္ေရာင္ကို တစ္ဝက္ပဲ ျခယ္ထားရတာလဲ လို႔ စဥ္းစားေနမိတယ္ ဆိုပဲ။ အဲဒီလို အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ၊ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ၊ ကိစၥတစ္ရပ္အေပၚမွာ အေတြးမတူဘဲ ဆန္႔က်င္စြာျဖင့္ သူတို႔ဟာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွင္သန္ခဲ႔ၾက၏။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ ေနာက္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ေသာ စီးပြားေရးသမား ႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္လာၾက၏။ ေအာင္ျမင္တာျခင္း တူေပမဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ကူး အေတြးေတြကလည္း ငယ္ငယ္ကလိုပဲ ဆန္႔က်င္ ကြဲျပားလ်က္ပါပဲ။
တစ္ေန႔ေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို ထုတ္ေဝဖို႔ ေရးသားေနတယ္ ဆိုတဲ႔ သတင္းကို သူတို႔ရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ အသိုင္းအဝုိင္းကေန လြင့္ပ်ံလာ၏။ ႏွစ္ေယာက္ စလံုးကလည္း စီးပြားေရး ေလာကမွာ ေလးစားဖြယ္ရာ လူႏွစ္ဦးမို႔ သူ႕လူနဲ႔သူ သူတို႔ကို ေလးစားၾက၏။ သူတို႔ အေပၚမွာလည္း ပုဂၢိဳလ္စြဲေတြ ရွိေနၾကသည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရးသားေနတယ္ ဆိုေသာ စာအုပ္ အေၾကာင္း တစြန္းတစ ထြက္လာခဲ႔ျပီးမွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေရးအရာရွိ အၾကံေပး ေျပာခြင့္ရွိသူေတြက သူတို႔ရဲ႕ လူက အမွန္တကယ္ကို စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေရးသားျပဳစုေနေၾကာင္း ဝန္ခံေျပာၾကားၾက၏။
ဒီေတာ့ သူတို႔ ေရးသားေနတဲ႔ စာအုပ္က ဘာအမ်ိဳးအစားလဲ ၊ ဘာေတြ ေရးထားမလဲ ၊ စာအုပ္ရဲ႕ နာမည္က ဘာလဲ ဆိုတာကို သူတို႔ကို ေလးစားသူမ်ား ပိုျပီး သိခ်င္လာၾကသည္။ ဒါေပမဲ႔ စာအုပ္မွာ ပါဝင္မဲ႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ ခန္႔မွန္းဖို႔ ေနေနသာသာ စာအုပ္ရဲ႕ နာမည္ကိုေတာင္မွ မခန္႔မွန္း ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ တစ္ေယာက္ ေရးတဲ႔ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေရးတဲ႔ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြက ထံုးစံ အတိုင္းပဲ ဆန္႔က်င့္ဘက္ ျဖစ္ေနမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ စာအုပ္ရဲ႕ နာမည္ကစျပီး ဆန္႔က်င့္ေနမလား ဆိုကာ ေလာင္းေၾကးထပ္ကာ ယွဥ္ျပိဳင္ေျပာဆိုမႈမ်ားပင္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔၏။
ဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္ေတြကို ေရးသား ျပီးစီးလို႔ စာေပစီစစ္ေရးကို တင္ျပထားၾကျပီ ျဖစ္၏။ သူတို႔ရဲ႕ စာအုပ္ကို ဖတ္ျပီးေတာ့ စာေပစီစစ္သူမ်ားက ထုတ္ခြင့္ ျပဳရႏိုးႏိုး ၊ ျပန္လည္ကာ ျပင္ဆင္ခိုင္းရႏိုးႏိုး ျဖစ္ေနၾက၏။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ သုူတို႔ရဲ႕ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္က တကယ္ကို တိုက္ဆိုင္လွစြာ နာမည္ တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေနေလသည္။ စာအုပ္နာမည္က “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” လို႔ ေပးထား၏။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ထဲပါ အခ်က္အလက္မ်ားကား ထံုးစံအတိုင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ လံုးဝကို မတူညီဘဲ ဆန္႔က်င့္ဘက္ေတြ ျဖစ္ေနၾကေလသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ စာေပစီစစ္ေရးက ထိုစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို နာမည္တူျဖင့္ ထုတ္ေဝခြင့္ ျပဳလိုက္ေလေတာ့သည္။ စစခ်င္း ေရာင္းခ်ေသာ ေန႔မွာကတည္းက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မသိေအာင္ တိတ္တိတ္က်ိတ္ေရးေသာ စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္က ထူးဆန္းစြာ စာအုပ္နာမည္တူေနတဲ႔ အတြက္ သူတို႔ကို ေလးစားေသာ လူမ်ားက အလုအယက္ ဝယ္ယူ အားေပးၾကေလ၏။ ထိုေနာက္ ထိုစာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပို၍ပင္ အံ့ၾသရေစေတာ့သည္။
သူတို႔ရဲ႕ စာအုပ္မွာ အပိုင္းလိုက္ အခန္းလိုက္ ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ “ က်န္းမာေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ လူမႈေရး ၊ ပညာေရး ၊ ဘာသာေရး ” စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားေသာလည္း ထို အခန္းေခါင္းစဥ္မ်ား ေအာက္၌ ေရးထားေသာ အေျဖ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ တစ္ေယာက္က “ ညီမွ်ျခင္း ” ဆိုေသာ Equal ေတြကိုသာ ေရးသားထားျပီး . . .
ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ကေတာ့ “ မညီမွ်ျခင္း ” ဆိုေသာ Unequal ေတြကိုသာ ေရးသားထားေလ၏။
တစ္ေန႔ေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို ထုတ္ေဝဖို႔ ေရးသားေနတယ္ ဆိုတဲ႔ သတင္းကို သူတို႔ရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ အသိုင္းအဝုိင္းကေန လြင့္ပ်ံလာ၏။ ႏွစ္ေယာက္ စလံုးကလည္း စီးပြားေရး ေလာကမွာ ေလးစားဖြယ္ရာ လူႏွစ္ဦးမို႔ သူ႕လူနဲ႔သူ သူတို႔ကို ေလးစားၾက၏။ သူတို႔ အေပၚမွာလည္း ပုဂၢိဳလ္စြဲေတြ ရွိေနၾကသည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရးသားေနတယ္ ဆိုေသာ စာအုပ္ အေၾကာင္း တစြန္းတစ ထြက္လာခဲ႔ျပီးမွာေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ကိုယ္ေရးအရာရွိ အၾကံေပး ေျပာခြင့္ရွိသူေတြက သူတို႔ရဲ႕ လူက အမွန္တကယ္ကို စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေရးသားျပဳစုေနေၾကာင္း ဝန္ခံေျပာၾကားၾက၏။
ဒီေတာ့ သူတို႔ ေရးသားေနတဲ႔ စာအုပ္က ဘာအမ်ိဳးအစားလဲ ၊ ဘာေတြ ေရးထားမလဲ ၊ စာအုပ္ရဲ႕ နာမည္က ဘာလဲ ဆိုတာကို သူတို႔ကို ေလးစားသူမ်ား ပိုျပီး သိခ်င္လာၾကသည္။ ဒါေပမဲ႔ စာအုပ္မွာ ပါဝင္မဲ႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ ခန္႔မွန္းဖို႔ ေနေနသာသာ စာအုပ္ရဲ႕ နာမည္ကိုေတာင္မွ မခန္႔မွန္း ႏိုင္ခဲ႔ဘူး။ တစ္ေယာက္ ေရးတဲ႔ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ေနာက္တစ္ေယာက္ ေရးတဲ႔ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြက ထံုးစံ အတိုင္းပဲ ဆန္႔က်င့္ဘက္ ျဖစ္ေနမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ စာအုပ္ရဲ႕ နာမည္ကစျပီး ဆန္႔က်င့္ေနမလား ဆိုကာ ေလာင္းေၾကးထပ္ကာ ယွဥ္ျပိဳင္ေျပာဆိုမႈမ်ားပင္ ျဖစ္ေပၚလာခဲ႔၏။
ဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ စာအုပ္ေတြကို ေရးသား ျပီးစီးလို႔ စာေပစီစစ္ေရးကို တင္ျပထားၾကျပီ ျဖစ္၏။ သူတို႔ရဲ႕ စာအုပ္ကို ဖတ္ျပီးေတာ့ စာေပစီစစ္သူမ်ားက ထုတ္ခြင့္ ျပဳရႏိုးႏိုး ၊ ျပန္လည္ကာ ျပင္ဆင္ခိုင္းရႏိုးႏိုး ျဖစ္ေနၾက၏။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ သုူတို႔ရဲ႕ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္က တကယ္ကို တိုက္ဆိုင္လွစြာ နာမည္ တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေနေလသည္။ စာအုပ္နာမည္က “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” လို႔ ေပးထား၏။ သို႔ေသာ္ စာအုပ္ထဲပါ အခ်က္အလက္မ်ားကား ထံုးစံအတိုင္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ လံုးဝကို မတူညီဘဲ ဆန္႔က်င့္ဘက္ေတြ ျဖစ္ေနၾကေလသည္။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ စာေပစီစစ္ေရးက ထိုစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကို နာမည္တူျဖင့္ ထုတ္ေဝခြင့္ ျပဳလိုက္ေလေတာ့သည္။ စစခ်င္း ေရာင္းခ်ေသာ ေန႔မွာကတည္းက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မသိေအာင္ တိတ္တိတ္က်ိတ္ေရးေသာ စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္က ထူးဆန္းစြာ စာအုပ္နာမည္တူေနတဲ႔ အတြက္ သူတို႔ကို ေလးစားေသာ လူမ်ားက အလုအယက္ ဝယ္ယူ အားေပးၾကေလ၏။ ထိုေနာက္ ထိုစာအုပ္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပို၍ပင္ အံ့ၾသရေစေတာ့သည္။
သူတို႔ရဲ႕ စာအုပ္မွာ အပိုင္းလိုက္ အခန္းလိုက္ ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ “ က်န္းမာေရး ၊ စီးပြားေရး ၊ လူမႈေရး ၊ ပညာေရး ၊ ဘာသာေရး ” စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားေသာလည္း ထို အခန္းေခါင္းစဥ္မ်ား ေအာက္၌ ေရးထားေသာ အေျဖ အခ်က္အလက္မ်ားမွာ တစ္ေယာက္က “ ညီမွ်ျခင္း ” ဆိုေသာ Equal ေတြကိုသာ ေရးသားထားျပီး . . .
ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ကေတာ့ “ မညီမွ်ျခင္း ” ဆိုေသာ Unequal ေတြကိုသာ ေရးသားထားေလ၏။
ဥပမာ - တစ္ေယာက္ရဲ႕ “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” စာအုပ္ပါ “ စီးပြားေရး ” အခန္းမွာ ကမၻာေပၚမွာ ရွိေသာ လူသား အားလံုးဟာ ညီတူညီမွ် ျဖစ္သင့္တယ္ လို႔ တစ္ေယာက္က “ ညီမွ်ျခင္း ” ေတြခ်ည္းပဲ ေရးသားထားေသာ အခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္က ဒီအခန္းမွာပဲ လူသား အားလံုးဟာ ညီတူညီမွ် ျဖစ္မေနသင့္ဘူး ဆိုျပီး “ မညီမွ်ျခင္း ” ေတြကိုသာ ခ်ေရးထားေလသည္။
သူတို႔ကို ေလးစားေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက သူတို႔ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆေတြကို ေထာက္ခံသလို ၊ သူတို႔ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္က လူေတြကေတာ့ ထိုအခ်က္ကို ကန္႔ကြက္ ရႈတ္ခ်ၾက၏။ သန္ရာ သန္ရာကို အားျပဳသြားၾကျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြက ျပင္းထန္လာကာ ဂုိဏ္းေတြ ကြဲျပား သြားၾကေလ၏။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕စာအုပ္ပါ အခ်က္ေတြကို လံုးဝ လက္ခံေသာသူ ၊ လံုးဝ လက္မခံႏိုင္ေသာ သူ ၊ နည္းနည္း လက္ခံႏိုင္ေသာ သူ ၊ မ်ားမ်ား လက္ခံႏိုင္ေသာသူ ၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို လက္ခံႏိုင္ေသာ သူ ၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို ကန္႔ကြက္ေသာသူ ၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို အေျခခံျပီး ဆင့္ပြား ေပၚထြက္လာေသာ သူ ဆိုကာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား သြားေလေတာ့သည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္ၾကျပီးေတာ့ သူတို႔ဖာသာ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ လႈပ္ရွားမႈေတြ အတြက္ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုကို ရဲတင္းစြာ တပ္လိုက္ေလ၏။ ထိုေခါင္းစဥ္ကေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ နာမည္ “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” ျဖစ္ျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆ မူဝါဒေတြကိုေတာ့ သူတို႔ဖာသာပဲ နာမည္တပ္လိုက္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မူဝါဒ နာမည္ေတြကေတာ့ ရႈပ္ေထြးသလို ၊ မ်ားျပားလွေလ၏။
လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ညီတူညီမွ် ရွိေနသင့္တယ္ လို႔ ယူဆသူမ်ားက သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ “ ဆိုရွယ္လစ္ ” ကြ ၊ “ ကြန္ျမဴနစ္ ” ကြ လို႔ သတ္မွတ္ၾက၏။ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ညီမွ်ေနမႈ မရွိသင့္ဘူး ဆိုသူမ်ားကေတာ့ “ အရင္းရွင္မ်ား ” အျဖစ္ သူတို႔ကုိယ္ သူတို႔ သတ္မွတ္ၾက၏။ ညီမွ်မႈ အနည္းငယ္နဲ႔ မညီမွ်မႈမ်ားမ်ား ရွိေစခ်င္ေသာသူ ၊ ညီမွ်မႈ မ်ားမ်ားႏွင့္ မညီမွ်မႈ နည္းနည္းသာ ရွိေစခ်င္ေသာသူ ၊ ကိုယ္လုပ္သမွ် လြတ္လပ္စြာ ခံစားခ်င္ေသာ သူ စေသာ ထိုသူမ်ားကလည္း သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ဆီမီးဆိုရွယ္လစ္မ်ား ၊ ဆီမီးအရင္းရွင္မ်ား ၊ ဆိုရွယ္အရင္းရွင္မ်ား ၊ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္ေသာ အရင္းရွင္မ်ား ၊ ပရိုကြန္ျမဴနစ္မ်ား ၊ ဒီမိုကေရစီမ်ား ၊ ပရုိဒီမိုကေရစီမ်ား ၊ ဆိုရွယ္ဒီမိုကေရစီမ်ား ၊ ဒီမိုကေရစီအရင္းရွင္မ်ား စသည္ျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုေအာက္မွာ မူကြဲေပါင္း မ်ားစြာ ေပၚထြန္းလာကာ ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္လာသထက္ ျပင္းထန္လာၾကသည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာရွည္ခဲ႔ပါသည္။
ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပင္းထန္လာသလဲ ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေခါင္းစဥ္ ဆိုေသာ နာမည္ကိုပါ ေမ႔သြားၾကေလေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ မူဝါဒက ပိုေကာင္းတယ္ ဆိုတာကိုသာ ယွဥ္ျပိဳင္ဖို႔ ျဖစ္လာၾကေလေတာ့သည္။ သူတို႔ရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” မဟုတ္ပါလား။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ေခါင္းစဥ္တူ ဆိုတာကို ေမ႔သြားၾကေလျပီ။ အခုေတာ့ သူတို႔မွာ မူဝါဒအတြက္ ယွဥ္ျပိဳင္မႈ ေလာက္သာ က်န္ေနပါေတာ့သည္။
တကယ္ဆို အတိတ္ကိုသာ သူတို႔ ျပန္လည္ ေမွ်ာ္ၾကည့္မိခဲ႔မယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေခါင္းစဥ္တူ ၊ နာမည္တူမ်ားပဲ မဟုတ္ပါလား။
သူတို႔ကို ေလးစားေသာ ပုဂၢိဳလ္ေတြက သူတို႔ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆေတြကို ေထာက္ခံသလို ၊ သူတို႔ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္က လူေတြကေတာ့ ထိုအခ်က္ကို ကန္႔ကြက္ ရႈတ္ခ်ၾက၏။ သန္ရာ သန္ရာကို အားျပဳသြားၾကျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြက ျပင္းထန္လာကာ ဂုိဏ္းေတြ ကြဲျပား သြားၾကေလ၏။ ဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္လံုးရဲ႕စာအုပ္ပါ အခ်က္ေတြကို လံုးဝ လက္ခံေသာသူ ၊ လံုးဝ လက္မခံႏိုင္ေသာ သူ ၊ နည္းနည္း လက္ခံႏိုင္ေသာ သူ ၊ မ်ားမ်ား လက္ခံႏိုင္ေသာသူ ၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို လက္ခံႏိုင္ေသာ သူ ၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို ကန္႔ကြက္ေသာသူ ၊ ႏွစ္ဘက္စလံုးကို အေျခခံျပီး ဆင့္ပြား ေပၚထြက္လာေသာ သူ ဆိုကာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပား သြားေလေတာ့သည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အခ်င္းခ်င္း တိုက္ခိုက္ၾကျပီးေတာ့ သူတို႔ဖာသာ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ လႈပ္ရွားမႈေတြ အတြက္ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုကို ရဲတင္းစြာ တပ္လိုက္ေလ၏။ ထိုေခါင္းစဥ္ကေတာ့ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ နာမည္ “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” ျဖစ္ျပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆ မူဝါဒေတြကိုေတာ့ သူတို႔ဖာသာပဲ နာမည္တပ္လိုက္ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မူဝါဒ နာမည္ေတြကေတာ့ ရႈပ္ေထြးသလို ၊ မ်ားျပားလွေလ၏။
လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ညီတူညီမွ် ရွိေနသင့္တယ္ လို႔ ယူဆသူမ်ားက သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ “ ဆိုရွယ္လစ္ ” ကြ ၊ “ ကြန္ျမဴနစ္ ” ကြ လို႔ သတ္မွတ္ၾက၏။ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ညီမွ်ေနမႈ မရွိသင့္ဘူး ဆိုသူမ်ားကေတာ့ “ အရင္းရွင္မ်ား ” အျဖစ္ သူတို႔ကုိယ္ သူတို႔ သတ္မွတ္ၾက၏။ ညီမွ်မႈ အနည္းငယ္နဲ႔ မညီမွ်မႈမ်ားမ်ား ရွိေစခ်င္ေသာသူ ၊ ညီမွ်မႈ မ်ားမ်ားႏွင့္ မညီမွ်မႈ နည္းနည္းသာ ရွိေစခ်င္ေသာသူ ၊ ကိုယ္လုပ္သမွ် လြတ္လပ္စြာ ခံစားခ်င္ေသာ သူ စေသာ ထိုသူမ်ားကလည္း သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ဆီမီးဆိုရွယ္လစ္မ်ား ၊ ဆီမီးအရင္းရွင္မ်ား ၊ ဆိုရွယ္အရင္းရွင္မ်ား ၊ ကြန္ျမဴနစ္ဆန္ေသာ အရင္းရွင္မ်ား ၊ ပရိုကြန္ျမဴနစ္မ်ား ၊ ဒီမိုကေရစီမ်ား ၊ ပရုိဒီမိုကေရစီမ်ား ၊ ဆိုရွယ္ဒီမိုကေရစီမ်ား ၊ ဒီမိုကေရစီအရင္းရွင္မ်ား စသည္ျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုေအာက္မွာ မူကြဲေပါင္း မ်ားစြာ ေပၚထြန္းလာကာ ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္လာသထက္ ျပင္းထန္လာၾကသည္။
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာရွည္ခဲ႔ပါသည္။
ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ဘယ္ေလာက္ထိ ျပင္းထန္လာသလဲ ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေခါင္းစဥ္ ဆိုေသာ နာမည္ကိုပါ ေမ႔သြားၾကေလေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ မူဝါဒက ပိုေကာင္းတယ္ ဆိုတာကိုသာ ယွဥ္ျပိဳင္ဖို႔ ျဖစ္လာၾကေလေတာ့သည္။ သူတို႔ရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” မဟုတ္ပါလား။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ ေခါင္းစဥ္တူ ဆိုတာကို ေမ႔သြားၾကေလျပီ။ အခုေတာ့ သူတို႔မွာ မူဝါဒအတြက္ ယွဥ္ျပိဳင္မႈ ေလာက္သာ က်န္ေနပါေတာ့သည္။
တကယ္ဆို အတိတ္ကိုသာ သူတို႔ ျပန္လည္ ေမွ်ာ္ၾကည့္မိခဲ႔မယ္ ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေခါင္းစဥ္တူ ၊ နာမည္တူမ်ားပဲ မဟုတ္ပါလား။
*** ဘာရယ္ မဟုတ္ဘဲ စိတ္ထဲမွာ အာသီသ ျဖစ္ျပီး ေလွ်ာက္ေရးမိတဲ႔ အေတြးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္ေလာကမွ အတိတ္ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ား မဟုတ္သလို ၊ လက္ရွိနဲ႔လည္း မသက္ဆိုင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ သိတာက ေခါင္းစဥ္ နာမည္ေလးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္းစဥ္ နာမည္က “ လူသား အားလံုးအတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ” မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ***
ေလးစားစြာျဖင့္
ကိုေဇာ္
14.2.2011
14.2.2011
.
13 ေယာက္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ခ်က္:
ကိုေဇာ္အေတြးေလးက မက္ေစ့ခ်္ ေပးတာအရမ္းေကာင္းတယ္ေနာ္...ေနာက္ဆံုးေတာ့ပတိပကၡ ေတြပဲက်န္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္
အေတြးကိုေတာ့ႀကိဳက္တယ္။
အယူဝါဒ ကြဲျပားမွဳေတြ ျမစ္ဖ်ားခံရာ သမိုင္းေၾကာင္းျဖစ္စဥ္ တစ္ခုလို မ်ိဳးပဲ
ကိုေဇာ္မို ့ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေတြးတတ္ပေလ . . .
ေျပာျပီးသားေနာ္ ယုန္ ႏွစ္မွာ ယုံုတန္းစကားေတြမေျပာေၾကးပါဆို....
ခင္မင္ေလးစားမွဳျဖင့္(လွိဳင္ဘြား)သီခ်င္းအိမ္
အယူ၀ါဒ ေတြ ၊ စနစ္ေတြကို ေလ့လာဆဲပါပဲကြယ္..
ဖတ္သြားပါတယ္ဗ်ာ....
ခင္မင္တဲ့
ေန၀သန္
(လင့္ခ္လည္းျပန္ခ်ိတ္လိုက္ပါျပီ)
ညီမွ်ျခင္းေတြ မညီမွ်ျခင္းေတြက တစ္ခါတစ္ေလမွာ ေခါင္းစဥ္တူေအာက္မွာ ရွိေနတတ္ၾကတာကုိ သင္ခန္းစာယူသြားပါတယ္။
ခင္မင္လ်က္
ကုိကိုေမာင္(ပန္းရနံ႔)
စဥ္းစားရင္းဖတ္ ဖတ္ရင္းစဥ္းစားသြားတယ္ ေနာက္ေတာ႔ လာဖတ္ႏိုင္ေတာ႔မွာပါ လိုင္းနဲနဲေကာင္းသြားၿပီ လင္႔ျပန္ယူသြားၿပီ ဝဲေပ်ာက္သြားလို႕
ခင္မင္စြာျဖင္႔
ေရႊစင္ဦး
အမွန္တုိင္းေျပာရမလား နားလည္တယ္လုိ႕ ေျပာရမလား (အေျဖက ပါသြားျပီေနာ္) း)
လူက ေခါင္းမူးေနပါတယ္ဆုိကာမွ ဟင္႕ အုံးစားတယ္ကြာ........
ကိုေဇာ္ကေတာ့အေတြးေတြကလန္းတယ္ေနာ္...
ေတြးလိုက္ၿပီးေရးလိုက္တာေတြက
ကြက္တိပဲ.....
ခင္မင္လွ်က္.....ၿဖိဳးေမာင္ေမာင္........
ညီမွ်ျခင္းႏွင့္ မညီမွ်ျခင္းေတြက လူသားအားလုံးအတြက္ဆုိ သုညျဖစ္သြားတယ္၊ အဲဒီ့ သုညကုိတန္ဘုိးရွိေအာင္လုပ္ႏုိင္သူဟာ လူသားအားလုံးအတြက္ လုပ္ေနသူျဖစ္တယ္၊ မဟုတ္ရင္ လူသားအားလုံးအတြက္ဆုိၿပီး ကုိယ့္အတြက္ျဖစ္သြားတယ္။
ကုိေဇာ္ အေတြးကုိ ေလးစားမိပါသည္၊
ေအာင္မယ္ေလးဗ်ာ..
ေကာ္ေကာ္ဇို ..၊ ငါ ့ႏွယ္ စိုးရိမ္တၾကီး
လိုက္ဖတ္လိုက္ရတာ ဘာမ်ားၿဖစ္မလဲေပါ ့..။
တတ္လည္းတတ္ႏိုင္ပါ ့ ကိုဆိုကေရးတီး( အဲ..
ဆို၊က၊ေရး၊တီး မဟုတ္ပါ ) ရယ္။ ေတြးသေလာက္နက္
တယ္၊ ေရတြင္းလိုပဲ ...။
ဖတ္ရင္းနဲ့ လူလည္း ခ်ာလည္သြားတယ္။ အေတြးေတြထဲမွာ ညီမွ်ျခင္းေရာ၊ မညီမွ်ျခင္းေရာ ေထြးသြားတယ္။ ပံုစံတူ မူကြဲေတြ ပါပဲ။
ဆက္ေတြးခိုင္းတယ္ေပါ့ေလ။
Post a Comment